Šavlozubá veverka č.4Opět probdělá noc. Sedím za stolem a na klíně mám položený MEČ. První paprsky ranního Slunce vnikly do pokoje a ozářily KNIHU, ležící přede mnou na stole. Opět mi přišlo líto všech těch, jež utrácejí své tvrdě vydělané peníze za to, co se jim nelíbí. A proto mám vzkaz pro ty, kterým se zdá Šavlozubá Veverka nestravitelná : zkuste se místo podobné nešťastné koupě pětkrát projet městskou hromadnou dopravou... nebo si několikrát zatelefonujte. Š.V. (Soukromý vzkaz: když už jsme u toho, tak v -cituji- "...korunu všemu ale nasadili nové nestvůry..." -konec citátu- se píše v NASADILY tvrdé Y. Ale jinak OK.) Š.V. Obsah tohoto čísla je následovný: 1. "Sejměte ALTAR z oltáře" ............................ 3 2. Who Is Who In FsC Přerov ............................ 6 3. Meditace o šerpech .................................. 8 4. Úpravy boje tváří v tvář ............................ 9 5. Útoky volitelnou silou ............................. 10 6. ............................. 7. Stavovská čest dobrodruhů .......................... 14 8. "BESTIÁŘ" - tentokrát zcela obyčejná zvířata ....... 15 9. Tažný pes .......................................... 18 10. ............................. 11.Pozdvihni meč ...................................... 29 12.Povídka ............................................ 13.Recenze ............................................ 30 14.Společenská rubrika ................................ 31 Na tomto místě bychom chtěli upozornit všechny čtenáře, kteří si kupují Šavlozubou veverku v prodejnách : těsně po vydání tohoto čísla vyjde i speciál, vzhledem k omezenému nákladu však jen pro předplatitele a vydavatele fanzinů. Proto, nechcete-li o něj přijít, napište nám do redakce. !!!!!!!! Druhé důležité upozornění !!!!!!! Ve dnech 26. a 27. února se koná v Přerově první na HnH plně orientovaný mini Vevercon. Předpona mini proto, že je počet účastníků omezen na 50, proto mají přednost pozvaní, hosté a PJ, kterých se tento Con bude týkat především. Bylo by dobré, kdyby se v menších městech hráči domluvili a poslali jedno- až dvoučlennou skupinku. Ne více ! Pro větší města to samozřejmě neplatí. Závazné přihlášky posílejte co nejrychleji, je to ve vašem zájmu. Na Vevercon budou pozvaní Tvůrci a vydavatelé fanzinů. Hlavním námětem Veverconu jsou pravidla a HnH (DrD). Sejměte ALTAR z oltáře! V poslední době se nepříliš chtěně stáváme svědky podivuhodného jevu, který by se dal velmi jednoduše a stručně popsat jako všeobecná davová paranoidní psychóza ve vztahu k nakladatelství Altar TM. Jako by se stalo obecnou módní vlnou sepsout a zkritizovat vše, nač Altar sáhne, a nenechat přitom na něm nitky suché. Tato "konstruktivní kritika" se ozývá ze všech stran a ze všech úst, a to i z těch v oboru nejváženějších. Je velmi pravděpodobné, že se tímto svým článkem s nimi dostanu do sporu, ale spory s kapacitami, to přece koneckonců úděl všech novinářů. Ještě než začnu, rád bych zdůraznil, že nejsem vázán žádnými osobními ani obchodními vztahy k nakladatelství Altar ani jeho vlastníkům, a za napsání tohoto příspěvku neobdržím žádnou odměnu v jakékoli formě. Jinými slovy, tohle není reklama na Altar a jeho produkci, ale můj osobní názor, zaměřený zejména na jeden konkrétní produkt, kterým především se v Šavlozubé veverce zabýváme, fantasy hru na hrdiny Dračí doupě. Protože je nejznámější, muselo se samozřejmě DrD stát nejvděčnějším terčem všech kritiků. Vytýká se mu nesčetné množství chyb - jejich pouhý výčet by zabral určitě mnohem více prostoru, nežli by mohl nabídnout celoroční rozsah našeho časopisu. Navíc já sám do nich nemám takový náhled, jako mnozí jiní kolegové drakobijci. Proto se jimi na tomto místě nebudu zabývat, tím méně navrhovat možné způsoby jejich nápravy (které, jak jsem ostatně už řekl, ani neznám). Můj článek nicméně má jisté ambice, a to ambice přimět osoby, jejichž koníčkem se DrD stalo, k maličkému pozastavení se nad vlastními výroky na adresu jeho autorů a vydavatelů. Není pochyb o tom, že Altar (co se DrD týká) neodvedl stoprocentně dokonalou a naprosto profesionální práci. A jak také mohl? V době, kdy DrD spatřilo k naší (anebo alespoň mojí) obrovské radosti světlo tohoto světa, neexistovalo v této zemi nic, co by se mu mohlo rovnat, nic, z čeho, a nikdo, od koho by mohli jeho autoři čerpat zkušenosti. Měla-li se skutečně objevit nějaká česká hra na hrdiny, stáli před dvěma možnostmi: získat autorská a vydavatelská práva na vydání české verze některé zahraniční RPG (Role Playing Game) nebo se pustit na pole nejen neorané, ale ani neprobádané, a pokusit se připravit skutečně původní českou hru, nenapadnutelnou podle legislativy o copyrightu. Co se oné první možnosti týče, do úvahy připadala vlastně jen RPG jediná, ...TM od firmy ...(R), Ltd. Avšak, jak známo, jmenovaná firma je na své TM a (R) śnesmírně choulostivá a na svá autorská práva ještě mnohem choulostivější. Není tedy divu, že Altar nemohl jinak než rozhodnout se pro druhou cestu, značně náročnější, i s vědomím, že výsledek jeho práce bude nevyhnutelně postižen tak zvanými dětskými nemocemi. Za což mu tímto děkuji. Cože mi to tolik zatracované Doupě vlastně přineslo, že se ho tady tolik zastávám? Především a v první řadě mě seznámilo se samotnou ideou her na hrdiny a svou snadnou pochopitelností a svým, nu ano, svým nepopiratelným půvabem si mě zcela získalo. To Dračí doupě mě tehdy před dvěma roky přivedlo k fantasy literatuře, o níž jsem do té doby neměl ani potuchy. A právě této hře (a lidem, kteří mě s ní seznámili) tedy vděčím i za to, že jsem měl to štěstí seznámit se s neopakovatelným dílem