Stříbrné kaskády - shrnutí děje


o úroveň výše


Stříbrné kaskády

[Stručný souhrn děje] [Nejdůležitější hlášky] [Hráči a postavy]

části děje: 1-9, 10-19


(první část)

Ve městě Kantarel visela vývěska zvoucí dobrodruhy do hospody u Modrého griffa. Scházejí se zde jak staří známí z předchozího dobrodružství, tak i další jedinci. Jen elfka Aglar se schovává - několikrát se mihne lokálem.. Účty za družinku jsou již předem zaplaceny na několik dní dopředu. Tyto dny uplynuly velmi rychle... Ráno na konci tohoto období nalezl Vahara mapu se starými elfskými popisky a zakresleným křížkem. Později se zjistilo že v pokoji byl také měšec se stříbrnými mincemi...

Družinka se přichystala na cestu. Nechali si přeložit názvy v mapě a dozvěděli se o "legendě o Celebrinovi" Vyjeli na cestu a hned za městem rozřešili problém s cestou k trpasličímu a elfskému brodu. Družinka musela jet podle mapy k elfskému brodu. Cesta byla zarostlá a vhodná pro lupiče. Ti družinku skutečně napadli, ale byli velmi rychle zpacifikováni. Družinka pokračuje dále k brodu. Tam čekalo na všechny překvapení. Elfka Aglar !

Od Aglar se dozvědí zadání úkolu, družinka má pomoci "Stříbrným kaskádám" proti kouzelníku Morgillovi... Družinka přebrodí brod a vjede do hvozdu.

(druhá část)

Hvozd trochu družinku potrápí a ta bez větších nehod dojede k teleportu. Zde zanechá koně a projde teleportem. Ten je přesune přímo ke Stříbrným kaskádám. Tam někde navrchu žije otec Aglar a pán Stříbrných kaskád.Ten jim odvypráví celý příběh o Morgillovi, o ztrátě kouzelného luku Erwenu a prstenu královny Gwendily, ztuhnutí vodních kaskád a o problému se statečností a odvahou, který dopadl na všechny, co zůstali ... Družinka úkol přijímá, ze zbrojnice si doplní výzbroj a výstroj. Ráno se družinka pomocí teleportu dostala zpět ke svým koním, aby mohla pokračovat v průjezdu hvozdem. Z nebe spadne velký buvol. Nějaký drak si jej nesl...

Družinka došla ke svatyni druidů, kde se mají dozvědět kde hledat Morgilla. Před svatyní nacházejí zkamenělého muže ...

(třetí část)

Vahara odkamení toho muže. Ten je trochu zmaten, ale to jistě později přejde. Aglar přivolala druida a družiníci mu položili tři otázky, druid jim odpověděl věštbou. Večer ve hvozdu proběhl bez nehod, ale ranní vyjetí z hvozdu bylo pro družinku málem osudné. Setkala se totiž s černým drakem, který byl naštěstí inteligentní,snědl si svého buvola a odpověděl družince na otázky, které vyplývaly z věštby. Nastal večer a družinka si musela jít nalovit králíky. Přitom se Aglar propadla do nějaké podzemní chodby, tam byl později nalezen svázaný člověk.

(čtvrtá část)

Po drobné večerní rozmíšce a po nočním překvapení od průzkumné skřetí hlídky  se druhý den ráno osvobozený člověk připojil k družince. Po celodenním putování dojela družinka k jezeru. U jezera jsou skály - ty družinka využije k rozhlédnutí se po okolí. Na druhé straně jezera je loď, zaletí si tedy pro ni na létajícím koberci. Aby se na loď vešli všichni i s koňmi, musejí ji rozšířit, což se jim povede právě večer. Přeplují jezero a ocitnou se tak na Mohylových pláních. Tam se setkají s upírem ...

 (pátá část)

Družinka postupuje v souladu s věštbou a tak se s upírem snaží vyjednávat. Ten si zdá se oblíbil Aglar. Později se ukáže, že dříve sloužil pod pánem Stříbrných kaskád. Upír jim poradí, ať v noci nechodí mezi mohyly. Důvod tohoto vzkazu se projevil o půlnoci. Objevili se totiž ghůlové a cosi zeleného.Družinka bojuje nerovný boj (navíc Bruno má v ruce trpasličí sekeru, která si myslí že všechny ghůly rozseká) ale pak kouzelník Dyshar provedl kouzlo, které zbytek ghůlů zabilo nebo zranilo. Jejich bojová nálada poklesla pod bod mrazu a tak prchají kamsi pryč. Družinka si dala oraz a všichni usnuli.

