Kouzla černé magie
svazek 4 - kouzla moci

Kouzla moci může začít studovat pouze temný, který černou magii studoval nejméně po dvě úrovně a provedl zasvěcovací obřad. Při tomto obřadu musí kouzelník na temném místě odevzdat mzdu vlastní krve - rozdělá oheň z borových větví, pak obsidiánovou dýkou dvakrát křížem přejede přes svou hruď. Zachycenou krev pak musí vhodit do ohně o půlnoci za pronášení slov : "Sloužím Ti a Ty mi budeš služebníkem. Jsme svázáni poutem krve a poutem nenávisti. Vstup do mne a já vstoupím do Tebe, jako oheň vstupuje do těla a tělo do ohně." (zranění o 2k6 životů, jizvy nelze zničit)

Pak může temný kouzelník začít studovat Kouzla moci.

Kouzla moci však mají pro temného i druhou stranu - jak léčivé lektvary, tak léčivá kouzla ho léčí jen za polovinu životů.

Zde jsou známá kouzla moci.

Moc nad atmosférou

magenergie 1 mag za 5 sáhů poloměru
dosah jako u příslušného kouzla černé magie
rozsah dle dodané magenergie
vyvolání (5-INT kouzelníka) kol ihned po seslání kouzla černé magie
trvání do zrušení magickým světlem, magickým ohněm nebo zlomením kouzla
past v popisu kouzla
poznámka lze použít jen s jiným kouzlem černé magie

Tímto "přívěškovým" kouzlem může temný zdůraznit působení kteréhokoli kouzla černé magie. Za každý přiinvestovaný mag se v okruhu 10 sáhů od cíle kouzla změní či vytvoří atmosféra dle kouzelníkova přání (např. se může postavám zdát, že pavučiny jsou strašnější a mohutnější, kameny že jsou omšelejší než obvykle, strop že hrozivě shlíží a z temných koutů se ozávají šeptající hlasy). Atmosféra vyplní danou oblast, ale nedokáže se šířit stěnami ani dveřmi. Postavy s nízkou ODL jsou schopny atmosféru vycítit i přes zavřené dveře.

Pro postavy procházející místem s Atmosférou vznikne past se silou (5 + počet invest. magů + INT sesílajícího kouzelníka), použitá vlastnost je INT+ODL. Bonus za INT se bere v absolutní hodnotě (tedy -3 jako 3, -1 jako 1), protože zatímco inteligent lecos pochopí, blb nebude Atmosféru téměř vnímat.

Postavy, které pasti odolají, Atmosféru prostě nevnímají. Zachycené postavy si znovu hodí k10. Pro hod 1-2 nebudou chtít projít / pro hod 3-4 projdou, ale budou se neustále ohlížet, čímž se jejich rychlost sníží na třetinu / pro hod 5-6 se budou snažit rychle toto místo proběhnout / pro hod 7-8 projdou běžnou rychlostí. Při hodu 9-10 budou se zájmem zkoumat, co se to tu vlastně děje.

Toto kouzlo lze s úspěchem seslat např. ve spojení s Tmou II nebo Živou temnotou.

Moc nad bytím

magenergie dle popisu kouzla
dosah - " -
rozsah jeden vytvářený tvor
vyvolání dle popisu
trvání stále

Kouzelník musí obsidiánovou dýkou usmrtit tři zvířata a smísit jejich krev. Zvířata se od sebe nesmí lišit o více než třídu velkosti (AAB, BCC, DCC apod., ne však ABC) a musí být nemagická a neovládaná. Pak těla položí na kámen a polije je jejich smíšenou krví za pronášení těchto slov: "Na mé přání vstaň a žij". Za každou třídu velkosti každého ze zvířat pak musí vinvestovat jeden mag (pro kombinaci BCC tedy 2+3+3=6 magů). Do 1 směny zvíře poskládané ze tří obětí ožije. Toto se musí dít za bezměsíčné noci. Oživené zvíře kouzelníkovi nikdy neublíží, ale nikdy se nenechá ovládat.

Na podobě mutanta je třeba se předem dohodnout, stejně jako na jeho parametrech (např. rys + orel stříbrný + zmije písečná = magenergie 20 + orlí tělo (létá) + rysí hlava a jeho útočné číslo + zmijí jed v zubech).

Mutanti se mezi sebou nemnoží, nekříží a nežerou, jejich Žtsch = (počet magů na oživení) : 2. Jsou relativně inteligentní, jelikož INT se sčítá. Žijí do zabití či do tolika úplňků, kolik bylo oživujících magů. Zdržují se v okruhu 10 mil od místa stvoření. Jejich OČ = (počet životů) : 2 / zaokrouhlenbo nahoru.