profesora Tolkiena, což rozhodně není málo. Domníváte se, že můj osud je ojedinělý? Ujišťuji vás, že se hluboce mýlíte. Jen v mém okolí se osob, které začínaly svůj "fantasy život" jako válečníci, hraničáři a mágové v temných kobkách Dračího doupěte a teprve ono je inspirovalo k četbě, vyskytuje překvapivě mnoho. Nechce se mi věřit, že jen Přerov by byl natolik barbarským městem (pozor, nemíním tím vysokou koncentraci barbarů žijících v jeho zdech, ale vysokou ignoranci jeho obyvatelstva k mistrovským výtvorům světové fantasy) a že by se podobná situace nevyskytla nikde jinde. Ne že bych vám chtěl kecat do soukromí, ale zkuste si vzpomenout na vaše první setkání s fantasy (kromě pohádek v dětství, samozřejmě). V jedné věci mám naprosto jasno: kdyby mi DrD nedalo nic jiného než impuls k setkání s Frodem, Gandalfem a Vardou, musel bych mu být hluboce zavázán. A co vy? Myslíte, že tentýž úkol by naprosto stejně dobře, ne-li lépe, zvládla jakákoli jiná hra? Kupříkladu takové ...TM? (Od fy ...(R) śsamozřejmě...) Ano, připouštím, nejspíš máte pravdu. O sebe bych se v tomto směru neobával, mít tehdy v ruce jejich pravidla... Jenže firma ...(R) śnení citlivá jen na svůj copyright, ale především na své zisky. A tak, bohužel, jsme se ani před dvěma roky, ani nikdy jindy pravidel "nejoblíbenější RPG na světě" (což já rozhodně nevyvracím, komu čest, tomu čest) v Československu, Česko-Slovensku ani v Česku nedočkali. Dodnes, pokud vím, s jejich dovozem k nám v dohledné době nikdo nepočítá. Zejména na americké straně prý existují podstatné námitky. Proč taky vyvážet do nějakých nekoupěschopných Čech, když poptávka po tomtéž zboží na "atraktivnějších trzích" stále udržuje jejich cenu na "velmi upokojivé" úrovni... Dračí doupě má tedy proti ...TM (ba dokonce i proti jejich rozšířené, "advanced", verzi) několik drobných výhod: Za prvé, je dostupné. Nikdo se nemusí trmácet přes půl kontinentu, aby sehnal Příručku pro hráče či dvacetistěnnou a čtyřstěnnou (z extrému do extrému) kostku. (Pravda, i s desetistěnkami byly zpočátku jisté problémy, ale to už je dávno pryč. Dnes je prodávají myslím i v Přerově..) Je-li požadovaná verze pravidel k dispozici, můžete ji mít, kdy si vzpomenete. (Pokud zrovna nečekáte nějakou vyšší verzi, která se "právě připravuje do tisku"...) Za druhé, cenové srovnání si raději odpustím, nebo by se mi při něm asi neudělalo dobře. Ty poměry každý z vás dobře zná. A nakonec taková maličká drobnůstka. Možná jste si už všimli, že celá pravidla DrD jsou napsána česky, a ...TM, žel, řečí anglickou. Jsem ten poslední, kdo by chtěl kohokoli podezřívat z neschopnosti plynule číst cizojazyčný text plný historických, válečnických a dalších odborných pojmů, ale má osobní zkušenost říká, že to zas až taková sranda není. A znám bohužel ještě několik svých kolegů, kteří o sobě tvrdí, že se svou angličtinou jsou na tom mnohem hůře než já. (Ale nakonec, čert jim věř! Třeba se jen tak přetvařují, aby mi udělali radost.) Who Is Who In FsC Š.V. Přerov, II. THORON ELEN-IN-DUINATH Z AMBERU, řečený ÚMARTH, chodec. Hezounký roztomiloučký synoveček Velkého krále Corondoru a východního Galendoru Timida II. z Amberu. Mimochodem synoveček s právoplatným nárokem na Corondorský trůn. O tom, proč bývá svými společníky přezdíván Úmarthem (pro nevědomé, "Zlý osud"), něco napovídá už fakt, že tento nárok po dobu života svého strýce nesmí vznést, byv přinucen v mládí k podpisu mírně řečeno poněkud nevýhodné smlouvy o regentství a nástupnictví. A Timid II. už taky není, co býval, pokud se týká jeho proslavené šílené odvahy a ochoty vrhat se do těch nejriskantnějších vojenských dobrodružství. To víte, s léty přichází moudrost a taky strach, co by se mohlo stát, kdyby to tu všechno, osud nedopusť, mělo spadnout do klína tomu nezodpovědnému holobrádkovi. Jinak však nezodpovědný holobrádek zastává nejvyšší funkce v corondorské státní správě - První ministr, Guvernér ozbrojených sil, Vrchní velitel vojenského letectva a Správce země. (Mimochodem, u nás ve slušnějších zemích se tomu říká nepovolená kumulace funkcí. Ale Corondor je Corondor ... ) A zásluhy o stát mu odepřít nelze. Právě díky jeho působení je dnes Corondor nejmilitarističtějším státem známého světa a jeho vzdušné síly (zvláště pak bombardovací letka varanů, pozn. red), jež Thoron osobně vybudoval, snesou snad jediného konkurenta na Orenu - Letky děsu samotného Dúrila Gilamartha, "Pána světa" (existuje ještě jedna letka, schopná konkurence, nepatří však do pravidelné armády a je dosud tajná, a další, ještě tajnější, druhá pozn. red.). Thoronův soukromý život není o nic méně zajímavý nežli jeho veřejná činnost. Za manželku pojal Lady Gladiolu a žije s ní v nebývalé shodě a pohodě. Vedou báječnej život, plnej báječnejch dnů bez útrap... tedy, když zrovna Thoron (ba někdy i v doprovodu své milované choti) netráví své osobní volno v pochybné společnosti na ještě pochybnějších dobrodružných výpravách. Z jeho slavných činů za zmínku stojí např. "Vymetení" Maltilithu, podíl na zhotovení Maegrilu, Bílého meče, hrdinský guerillový přepad temné věže Dúbaradu a záchranné výpravy za osvobozením zakletých elfích princezen, jakož i ukradených rodových klenotů. Z Thoronových činů méně slavných nemohu opominout jeho obzvláštní zálibu v nedobrovolných metamorfózách - na psy, kamenné a mramorové sochy a kdovíco ještě - a pikantní aférku, kdy se pokoušel svést několik atraktivních mladíků (vč. mé maličkosti) - hovořilo se sice o jakémsi růžovém hlenu, ale kdo by tomu věřil... Obzvláště pak vyniká v pádech ze schodišť - čím delší, tím lépe - a čeká-li dole ještě zajímavé