Darkeři

Kdysi dávno, když už kouzelníci byli znechuceni náročností nemrtvých a theurgové netrvanlivostí elementálů, dali hlavy dohromady a vznikli darkeři. Tento název se ovšem ujal pouze v odborných kruzích, veřejnost začala těmto stvořením říkat muťáci, mutoši ... Tito tvorové jsou vlastně alchymistické výrobky oživené za pomocí mága. Theurg musí mít k výrobě darkerů složitou aparaturu, jejíž součástí je velký centrální zásobník magenergie (který pojme maximálně 3000 magů a jeho cena je asi 24000 zl.), centrální aparatura (její cena je asi 10000 zl), typové aparatury (jejich cena se pohybuje v rozmezí 4000-8000 zl.) a typové krystaly (podle typu darkera).

Při výrobě každého jedince je nutné nabít zásobník patřičným množstvím magenergie. Zatím bylo vytvořeno několik typů darkerů, ke každému typu přísluší určitý druh krystalu. Tyto krystaly jsou součástí typové aparatury a jsou spojeny s centrálním zásobníkem. Při výrobě určitého typu darkera se pak přesně stanovené množství magenergie přelije ze zásobníku do příslušného krystalu. Pro každý typ darkera stačí jeden krystal, magenergie všech darkerů se v krystalu hromadí. Pokud se někdo pokusí odstranit typový krystal ze svého místa, krystal vybuchne a za každých 100 magů, které obsahuje, zraní každého do vzdálenosti 3 sáhů za 3k10 životů (dosah i účinek se zvyšuje podle magenergie v krystalu). Pokud je krystal zničen, všichni darkeři, jejichž magenergie byla v tomto krystalu, okamžitě umírají (vyjímkou je Scorpio, podrobnosti viz popis). Podobně pokud zemře darker, z krystalu vyprchá magenergie, která na něj byla spotřebována.

Detail aparatury

K výrobě darkerů je také potřeba materiál, většinou mrtvá těla. Např. pro výrobu Scorpia je potřeba centrální aparatura se zásobníkem nabitým na 1000 magů a typová aparatura se dvěma těly velikosti C a typovým krystalem (v tomto případě křišťál), do kterého se posléze přelije 100 magů ze zásobníku .

V konečné fázi musí mág seslat kouzlo oživ darkera.

Oživ darkera

magenergie: 15 magů za každých 100 magů potřebných k výrobě darkera
dosah: dotyk
rozsah: jeden darker
vyvolání: 1 hodina
trvání: stále

SCORPIO

Životaschopnost: 15
Útočné číslo: (+6 +2 +5/+4) = 13/+4 (řemdih)
(+6 +2 +6/+3) = 14/+3 (sekera)
(+6 +2 +5/+2) = 13/+2 (šavle)
(+6 +2 +5/+6) = 13/+6 (ocas) + zvl.
Obranné číslo: (0 + 8 + 3) = 11
Odolnost: 22
Velikost: C
Zranitelnost: humanoid, ale A1/2, D2, G1/2, H1/2, I2, K1/2, N
Pohyblivost: 25/ humanoid
Inteligence: 8
Přesvědčení: neutrální (nebo podle theurga)
Poklady: čelenka (500 zl), spirála (100 zl)
Zkušenost: 3000

Scorpio je první ze série darkerů. Jedná se o velice silnou nestvůru, která je určena k ostraze určitých místností nebo objektů. Jestliže je mu zadán úkol, plní ho velice spolehlivě; nemusí spát, ale potřebuje přijímat potravu.