Moc nad časem

magenergie 7 magů / kolo "zastavení času"
dosah kruh o poloměru 200 sáhů
rozsah kouzelník a 0-6 bytostí
vyvolání 6 kol
trvání dle dodané magenergie

Dává schopnost postavit zvolené bytosti mimo čas. Z pohledu bytosti, na kterou je kouzlo sesláno, se tedy vlastně okolní čas zastaví.

Toto kouzlo lze seslat na kouzelníka a nejvýše 6 dalších bytostí dle jeho úvahy - kouzelník se však musí na kouzlo zcela soustředit a tedy stojí, leží či sedí zcela bez pohybu a nemůže se dění mimo čas nijak aktivně účastnit.

V 10% však nastane opačná situace a místo aby se okolní svět pro postavy na určitý počet kol zastavil, postavy zcela na tentýž počet kol zcela strnou pro okolí.

Postavy či bytosti "pohybující se" nemohou nijak "strnulým" ublížit, zranit je či zabít. Mohou však vykonat jakoukoli činnost jako položení bomby, přesun materiálu apod. Nelze ale jakkoli manipulovat se živými tvory.

Moc nad hmotou

magenergie 8 magů vyvolání + 1 mag za každých 10 mincí váhy
dosah 5 sáhů
rozsah 1 předmět
vyvolání 3 kola
trvání stále

Kouzelník může tímto kouzlem nechat nenávratně zmizet neživý a nemagický předmět do váhy 250 mn a nepřesahující 1,5 sáhu v žádném směru. Zmizení je nenávratné.

Moc nad magií

magenergie veškerá
dosah 100 sáhů za každý mag
rozsah dle úvahy kouzelníka a dohody s PJ
vyvolání 6 směn soustředěné meditace
trvání dle úvahy PJ

Kouzelník sesílající toto kouzlo si musí uvědomit jeho dosah. Ze země samotné, vzduchu či vody, z amuletů, prstenů a vůbec všeho v kouli kolem kouzelníka (poloměr 30 sáhů) se vysaje magenergie. Tato se pak zhutní v auře kouzelníka a změní podstatu čehokoliv dle konzultace kouzelníka s PJ. Může vyrazit pramen v poušti, rozpoutá se bouře, rozkvete kamení - nebo se hradby tvrze odplíží do blízkého jezera.

Kouzelník však při této činnosti nesmí nikoho zabít (případný pád strážného z plížících se hradeb je jiná věc, zabití však nesmí být vědomé) a po seslání kouzla není 14 dní schopen zaostřit vůli (a tj. kouzlit). Navíc si kouzelník po každém seslání tohoto kouzla počínaje druhým háže k%. Za každé předchozí seslání je totiž 5% pravděpodbnost, že kouzelník se sám zděsí své moci a navždy změní povolání (znovu od 1, ale všechno si pamatuje). Při pátém seslání je tedy pravděpodobnost 20% atd..

Vyčerpané magické předměty jsou trvale zničeny.

Odvolání je možné buď slovem kouzelníka, který "Moc nad magií" použil, nebo dle úvahy PJ (ale velmi těžko)

Pro "získání" magenergii platí: kouzelník ze všech předmětů o známé magenergii získá jejich magenergii, z magických předmětů s démony či neznámou magenergií vždy k% magů (příp. dle úpravy PJ), a ze země, vzduchu a vody dle magičnosti okolí 2k% - 10k% magů (opět dle úpravy PJ).

Př. Kouzelník Fraam použije zahnán do kouta těsně před smrtí "Moc nad osudem" a vyřkne "Kéž se do roka celé toto království rozpadne v prach". Vyzískal 800 magů, dosah kouzla je tedy 80 mil a kouzlo může začít působit. V království se začnou množit místa, která se záhadně rozpadají. PJ může vyhlásit téma další hry : nalézt a přivést mnicha řádu Dračích Strážců, který jediný dokáže vysvětit místo kouzelníkovi smrti a kletbu tak zrušit. Atp....

Moc nad mocí

magenergie
  • původní magenergie + 5 magů u vlastního kouzla
  • (původní mag. x 2) + 5 magů u cizího kouzla
dosah dotek, u některých kouzel (Moc nad osudem..) pak dotek na místo, kde bylo kouzlo sesláno
rozsah 1 kouzlo "Moc nad.."
vyvolání jako původní kouzlo + 6 kol
trvání stále

Jedná se o zrušení kouzla "Moc nad...", pravděpodobnost úspěchu kouzla je 75%. Zrušení "Moci nad osudem" stojí kouzelníka jeho rysy ve tváři - charisma se trvale sníží o 5.