překvapení v podobě rozbitých lahviček s vodou z tzv. pramene smrti, zážitek je dokonalý. Z milostných afér (samozřejmě před svatbou) je nejzajímavější náhlé vášnivé vzplanutí k mé manželce Lady Arien z Eosaru, z nějž ho vyléčila sprška šedých blesků. Během svých četných výprav utržil nemálo jizev, z nichž některé i velmi hluboké - během svého nedlouhého, avšak bohatého života stačil ztratit tři úrovně zkušenosti a několik bodů inteligence, z čehož se dodnes zotavuje. Jeho neuvěřitelná schopnost nosit s sebou smůlu mu však kromě nepříliš lichotivé přezdívky přinesla i nebývalou popularitu, stejně jako množství věrných přátel. Nebo není-li jeho přítomnost v družině zárukou neúspěchu výpravy, určitě v ní nebude vládnout nuda a špatná nálada (To víte, cizí neštěstí - dvojnásobná radost). Avšak nyní vážně. Thorona z Amberu považuji za nejlepšího přítele, jakého jsem kdy měl a budu mít, a domnívám se, že jde o jednoho z nejušlechtilejších lidí pod Siderem. Svůj původ odvozuje od Tří domů Edain a jsem si jist, že pokud bychom jej posuzovali podle ctnosti duše, bez váhání bychom jej k tomuto šlechetnému a starému rodu mohli přiřadit. Oceňme jeho odvahu a neohroženost v boji i jeho oddanost věci dobra a prospěchu všech, ale zejména jeho naprostou obětavost pro své blízké a přátele. Sám mu vděčím za svůj život, a proto si pokládám za čest, že jsem vás s tímto výjimečným člověkem mohl seznámit právě já. Gilsilion P.S. Thoron bez orla je jako ryba bez vody. Alespoň v poslední době si nějak zvykl na pohodlí letecké přepravy a svému povolání mnoho cti nedělá... Meditace o šerpech Pokud někdo z vás neví, kdo to jsou (byli, budou) šerpové, nabízím následující vizi : ... vysokohorskou stezkou se pomalu plazí had postav. Desítka svalnatých mužů, shrbených pod obrovským břemenem nákladu stoupá vzhůru pravidelným cvičným tempem. Tito muži mlčí, až na občasný žert či pohrdavou poznámku za konto tří zcela vyčerpaných cizinců, kteří se jako stíny vlečou ve stopách nosičů. Konečně skalnatá plošina. Tři zbědovaní muži se beze slov tiše sesunou k zemi. Domorodí nosiči s výsměšným úšklebkem složí svůj náklad. Dva z nich se věnují stavbě tábora, ostatní kráčí svižně a zvesela do údolí pro další břemena. Hlavním tématem jejich rozhovoru je samozřejmě politováníhodný fyzický stav cizinců. A to jsou teprve v polovině cesty k průsmyku přes Ďáblův hřbet. Zajisté nevydrží ... ... Šerpové ... domorodí vysokohorští nájemní nosiči ... Nezdá se vám někdy také, že dobrodruhové Dračího doupěte jsou šerpům více než podobní ? Mě ano. Nebo co obnáší klasický náklad středně pokročilého válečníka ? NA SEBE: brnění štít oštěp plášť batoh (viděli jste někdy na plátovém brnění či rytířské zbroji batoh ? A jak se nosí ? Přes plášť nebo pod něj ? Quasimodo by ten hrb záviděl !) DO BATOHU: provaz (alespoň 20 sáhů, jinak to nemá cenu), křesadlo, pochodně, zásoba vody a jídla, lektvary a oleje - ovšem řádně zabalené, aby se nerozbily, případně náhradní oblečení či zbroj, a pochopitelně i uloupené šperky. Není to spíš kletr nebo krosna ? NA BATOH LUCERNU DO RUKY MEČ Mnozí namítnou, že podobné věci mají v sedlových brašnách svého koně. Budiž. Je ovšem spousta míst, na která se na koni nedostanete. A jsme tam, kde jsme byli. Co se potom stane, je-li tento dobrodruh (funící, supící, hekající, cinkající a.p.) napaden nepřítelem nebo nestvůrou ? Je pravděpodobné, že si blížícího nebezpečí všimne, než se však uvede do bojové pohotovosti, může být pozdě. (Pokud s sebou nevláčí nějakého nosiče nebo učně, který se stará o dobrodruhovy věci). Byl by dost zvláštní pohled na rytíře v brnění, ohánějícího se mečem s batohem na zádech. Takže při hodu na iniciativu: a) při vyhrané iniciativě automatická ztráta na dobu nutnou na přípravu k boji b) při prohrané - volný útok nepřítele, ovšem dobrodruh nesmí být zraněn za víc jak 2 životy, protože jinak by se mu "odbatožení" nezdařilo ... Nestihne-li se náležitě připravit k boji (útok zezadu...), má dobrodruh v plné polní postih -2 k obraně i útoku po celou dobu boje. A to se týká nejen válečníků. Já třeba nenosím ani batoh. Mám pocit, že by byl na újmu mé stavovské cti. Co vy na to ? Arien Dúwathran Úpravy boje tváří v tvář Čaroděj Přemýšlel jsem o tom, k čemu jsou vlastně čaroději obranná kouzla. Chce-li totiž čaroděj seslat na sebe toto kouzlo, musí ho na sebe seslat buď ještě před bojem (což jej většinou nenapadne nebo to nestihne) nebo během boje, čímž ale riskuje zbytečné seslání tohoto kouzla, protože jen Pídžej ví, co bude nestvůra v příštím kole dělat. (Upozorňuji, že i v tomto světě platí Murphyho zákony typu "Padnou-li vám na útok tři šestky, padnou Pídžejovi na obranu šestky čtyři" nebo "Vyvoláte-li si kouzlo na obranu proti bleskům, nestvůra zaručeně zaútočí ručně.) Navrhuji proto, aby magický štít, ochrana před šípy (ta především) a jiná, dle mínění PJ obranná kouzla byla natolik krátká, že by je bylo možné vyvolat během půl kola, jako reakci na útok. To znamená, že místo toho, aby čaroděj na vykrytí útoku použil štít jako kterékoliv jiné povolání, použije místo něj kouzlo. V druhé polovině kola může čaroděj použít jakýkoliv fyzický útok. Ale čarodějové, neradujte se. Aby se zabránilo spekulacím typu "Když můžu seslat obranné kouzlo za půl kola , proč bych nemohl místo něj seslat druhé útočné kouzlo ?", přidali jsme našim milým kouzelníkům malé omezení. Jiná než obranná kouzla jsou natolik složitá, že jejich sesílání trvá celé kolo. To znamená, že čaroděj se začne na začátku kola soustředit a na jeho konci kouzlo sešle. Je-li při tom úspěšně napaden, kouzlo se buď nepovede, nebo získá ke své