Ráno se dočkali družiníci překvapení.Noční návštěvník - upír - Erik.Ten nejprve nabídne pochroumaným družiníkům léčivý lektvar.Pak ještě stihne dát družince dát tip na jednu z mohyl a pak již v podobě netopýra odlétá pryč...

Družinka se vydává severozápadním směrem kde má být ta mohyla a skutečně ji s dávkou štěstí nacházejí. Jedna strana mohyly nese stopy nedávné manipulace.Družinka odhází z této strany kameny a odkryli tak komůrku. V té nic kromě poklopu se železným kruhem nic není. Družinka navázala do kruhu lana a s pomocí koní poklop zvedají. Jeden z družiníků vleze do podzemní části a přináší luk ...

(šestá část)

A je to skutečně luk Erwen ! Po drobném dohadování nad Nidingem, lukem a šípy družinka zjistila že se opět blíží večer. Kouzelník nalezl teleport a tak k němu družinka vyráží. Stihnou to jen taktak, ghůlové již opět vylézají ze země ...

Družinka po projetí zjistí, že se posunuli jak v prostoru tak i v čase. Zdá se ale že jen o pár hodin. Brzo ráno dojíždějí do zeleného údolíčka a tam potkávají další jezdce, ze kterých se stávají další družiníci.

Družiníci schopní lovu naloví zásoby, přijíždí další jezdec...

(sedmá část)

I ten je přijat do družinky a pak se ti šikovnější věnují výrobě ponch pro všechny a to z kůží, které tento nový družiník přivezl ...

Další den ráno se družinka vydává na cestu.Okolní břeh je čím dál tím strmější až družiníci jedou soutěskou. Tam překvapí jednoho skřeta na hlídce - chvilku předtím viděli kouř z táborového ohně. Než jej stihnou řádně vyslechnout vloží si skřet cosi z náhrdelníku do úst. Jed ... Přesto družiníci pochopí, že skřety posílá Morgill. Družiníci pokračují dál v jízdě. Kotlina se tam trochu rozšiřuje. Nastává velmi tvrdý souboj ...

(osmá část)

Je zvláštní, že boj ustal tak náhle. Čtyři muži se zřejmě někam teleportovali či co. Družiníci snesou k sobě spoutané živé zajatce a pak je upoutá hluk kdesi v předu. Ano, ti čtyři ujíždějí pryč. Během chvilky se ze čtyř stanou dva - kouzelník a jeden jezdec jsou mrtví. Ti dva zbývající tedy mají koně na střídání, nemá smysl je pronásledovat

Družinka se sešla u zajatců a pokouší se je vyslýchat. Krollové jsou bohužel ovládáni kýmsi a není možné nic zjistit. Skřet prozradil to, že čekali družinku až za dva dny... Ten poslední přesun portálem družince zjevně pomohl.

Další den je družiníků o jednoho méně ... Nedá se nic dělat, úkol čeká. Družinka pokračuje dál skalní soutěskou, kudy protéká říčka. Okolní břehy se snižují až dojedou k močálu. Močál  je nějaký divný. Elf Vahara zde poměrně dobře zareaguje a odhalí, že to je jen přelud.

Družinka pokračovala dále až další z hraničářů poznal, že jsou jakýmsi teleportačním kouzlem přesouváni zpět, neboť okolo jednoho kamenu už projeli potřetí. Po prozkoumání tohoto úkazu otevřel Dyshar dva portály a nechal družinku projet ...

(devátá část)

Přesun dopadl trochu zvláštně, ale hlavně že se družiníci vyhnuli té teleportační pasti. Pokračují v cestě a potkávají oživlou sochu, která po nich vrhá lávu z prstů... Sochu zničí a cestují dále. Posléze zjistí, že se lehce chvěje země. Je to zřejmě kvůli sopce, která aktivně chrlí lávu. Červení draci poletují kolem ní ...

Družinka dojela do malinkého údolí přímo pod horami, kde je desetimetrový vodopád. Zítra ráno budou muset vystoupat vzhůru ...

Nejprve museli překonat výškový rozdíl vodopádu. Trocha práce s lanem a byli všichni nahoře. Zde potkala družinku zlá a nebezpečná nálada, všichni mají na všechny zlost. Pak si uvědomí tu věc, že nad říčkou je podivná vodní tříšť která se družiníkům usazuje na tváři a stačilo ji jen jednou nevědomky slíznout... Nakonec tohle kouzelník odčaruje - všichni na chvilku pocítí příliv lásky.

Družinka pokračovala dále po cestě, která se stále zužovala až náhle skončila. Před nimi je propast a z jeskyně vytéká voda. Niding se s použitím prstenu černé vodoměrky prodral do jeskyně, kde objevil čtyřpolohový přepínač. Niding jej obkreslil na pergamen ...

(desátá část je na další straně)

 


Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:42

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též