Moc nad náhodou

magenergie počet ovlivňovaných předmětů
dosah 20 sáhů
rozsah jedna hra (vrh, hod, štych..)
vyvolání ihned
trvání ihned

Tímto kouzlem lze ovlivňovat např. hry v kostky, karty, střeleckou soutěž apod. Kouzelník musí investovat jeden mag na každý ovlivňovaný předmět (karty - 32 mg, kostky - 6 mg, šíp či šipka - 1 mg..). Výsledkem nikdy nesmí být přímé zranění či usmrcení kohokoliv.

Pravděpodobnost neúspěchu je rovna počtu ovlivňovaných předmětů (karty - 32%, kostky - 6%, šipka - 1%...).

Moc nad osudem

magenergie veškerá současná
dosah
  • 40 mil při kletbě sesílané na místo
  • neomezený, vztahovala-li se kletba na činnost či osudy osob
rozsah dle úvahy PJ
trvání dle úvahy PJ
vyvolání 1 kolo + čas na vyřčení kletby

Toto kouzlo je poslední, co může temný kouzelník na tomto světě seslat. Je-li v takové situaci, že nemá šanci na přežití či jiný osud než doživotní pobyt v mučírně s vyříznutým jazykem a perforací zřítelnic, může se ještě pomstít do budoucna.

Sesláním tohoto kouzla se dobrovolně vydá Temnotě a je jí stažen do Stínu mezi nehmotné služebníky. Za to mu ale Temnota splní jeho "poslední přání", či spíše poslední kletbu. Kouzelník v kletbě musí uvést (sdělí PJ), co se má přihodit a komu a pak je navěky a nenávratně stažen do Stínu (de facto je mrtev, ale nenajde se jeho tělo).

Pro informaci o možnostech Temnoty může PJ posloužit kouzlo "Moc temnoty" ze třetího svazku černé magie. Zde je však zloba kouzelníka podstatně ostřeji zaměřená a tudíž Temnota splní víc.

Moc nad prostorem

magenergie dle popisu
dosah dle dodané magenergie
rozsah jeden obraz
vyvolání 6 kol
trvání
  • 3 + 1k6 směn pro statický obraz
  • po dobu soustředění kouzelníka na pohyb obrazu pro dynamický obraz

Dává kouzelníkovi možnost vytvořit kdekoliv obraz družiny:

a) statický - Past INT - (15 - počet zobrazených tvorů)

b) dynamický - Past INT - (11 - počet zobrazených tvorů)

Obraz není schopen mluvit, vysílat světelné efekty apod. Je jako fotografie či film.

Magenergie: na obraz tvořený na vzdálenost do 100 sáhů je třeba investovat pro statický obraz (2 x počet tvorů) magů, pro dynamický (3 x počet tvorů) magů, za každých dalších 50 sáhů vzdálenosti musí kouzelník přiinvestovat dvojnásobek základní magenergie. Tj. pro 3 tvory a dynamický obraz je na vzdálenost 70 sáhů potřeba 9 magů, na vzdálenost 160 sáhů pak 9 + 18 + 18 = 45 magů.

Na úspěch zobrazení si háže PJ k% a pro hod:

  • 1 až 50% je obraz dokonalý - 51 až 70% je mírně zkreslený
  • 71 až 90% je silně zkreslený - 91 až 99% se nevytvoří
  • 100% se družina na dané místo hyperprostoruje

Moc nad silou

magenergie
  • 5 magů seslání
  • 1 mag za každé +1
dosah dotek
rozsah 1 zbraň
vyvolání ihned
trvání 1 kolo
selhání v 5% se "+" změní v "-"

Dává kouzelníkovi šanci velice účinně zasáhnout protivníka chladnou zbraní, kterou drží v ruce. Této zbrani se krátkodobě (na jedno kolo) zvýší síla zbraně o tolik, kolik magů investoval kouzelník do zvýšení.

Příklad: kouzelník Sirius bojuje s krollem Cohem. Kroll má zjevnou převahu a kyj, kouzelník dýku 2/0 a -1 postih za sílu. Základ na zbrani má tedy 1/0. Chce však krolla výrazně zasáhnout a tak sešle toto kouzlo a investuje do něj 27 magů. 5 magů je třeba na seslání a zbytek 22 magů tedy bude tvořit navýšení síly zbraně. Dýka v kouzelníkově ruce bude mít tedy po jedno kolo sílu 23/0 (1/0 + 22), a pokud si kouzelník hodí na k6 čtverku, má jeho útok dýkou sílu 27/0.