nelibosti veliké postihy do profesníčka (až -10). Čaroděj je tedy schopen se v jednom kole buď bránit kouzlem (které může seslat až po nahlášení útoku nestvůry) a útočit fyzicky, nebo útočit kouzlem a téměř se nebránit. Válečníci V tomto případě se naše názory shodují s úpravou námi velice uznávané redakce Zlatého draka, nazvanou Výpad... a kryt. Měli jsme již možnost si ji vyzkoušet v praxi a můžete nám věřit, že do hry přidá trochu té hráčské šťávy (zvláště když se kombinuje s útoky na jednotlivé části těla - viz Š.V. 3). Pro ty, kteří z jakýchkoliv důvodů ZD nevlastní toto pravidlo přetiskujeme: VÝPAD... A KRYT Útoky volitelnou silou Každý z vás se určitě ocitl v situaci, kdy družina nutně potřebovala zajatce, a již z řad nepřítele či z řad vlastních. Dotyčné osobě se však zcela určitě tento záměr nelíbil a zuřivě se mu bránila. Co teď ? No tak ho umlátíme naplocho a svážeme. Lehko se řekne, ale hůř dělá. Buď má dotyčná osoba tolik životů, že družince způsobí ostrá zranění za spoustu životů, kdežto družinka jí jen za čtvrtinu, nebo tak málo, že po zdařilém útoku válečníka, který si hodil tři šestky, padne mrtvá na zem (je to častý případ, zvláště těsně po boji). A právě na tento druhý případ chci nyní apelovat. Kdokoliv, kdo je schopen ovládat svou zbraň, může přece sílu útoku v určitých mezích kontrolovat. Jaké že jsou ty meze ? Přece bonus za sílu a hod kostkou. Tak např. mečem s útočným číslem 6/0 lze útočit v nejopatrnějším případě jen za 2/0 ! (Vypadá to, jako že dotyčného jen tak popichujete). Jaká jsou na to tedy pravidla ? Jak známo, útok se skládá ze tří hlavních částí: a) Síla zbraně. Nelze měnit. Je to konstanta pevně daná typem a tvarem zbraně. b) Bonus za sílu. Tento bonus lze dle vlastního uvážení snížit až o 5 bodů. To znamená, že kroll se silou 21/+5 může mít, pokud si to přeje, bonus za sílu 0 (většinou si to nepřeje). c) Hod kostkou. Ten nám zajišťuje různorodost útoku a vyjadřuje závislost útoku na náhodě. Nelze jej měnit libovolně, ale hráč může ještě před útokem nahlásit, o kolik chce tento hod snížit. Celkově však hod neklesne pod 1. Jako přiklad uvedu tuto situaci. Barbar válečník na 6. úrovni s bonusem za sílu +4 útočí naplocho na hobita na 2. úrovni, který je beze zbraně a bez brnění. Vzhledem k velkému rozdílu sil si barbar uvědomí, že by mohl hobita snadno zabít. Proto se vzdá svého bonusu za sílu (klesne o 5) a bude se snažit útoky kontrolovat (nemusí jít jen o útoky naplocho). Hráč řekne, že chce odečíst od útoku 5. Hodí si a padne mu šestka a dvojka. Původně by barbar útočil za (6/0+4+8)=18 a hobita by asi zabil. Takto útočí jen za (6/0-1+4)=9 a může mnohem lépe kontrolovat, zda již hobit konečně padá do bezvědomí. Vím, že většina válečnických povolání tuto možnost využívat nebude, oni mají přece jako hlavní cíl zabíjet. Nicméně se může vyskytnou situace, kdy je tato "nesmyslná úprava" namístě. Dále bych chtěl poopravit poznámku z DrD o útoku na vyřazeného protivníka. Je-li útočeno na vyřazeného protivníka cíleně s úmyslem zabít ho, nepočítej už boj klasicky, ale jako past na sílu 3,5 nic/zranění za + celkového počtu životů/smrt, na kterou si háže útočník a platí pro obránce. Podle současných pravidel totiž nebylo možné, aby byl slabý vesničan schopen ve spánku ubodat šermíře na vyšší úrovni nebo rychle dorazit omráčeného nepřítele. Rauko II a Len Dorn Stavovská čest dobrodruhů Vážení čtenáři, po přečtení 3.čísla Š.V. nemohu jinak než reagovat na stále se množící články o nejpokleslejším druhu magie, tzv. magii temné. Stále rostoucí úroveň Š.V. je takto narušována články typu "Stavovská ,čest' nemrtvých", které musí naplnit odporem každého, kdo alespoň trochu uznává takové hodnoty jako jsou život, svoboda či právo na poklidné očekávání Velké hudby. Opomeneme-li tyto morální důvody, proč slovo "nemrtvý" vyřadit ze slovníku všech slušných bytostí a ty, kdo tuto odpornou činnost provozují odsoudit a vyloučit na okraj společnosti , zůstanou nám stále důvody praktické. Jinak jistě vážená a ve svém oboru uznávaná čarodějka Riel píše, že nemrtví slouží k osobní ochraně stvořitele a to obzvláště před členy vlastní družiny. Tento důvod se mi zdá poněkud podivný. Je to smutné, ale ze své zkušenosti vím, že to jsou většinou kouzelníci, kteří někdy místo proti příšerám používají své schopnosti proti spolubojovníkům. A pokud s čarodějem chodí podivná ochranka v černých pláštích, šíří se v družině jen zbytečný strach a nejistota. Vždy komu je příjemné, když za jeho zády stojí spektra s Ú.Č. 19/+3,19/+3, které stačí dát pokyn a připraví obě o těžce nabyté zkušenosti neřku-li o život. Dalším problémem je, co se stane s nemrtvým, jestliže jeho pán zemře ? Tento se začne chovat podle svého přesvědčení, takže družina má o jednoho (?) nepřítele více. Využití těchto bytostí jako služebnictva v domě je přinejmenším velmi sporné a jistě také velmi zvrácené. Když navštívím přítele čaroděje a dveře mi otevře upír, poděkuji za pozvání a velmi rychle odjedu. Vím, většina zastánců tohoto druhu magie teď namítne, že například Fext je skvělý sluha (za 24 magů denně) a plní jakékoliv kouzelníkovy rozkazy. Já si ovšem myslím, že pokud si kouzelník nedokáže opatřit a zaplatit slušné služebnictvo, má si snídani nosit do postele sám. Na závěr prohlašuji, že pokud budu zabit a nebude jiný způsob jak mě dopravit do Mortaurského lesa, než mne ,oživit', přeji si být pohřben na místě smrti. Nedokážu si totiž představit méně důstojný konec mého těla než jako bytost, která čest nemá, protože je pouhým na slovo poslouchajícím otrokem svého pána. BESTIÁŘ Co vlastně znamená slovo bestiář ? Už