Scorpio je asi 3 sáhy vysoký tvor humanoidního typu. Má zelenou až hnědozelenou barvu a jeho kůži pokrývají velké článkované šupiny, které velmi dobře chrání celé jeho tělo. Má dva páry rukou, kterými dokáže velice obratně manipulovat - je schopen řídit každou ruku zvlášť. Další jeho silnou zbraní je asi dva sáhy dlouhý ocas, kterým si kolem sebe snadno dokáže udělat místo. Zpravidla nosí dvě zbraně a dva štíty. Štíty drží v levých rukou, v pravé horní ruce třímá buď velký řemdih nebo obouruční sekeru. Ve spodní ruce má většinou šavli, kterou dokáže rozsévat zkázu zejména mezi menšími nepřáteli. Jen zřídkakdy vymění některý štít za další zbraň. Scorpio také dokáže svým ocasem srazit soupeře k zemi. Jedná se o zvláštní útok, při kterém se ho pokusí podmést. Pokud bojuje jen s jedním soupeřem, ztrácí v kole, kdy takto zaútočí, jeden útok každou rukou. Bojuje-li s více nepřáteli útoky neztrácí, ale musí si vybrat k podmetení nejbližšího nepřítele napravo či nalevo od ocasu. Po útoku ocasem si soupeř hází proti pasti Sil+Obr~12~normální zranění / normální zranění + pád se zraněním za 2k6 životů (pokud se protivník útoku ocasem ubrání, je nebezpečnost pasti pouze 9). Když protivník v hodu proti pasti neuspěje je sražen k zemi, při vstávání ztrácí jeden útok (v rozšířeném soubojovém systému dvě akce) a celé kolo má postih -3 k OČ. Bojuje-li Scorpio jen proti jednomu nepříteli, zaútočí v následujícím kole ocasem znovu. Kromě toho má Scorpio všechny schopnosti bojovníka na 10 úrovni.

Tito tvorové jsou částečně odolní proti ohni a výbuchu (způsobuje jim jen poloviční zranění). Jelikož byli původně určeni k hlídání neosvětlených prostor, byl u nich vytvořen ultrasluch. Má dosah 15 sáhů, ale je ostřejší než ultrasluch krollů - Scorpio jím téměř ,,vidí" oběť bez ohledu na to jaký hluk oběť vydává (nepomáhá ani kouzlo neslyšitelnost).

Vznik: K výrobě Scorpia potřebuje theurg dvě čerstvé mrtvoly velikosti C (nejlépe krollí), suroviny v ceně 399 zl a věci uvedené v pokladech nestvůry. Dále potřebuje 1000 magů v centrálním zásobníku magenergie a typový krystal, jímž je velký křišťál (cena asi 800 zl). Při stvoření Scorpia si křišťál nasaje 100 magů, zbylých 900 se spotřebuje na transformaci těl velikosti C ve Scorpia. Pokud je křišťál na svém místě, poslouchají Scorpiové svého pána. Je-li křišťál zničen, všichni Scorpiové jsou na 3k6 kol ochromeni. Pak přestanou svého pána poslouchat, začnou jednat svobodně a v polovině případů se ho pokusí zabít.

Scorpiové jsou někdy najímáni jako žoldáci nebo osobní ochranka. Nenosí žádné oblečení ani brnění, jen opasek široký 30 coulů s velkou sponou se znakem svého stvořitele. U opasku nosí své zbraně a pár drobností. Někdy si oblékají plášť, před bojem ho ale shazují. Na levé horní ruce mívají zvláštní stříbrnou spirálu, což je kouzelný předmět sloužící k léčení. Mohou ho používat Pouze Scorpiové a na den má 19 magů.

magy 3 5 7 9 10 12 14 16 17 19
životy 2-7 4-12 6-21 8-28 10-35 12-42 14-29 16-56 18-63 20-70

Na léčení se musí Scorpio soustředit, a to (5 + počet použitých magů) kol. Další zvláštní předmět nosí Scorpiové na hlavě. Je to čelenka vyrobená z platiny, která má na čele a na spáncích zasazeny šedé nefrity o váze půl mince. Takovou čelenku vlastní i jejich pán, s její pomocí jim dává příkazy a oni ho pak mohou upozornit na nebezpečí. Jedná se o telepatické spojení s dosahem 100 sáhů. Je-li Scorpio ovládán svým pánem, splní i zjevně sebevražedný příkaz. Po smrti svého pána jsou Scorpiové schopni tyto čelenky používat ke spojení mezi sebou.

Další darkeři: Reigon; Wretcher; Gurlog; Crinos; Fralgon;

Získáno z Dechu draka 1/97

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:26

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též