Moc nad smrtí

magenergie
  • 10 magů převzetí
  • 40 magů navázání
dosah dotek
rozsah jeden
vyvolání
  • 1 směna převzetí
  • 6 kol navázání
trvání do rozptýlení či zlomení kouzla či zániku účelu zjevování

Tímto kouzlem může kouzelník použít "duši" nejvýše 3 směny mrtvého tvora pro zjevení. "Duši" získá tak, že po jednu směnu setrvá v meditaci nad mrtvým s rukama položenýma na jeho čele - je schopen ji v sobě (bez rizika) přechovávat 3 dny, pak "duše" zmizí. V těchto 3 dnech však kouzelník může "duši" kamkoli za 40 magů umístit a to tak, že se dotkne místa, kde se má zjevení objevovat - během šesti kol do něj "duši" přemístí a dá jí jednoznačné příkazy pro zjevování se. Místo navázání zjevení musí mít velikost nejméně stejnou, jako původní tvor.

Zjevení se může zjevovat kdykoli, ale v jednom dni nejvýše na 6 směn a nejdále 250 sáhů od místa umístění. Má inteligenci mrtvé postavy sníženou o 2 (pokud to jde), je schopné komunikovat, ale je nehmotné a zcela neškodné. Zanikne-li důvod zjevování se určený kouzelníkem, zjevení zmizí.

Běžně zjevení používají temní pro strašení vesničanů, aby tito nezacházeli příliš blízko k jejich temným doupatům.

Moc nad strukturou

magenergie dle popisu
dosah 5 sáhů
rozsah jeden amulet
vyvolání 1 směna soustředění
trvání stále

Temný mág či čaroděj jest schopen likvidovat moc amuletu, je-li jeho součástí přírodní krystal. Z kouzelníkova prstu vyráží tenký paprsek energie a rozlévá se po krystalu.

Tento je likvidován za stejný počet magů, jaká je jeho cena (zaokrouhlená nahoru), v případě více krystalů se hodnoty sčítají. Kámen exploduje za (6 x počet magů) kol působení paprsku.

Při ničení zvlášť mocných krystalů či amuletů s krystaly mohou však nastat libovolné komplikace či doprovodné jevy (dle PJ).

Paprsek energie je tak úzce zaostřený a tak silný, že je i pouhým necvičeným okem viditelný jako zlatavá chvějící se nit mezi kouzelníkovými prsty a amuletem. Kouzelník v prvním kole působení na amulet pozná, zda je schopen jej zničit a může ihned své působení přerušit - přijde tak jen o 1-3 magy.

Moc nad svazkem

magenergie 30 magů
dosah 100 sáhů
rozsah 1 tvor
vyvolání 1 směna
trvání zrušení dle úvahy PJ
poznámka nepůsobí na magické tvory (jednorožci, huňáči..)

Je to kouzlo trhající jakákoliv duševní pouta. Terči může být kterýkoliv blízký tvor "odcizen", zvíře se oddělí od smečky, na které je závislé, dítě se odcizí matce, král ztratí vztah k zemi, které vládne...)

Účinnost: terč si hodí 7k6. Je-li součet větší nebo roven 30, uspěl v hodu proti pasti a kouzlo se nezdařilo, jinak podléhá.

Moc nad vědomím

magenergie inteligence ovlivňovaného + bonus (- postih) za INT téhož, nejméně však 2 magy
dosah 10 sáhů
rozsah 1 předmět
vyvolání 4 kola
trvání 5 + 1k6 směn

Kouzelník se může pokusit pomocí tohoto kouzla kohokoliv přesvědčit, že jím zvolený předmět je "odznakem moci". Terč onen předmět (prsten, korunu, meč, kalich...) uvidí zářit jasným světlem a je náchylný uvěřit téměř všemu, co mu kouzelník o tomto artefaktu vykládá.

Past pro cíl : INT - 9 - uvěří funkci artefaktu

INT - 6 - uvěří a jedná s úctou k nositeli a s bázní ve směru moci artefaktu (u "meče síly" se bude vyhýbat boji, u "prstene temnot" bude nosit po ruce pochodeň a křesadlo a bude sledovat úzkostlivě stav oleje..).

Pokud "artefakt" zmizí přesvědčené postavě z očí před vypršením kouzla, ta zůstane v přesvědčení o moci artefaktu do doby, než jej znovu uvidí nezářící.

[zpět] [01] [02] [03] [04] [05] [pozn.]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:29

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též