podle názvu je jasné, že se jedná o galerii bestií, příšer, potvor, stvůr a nestvůr, které svou přítomností více či méně znepříjemňují nebo ohrožují dobrodruhům život. V tomto Bestiáři se budeme zabývat tvory, kteří mají sloužit dobrodruhům ku prospěchu či zábavě. K jídlu, k ochočení nebo třeba ke zpestření programu v cirku. Název ,bestie' pro srnce nebo králíka se mi zdá přehnaný. I když je znám případ, kdy zajíc (ÚČ 0/-3 ale s hodem k6=4x6+5) zaútočil na bývalou kolegyni kouzelnici - začátečnici Rilu (OČ celkem 8). Potom jsme si mohli přečíst v Corondor Times nekrolog, že nás navždy opustila všemi milovaná Rila, kterou napadl a ušlapal rozzuřený zajíc ... Je to nesmysl, že ? Navzdory této tragické události odmítám podobná zvířata charakterizovat názvem bestie. Dovolte mi tedy prezentovat LEXIKON ORENSKÉ ZVĚŘE Dobrodruhové loví zvěř z několika důvodů: a) pro maso b) pro kožešiny c) k ochočení d) jiné důvody ZVĚŘ LOVENÁ PRO MASO V systému DrD jsou propracovány parametry lovení zvěře (z váhy plynoucí čeny). Náš seznam zvířat nabízí zjednodušenou formu - za zvířetem je číslo - koeficient, který se vynásobí hodem k10. Tímto procesem získáte počet čenů z uloveného zvířete. RYBY: Výskyt ryb je samozřejmě vázán na přítomnost vody. Je ale jasné, že pstruhy budeme lovit spíš v horské bystřině než ve stoce pod můstkem. Ryby můžeme lovit několika způsoby: a) na udici - past Obr+Sil 2, za každé 2 kg se past zvyšuje o 1. Jeden čen odpovídá 1 kg ryby. b) vrhací nebo střelnou zbraní - past Obr 8 c) pod vodou harpunou - past Obr 5 d) do sítí - za 1sś2 śpast síla 1 (čili 10 sś2ś= past Sil 10), ale co chytíme, závisí na štěstí - % hod. 01-10% - od nepoživatelných, mrňavých šulic (sardinky v této době neznámé), 11-79% - za každých 10% jeden čen 80-89% - což jsou děsný kusy, ale pozor ! od 90 do 100 % byla ryba tak velká, že protrhla sí a utekla. 0.01 střevle, ouklejka 0.1 okoun, plotice, pstruh, karas 0.5 jelec, cejn, lín, siven, lipan, parma 1 kapr, úhoř, štika, losos 2 hlavatka, bolen, candát 3 amur, tolstolobik 5 sumec, 10 žralok, (člověk=1 žren, tak bacha!) OBOJŽIVELNÍCI: máte-li chuť na mloky nebo žáby , přeji dobré zažívání. I když taková žabí stehýnka nejsou k zahození, ale ze 20 žab získáte 1 čen. (a chytit žábu past Obr 4 + past se zvyšuje o 1 za každý bod kvality zbroje - vidět rytíře v brnění křepčit při lovení obojživelníků ... to pohled pro bohy) PLAZI: některé orenské divošské kmeny Jihu si libují v opékání hroznýšovitých hadů a varanů (1 sáh hada = 2 čeny) PTÁCI: Opeřence můžeme rozdělit podle místa výskytu: vodní: husy, labutě 0.5 (OČ 4) živ 2 + 2 kachny 0.3 (OČ 3) živ 1 + 2 stepní:koroptev,křepelka 0.2 (OČ 2) živ 1 + 2 bažant,divoká slepice 0.3 (OČ 2) živ 1 + 2 kivi 0.3 (OČ 2) živ 1 + 2 lesní: holub 0.1 (OČ 2) živ 1 + 2 tetřívek 0.3 (OČ 2) živ 1 + 2 tetřev 1 (OČ 2) živ 1 + 2 Lov ptactva se provádí obvykle střelnou (vyjímečně vrhací) zbraní, nebo do pastí. Při útoku střelnou zbraní - sedící pták má -2 k OČ past Obr 7 letící pták past Obr 6 plovoucí pták, -1 k OČ Nutno ale poznamenat, že opeřenec zůstává poživatelný, je-li zabit s rozdílem rovným nebo menším než 3 životy. Taková koroptví kaše bude asi nepoživatelná, a to díky spoustě peří, rozdrcených kostí a nitrotělního obsahu. Při použití tupých šípů na ptáky pouze stínová zranění a ÚČ a útočnost o jedničku klesají. Při lovu do pasti - sítě - past Obr 6 + žtsch ptáka (stabilní sítě viz oka) oka - věc náhody - procenta určí PJ SAVCI: aguti 0.3 OČ 2 žtsch 1 +2 králík 0.4 OČ 2 žtsch 1 +2 zajíc 0.5 OČ 2 žtsch 1 +2 lumík 0.3 OČ 2 žtsch 1 +2 kapybara 2 pekari 2 viz bestiář srnec 2 koza 3 ovce 3 viz bestiář kamzík 3 prase divoké 4 jelen 4 viz bestiář daněk 4 medvěd 5 Většinu z těchto zvířat není nutno představovat, jsou v seznamu Bestiáře pravidel DrD. ZVĚŘ LOVENÁ PRO KOŽEŠINY Nutno poznamenat, že v naší době je relativní dostatek kožešin, proto jsou ceny kožešin odpovídající, přesto, že se někomu mohou zdát nízké. Počet kožešin na kožich je počítán na výšku člověka. Pro ostatní rasy je třeba počet upravit. ZVÍŘE Počet na kožich cena 1 kožešiny surové vyčiněné hranostaj,sobol,činčila 40 5 stř. 1 zl. stříbrná liška 20 5 stř. 1 zl. šavlozubá veverka 30 1 stř. 5 stř. kuna, králík 40 5 měď. 1 stř. vydra, bobr, nutrie,liška 20 1 stř. 3 stř. vlk 10 1 stř. 3 stř. ovce 3 1 stř. 3 stř. levhart,gepard,puma,pardál 2 1 zl. 3 zl. lev, tygr, medvěd 1 1 zl. 2 zl. ZVĚŘ K OCHOČENÍ Mláďata savců jsou vhodná k ochočení do stáří 1 roku, ptačí holátka do opuštění hnízda (dravci,papoušci). JINÉ DŮVODY K LOVU Získání magenergie - jednorožec, netopýři, létavý dráček (ještěrka), chameleon, dikobraz Jedy - chřestýši, kobry, zmije, štíři, pavouci A jiné odpornosti - skunk, tchoř, chobotnice (výměšky pachových žlázek - past Odl 7 lehká nevolnost / mdloba 1k6 směn, ale po zásahu vždy děsně páchne) Sádlo - veverka, pes, husa, vepř Trofeje - paroháči, medvědi, sloni, nosorožci Kůže - sloni, nosorožci, divoké kozy Pro příšerchtivé PJ, kterým se zdá tento seznam zvěře neúplný díky absenci nových zrůdiček, nabízím následující řádky: HEJNO RYBIČEK Nejsou to jednotlivé rybičky, ale obrovské hejno. Životaschopnost hejna je rovna počtu ryb, které hejno obsahuje. Past Int 7 nic/totální zmatení a ztráta orientace. Dovedete si navíc představit dobrodruha, kterého oďobává nesčetné množství rybích tlamiček a on přitom není ani trochu lechtivý ? PIJAVICE Výskyt pijavic (zajisté víte, jak vypadají) je vázán na sladkou vodu, mohou se vyskytovat např. i v hradních příkopech. PJ si háže procentuální hod na to, kolik pijavic se za 2 kola na dobrodruha přisálo, přičemž každé procento odpovídá jedné pijavičce ! Jejich úspěch je automatický (lepší brnění nebo ochrana ovlivní procentuální hod dle úvahy PJ), přičemž 10 pijavic vysaje za 1 kolo krev za 10 žt. Tak bacha ! PYTEL BLECH Je to pouze pomyslný pytel. Chceme tím říci, že se tato nepříjemná stvoření většinou nevyskytují osamoceně. Při setkání se zablešencem má každý přítomný 20% šanci, že některé blechy přeskáčí na něj. A taková blecha v brnění dokáže nadělat pěknou paseku. A co s blechama ? Převlíct, vykoupat a navštívit alchymistu, který snad poradí. Odhmyzování je přece také alchymistická práce, ne ? A čím se takový alchymista živí, když zrovna nevyrábí něco pro dobrodruhy ? MRAVENCI Dokáží způsobit nepříjemné překvapení po ránu, když se takové půlmetrové mraveniště při táboření přehlédne. TAŽNÝ PES Vše jako chodcův lovecký pes na 10. úrovni. S tím rozdílem, že tažní psi jsou odmalička cvičeni pro práci v potahu. Využití v zimě: 1 pes utáhne max. 60 kg (2400 mn.). 1 smečka asi pěti psů utáhne saně + náklad 200 kg. Pokud postava běží za saněmi, její váha se nepočítá, stejně jako při jízdě z kopce a po ledě. Do saní je možné zapřáhnout až 12 psů. Využití v létě: Každý pes unese ve speciálním vaku 20 kg nákladu. Tažný pes může být použitý k lovu nebo boji s nestvůrami, nikdy však pro boj s humanoidy. Každý pes potřebuje při cestování denně 3 hodiny odpočinku (mimo spánek). Denně také smečka psů sežere dva čeny, jsou-li v kroku a tři čeny, jsou-li v klusu. Rychlost krok klus trysk výdrž psů v dnech při plném míle/hod. počtu hodin krok klus -------------------------------------------------------------- volně 8 15 35 stále 10 dní nenaložené sáně 8 15 30 10 dní 8 dní naložené sáně 6 12 20 7 dní 5 dní vak + 20 kg. 6 12 - 10 dní 8 dní Výdrž krok klus trysk v mílích -------------------------------- volně 14 10 3 Psi jsou naložení, nenaložené jsou-li saně či vak sáně 12 10 3 naloženy na 1/2 nosnosti naložené sáně 8 4 1 vak 20 kg. 8 4 - Míle za hodinu v terénu: míle/hod. bez sněhu sníh a mráz nenalož. naložení nenal. naložení krok klus krok klus cesta, step 8 6 8 15 6 12 prales, les 6 5 4 8 3 6 hory 5 3 2 6 1 2 mokřady 5 3 8 15 6 12 bažiny 3 1 8 15 6 12 Tažní psi jsou používání už tisíce let, proč by tedy nemohli být také u vás ? Dají se sehnat u osamělého druida, který je cvičí, ale nerad se s nimi loučí (je-li v družině zákonně zlá postava, ihned odmítne). Schopnost ovládat psy a saně se získává stejně jako jiné neprofesní dovednosti, např. plavání. Alsič, nejmladší syn kováře Atinase za vlády Leitha VIII POZDVIHNI MEČ ... Chceš dobrodružství ? Chceš poznat nový svět ? Chceš vědět o všem, co se děje ? Pak neváhej ... Tak takhle nějak začínalo pozvání na přihlášce HEXAEDRU, klubu, který si dal za úkol veliké poslání - sjednotit pod svou hlavičkou všechny, kdož hrají Dračí doupě a mají zájem o tyto fantasy světy, hry na hrdiny atp., též organizovat akce, setkání hry a soutěže, které se této tématiky dotýkají. Dnes již můžeme říct, že to byl úkol nad lidské síly. Klub HEXAEDR funguje, ale bohužel jen ke prospěchu těch, kteří bydlí v dostatečné blízkosti od centra dění, od Prahy. Pro vzdálenější členy už třeba kongresy HEXAEDRU, pořádané v jižních Čechách nebo Ústí nad Labem ztrácejí na přitažlivosti. Ano, mluvím především za své blízké okolí, tj. Moravu (jižní i severní). Ale je jasné, že kdyby se kongres pořádal třeba v okolí Brna, našlo by se zase nemálo drakobijců z Prahy, Plzně či Ústí nad Labem, kterým by to nevyhovovalo. To je přece jasné. Proč o tom tedy mluvím ? Vážení drakobijci, zvláště pak ti, kteří sedíte nad svými mapami v zatuchlých kobkách městských bytů - porozhlédněte se trochu po okolí, poptejte se známých nebo astrálních sfér a zjistíte, že se to akcemi na téma Dračího doupěte a příbuzných oblastí jen hemží. Nečekejte na kongresy, na které stejně nepojedete ze známých důvodů. Dobrodružství na vás čeká za každým rohem. Nevěříte ? Uvedu tedy akce, jichž se naše redakce mohla v roce 1993 zúčastnit. Buďte si jisti, že jich v tomto roce nebude méně. 27.února První z akcí tzv. Fialové družiny, jejíž zakladatelkou je Pavla Fabiánová. Fialová družina plní dlouhodobé úkoly v různých světech, minulosti i budoucnosti. Na tomto setkání šlo především o nábor nováčků. 3.-4.dubna Oslava zničení prstenu Pro všechny obdivovatele a čtenáře Tolkienových děl byl v Brně založen (v Praze také) Tolkienův klub. Tato oslava byla právě v jeho kompetenci. Setkání "starých" známých, akční hry , Dračí doupě... Několik poutavých přednášek na téma dění ve Středozemi, několik zajímavých filmů a závěrečná oslava s hostinou. Pozdě večer neopakovatelné zážitky z cesty do tělocvičny, kde bylo ubytování. 1.-2. května Druhé setkání Fialové družiny 14.-16.května Dobývání hradu Cimburka V těchto teplých jarních dnech se konalo dobývání Cimburka, tak jak jej naplánoval Ondřej Malý zvaný Hrabě. Bylo to skutěčné dobývání, se dvěma nepřátelskými armádami proti sobě, opravdovými dřevěnými meči a papírovými koulemi. Tyto drobné úpravy zbraní však nic neubraly na realističnosti děje a toužil-li někdo po zranění mečem, vězte, že i dřevěný meč je v rukou začátečníka nebezpečná zbraň! Dobývání probíhalo samozřejmě podle přísných pravidel, která určovala, jak má která zbraň vypadat, jak mají být velké štíty, s čím kdo může bojovat a jak může být obrněn. Našli se i tací, kteří si vzali skutečnou drátěnou nebo kroužkovou zbroj. Ti potom po dvaceti minutách odpadli vyčerpáním. Jak už to tak bývá, i tady následovala po boji a odpočinku řádná hostina. 4.-6.června HOBIT Helfštýn Znáte-li hrad Helfštýn, střežící tzv. Moravskou bránu poblíž Lipníka nad Bečvou, vězte, že byl tím pravým místem ke konání Hobita. Na hrad se sjely pozvané skautské oddíly, pozvaní jednotlivci z řad drakobijců, jakožto i hordy čumilů, z nichž se drakobijecky založení mohli také zůčastnit. Sedmičlenná družstva měla za úkol na trase, vedoucí lesy, loukami i Bečvou plnit úkoly, inspirované Bilbovou cestou tam a zase zpátky. Po tyto tři dny probíhal na Helfštýně nezávislý program, na který měli všichni účastnící pochopitelně volný vstup, některé části však byly jen pro ně, ne pro běžné návštěvníky. Kromě dvou skupin historického šermu byla na večer pozvána i country kapela, takže se večer konal i countrybál. Noční etapa za ztraceným Arcikamem byla samozřejmostí. 11.-13.června Pán prstenů Jako by toho nebylo dost, hned příští týden se začali dobrodruhové sjíždět do Vyškova a odtud do nepro- bádaných místních lesů. Pán prstenů ve Vyškově (nebo spíše 15 kilometrů od něj) byl totiž také dlouhodobě plánován. Pátek byl ve znamení příprav, kontroly zbraní a zbroje, poslední chvíle na převratné změny v pravidlech, nepochopení podstatných detailů a hádky kolem strážních ohňů. Následující deštivý den nebyl nijak na škodu vzájemným střetům obou nepřátelských armád, inspirovaných závěrečnou bitvou z Pána prstenů. 26.-28. červen PARCON ŠUMPERK Řekněte, kteří z vás nikdy neslyšeli o žádném z conů, jež se poměrně pravidelně a každoročně pořádají. Kdo jste ještě na žádném nebyli, vydejte se tam a uvidíte, že si přijdete na své. Není dnes již conu, aby na něm nebylo dostatek fantasy, DrD, her na hrdiny a jiných povyražení, která možná hledáte. Setkání s vydavateli, shlédnutí starších i úplně nových filmů se sci-fi a fantasy tematikou, zajímavé přednášky i společné či společenské hry. To vše jste mohli na Parconu najít. 24.-26.září Bilbovy narozeniny Opět konané pod patronací Tolkienova klubu, tentokrát v Praze. Co už si tak můžete představit pod oslavami stařičkého pána Bilba. Spoustu legrace, jídla, pití, dárečků, honba za artefakty, rytířský turnaj, molekuly, mafii, videostop ... No, zabíhám trochu do podrobností. Nicméně se letošní narozeniny dle mého názoru velmi vydařily. 8.-10.října Dobývání hradu Aueršperka Na rozdíl od Cimburka, v tomto dobývání měla prsty Pavla Fabiánová. Sezvala na hrad, či mnohem lépe zbytky hradu hordy bojechtivých dobrodruhů i sličných dam, aby zde, utábořivše se na břehu potoka holdovali pohybu na zdravém vzduchu. Noční etapy, probíhající ještě v pátek po příjezdu napomohly formování tří armád, které se potom účastnily rozmanitých druhů bojových činností, jako například luštění zašifrovaných zpráv s pokyny pro velitele oddílů. Na své si rytíři přišli především v bitvě o zříceninu hradu, která se rozpoutala následně poté. Odpoledne byly připraveny rytířská klání o zde přítomné sličné dámy, na která se dostavily dokonce i tři koně. Večer se konalo klání mezi místními bardy o nejlepší báseň , jež by vystihovala atmosféru tohoto dne. 3.-5.prosince DRACON Brno, brněnská přehrada, hotel Santon. Další akce, kterých jsme se nemohli zúčastnit: GEACON Boskovice III. kongres HEXAEDRU Obléhání Brna švédskými vojsky (u Prostějova) VÝZVA ! Zajímalo-li by vás, naši ctění čtenáři, jaké akce na vás kdo chystá, nás by to zajímalo také. Míníte-li tedy nějaké v roce 1994 pořádat, uveřejníme vám bezplatně oznámení o jejich konání. Uzávěrka do konce února (března) ! Pozdvihla ruce k nebi:"Úkol ten však Osudem Fialové družině přiřčen. Družina ta musí býti mocná a nezlomná, neb mnohé nástrahy na cestě je očekávají. Nech projdou k vítězství!" Všem sudbám nutno dopomoci k vyplnění, i těm největším. Vyzívám tedy vás, které neodradí námaha ani nebezpečí, bytosti všech ras a pohlaví, uposlechněte Touhu odvěků vábící srdce dobrodruhů, pojďte zažít, co navždy zůstane zatajeno těm, kdož neopustí bezpečí svého sídla. Fialová družina má za sebou již rok úspěšné činnosti, naše řady však v tvrdých bitvách prořídly a chceme je alespoň nakrátko doplnit. Příští naší akcí je II.ročník seznamky pracovně zvané "Megacloumák". Sraz 5.3.1994 G.a. v 15oo na konečné tram č.20, Stránská skála, Brno, Evropa, Sol gama. Dále bude následovat víkend, o němž netřeba psát nic bližšího než název:"Nic pro hrdiny." Sraz 15.4. na autobusové zastávce v Mrákotíně ve 22śoo ś(neuvedené souřadnice viz výše) Carnion elen dinwe Kontaktní adresa: Pavla Fabiánová Oblá 44, Brno 625 00 Co myslíte, jak to dopadne, když se do zákonně zlého mága někdo zamiluje ? OMYL ==== Byl jsem kdesi hluboko a daleko. Byl jsem tam snad krátce, snad dlouho, nebyl tam prostor, neexistoval čas. Byla tam jen černá temnota, dokonalé ticho, neexistovaly tam vzruchy ani vjemy. Byl jsem zbaven smyslů, zbaven pohybu, zbaven pocitů. Sotva jsem existoval. Neuvědomoval jsem si to. Ale přesto jsem byl. A v tom jsem to ucítil. Byl to obrovský zázrak. C í t i l j s e m. Ten pocit, pocit touhy a neodbytného vábení mnou otřásl. Ne. Víc. On mě oživil. On dal mé existenci smysl. Volání odněkud zvenčí. Vábení. Nutkání. Příkaz. A já se pohnul. A směřoval jsem za tím voláním. Bylo jako stříbrná nitka v temnotě, vedlo mě a já si začal uvědomovat, že jsem. Že něco jsem. Že se pohybuji. Že to dokážu. Já. Sám. I bez toho volání. Zkusil jsem se zastavit. Šlo to. Mohl jsem dělat cokoli, ale nevěděl jsem co. Nebylo tu nic. Nicota. A stříbrná nitka volání. Najednou jsem dostal strach, že se ztratí. Nový pocit. Dostal jsem strach. A rozletěl jsem se opět za tou nitkou, která mne jediná spojovala s... s něčím jiným, než byla nicota. Neztrácela se. Naopak. Sílila. Volání bylo stále zřetelnější, omamovalo mě, opájelo. Bylo to něco nového, nádherného. Cítil jsem vděčnost. Vděčnost za to, že dalo mé existenci smysl. Opět nový pocit. Podivný, složitý. Snad jsem ho kdysi znal. Předtím, než přestal existovat čas. A snad ne. Možná, že žádné předtím nebylo. Nevěděl jsem. Nevěděl jsem nic z toho, co bylo. Ale teď, teď jsem cítil, že se blíží konec cesty. Volání bylo nádherně silné, už jsem si uvědomoval i toho, kdo volal. Cítil jsem obrovskou radost. Už jsem byl přímo u něj, okamžitě jsem se přizpůsobil rozměrům jeho mysli a pln vděčnosti jsem ji objal. Nevím, jak mě to napadlo, snad jsem kdysi už někde opravdu existoval. Nevím. V každém případě jsem naprosto nečekal to, co se stalo. Zaregistroval jsem na okamžik maličké poškození svém mysli v místě kontaktu a vzápětí se ta cizí mysl rozpadla. Zmizela. To jsem nečekal. Netušil jsem, že by mohla být tak křehká. Vlastně mě vůbec nenapadlo, že by mohla být jiná než moje. Byl jsem smutný, volal jsem ji, hledal. Marně. Byla pryč. Zbylo tu po ní jen její tělo. Bylo hmotné, na rozdíl ode mne. To jsem věděl. Zkusil jsem ji hledat i tam, ale byla pryč. Tělo bylo neporušené. Mysl zmizela. Byla to moje vina. Měl bych se postarat alespoň o tělo. Třeba se ta cizí mysl jen lekla a utekla. Možná se vrátí. Zlobila by se, kdyby se stalo něco tělu. I já jsem měl kdysi tělo. I já jsem se zlobil, když se poškodilo. To jsem si pamatoval. Určitě. Musím se o tělo postarat. Vstoupil jsem do něj. Docela snadno. Přizpůsobil jsem se rychleji, než jsem očekával. Bylo to přesně to pravé, co jsem potřeboval. Líbilo se mi to. Ale ještě něco chybělo. Co to ... Aha ! Vydal jsem letmý příkaz. Srdce se zachvělo a roztepalo. Hrudník se zvedl a naplnil se vzduchem. Otevřel jsem oči. Viděl jsem, slyšel jsem, hmatal, cítil. Bože, to byla krása. Měl jsem tělo, živé tělo ! Strašlivý Velký mág Auragan se na své největší kouzlo pečlivě připravil. Kouzlo, které ještě nikdo nikdy nepoužil, které vyvíjel on sám, během celých padesáti let, nekrotickou řadou černé magie. Nejmocnější kouzlo všech dob. Nikdy nikdo se něčeho takového neodvážil. Ale on to udělá ! Byl rozzuřen porážkou své armády. Prokletá Arie ! Její vojska si dokázala poradit s jeho skřety, ďasy i smrtilovy. Dobrá. Použije poslední prostředek, který si tak dlouho chystal. Neudělá pohromu, ubohé zemětřesení, nevyvolá nějakého směšného démona, se kterým si poradí každý druid. Povolá Něco z Nicoty. Ale ani on nevěděl, co to bude. Věděl jen, že to bude mocné. Mocnější než Svět. Jen to mohlo existovat v Nicotě. Nebyl si jist, že mu to bude sloužit. A byl natolik chytrý, aby to nepoužil, dokud to nebude naprosto nezbytné. Teď však neměl na vybranou. Buď to dokáže ovládnout, nebo zahyne. Ačkoli se armáda Arie nikdy nemůže probít Sedmou branou, rozložila by se před ní a on by byl uvězněn. Asi by se mu podařilo uprchnout, ale takovou pohanu by nesnesl. On, Největší mág by měl prchat před nějakým Nereforem, králem Arie! Ne, nikdy. A jestliže Něco nedokáže ovládnout on, jestliže ho Něco pohltí, pak to neovládnou ano oni. A Něco zničí Svět. To bude krásná pomsta. Ale on věřil, že si Něco podřídí. Setkal se dosud s mnoha nestvůrami, které byly silnější než on, ale zatím všechny dokázal ovládnout, oklamat, podvést, využít a pak poštvat proti sobě a tak zničit. Zlo se zlem se proti dobru vždy spojí velice snadno. Věřil, že se mu to podaří i teď a pak, pak zničí, rozdrtí armády té směšné Arie, krále podrobí nejstrašnějšímu mučení, jaké dokáže vymyslet a stane se jediným vládcem Světa. Kouzlo vyvolání vyžadovalo obrovské množství síly. Tři týdny před jeho uskutečněním začal mág sbírat veškerou moc, kterou vládl. Zbytky jeho armády začaly výt strachem, když poznaly, že je jeho vůle opouští. Smrtilovi vytvoření jeho magickými formulemi se obrátili v prach. Jen Sedm bran, ve kterých byla jeho moc zakleta, zůstalo pevných. Jinak každý ždibec energie, vše co ovládal, pohltil do sebe. Pak se začal koncentrovat. Po tři týdny seděl bez hnutí a nechal do sebe vcházet moc. A když už se třásl obrovskou silou, kterou dokázal jen tak tak ovládat, začal opakovat strašlivou formuli, kterou vyvinul a otevřel brány Nekonečna. A potom veškerou svou sílu vrhl do Nicoty. Strašlivé magické obrazce zajišťovaly, aby alespoň nepatrné množství síly dokázalo proniknout Nicotou, která by ji jinak beze zbytku pohltila. A podařilo se to. Mág náhle ucítil, že síla dospěla ke svému cíli. Bylo tam Něco. Vnímal to. Cizí, podivné. Proud síly Něco probudil. Zachvělo se a pohnulo. Mág pocítil ďábelskou radost. Teď je na dosah svého vítězství. Něco se začalo blížit. Síla ho vedla bezpečně. Najednou se však zastavilo. Mág zaklel. Neměl mnoho času. Věděl, že se brzy vyčerpá, magické obrazce ho stály ohromné množství síly. Naštěstí se Něco znovu pohnulo. A opět se začalo přibližovat. Dokonce mnohem rychleji. Brzy se přiblížilo natolik, že mág musel začít přemýšlet o své bezpečnosti. Měl připraveno dobré, silné kouzlo, bezpečný štít, který by ho měl chránit před každým útokem. Doufal, že bude stačit. A Něco prošlo branami Nekonečna. Mág Auragan je okamžitě uvolnil a vytvořil svůj štít. Něco mezitím získalo rozměry používané v tomto světě. A pak, přesně ve chvíli, kdy se Něco rozevřelo a naprosto bez problémů pohltilo štít, který dosud nikdo a nic nepřekonalo, pochopil mág svůj obrovský omyl. Pozdě. V následujícím okamžiku byla jeho strašná, dokonale zlá mysl čistě sežehnuta nesmírnou silou té nepochopitelné, hrozné, odporné lásky. - LIODEN - Omluva V minulém čísle jsme na tomto místě uveřejnili oznámení, že v domácí nemocnici u ctihodného Mistra Valtira skonal dobrovolně náš milovaný druh Goddar. Správně mělo být uvedeno, že stonal. Omlouváme se Goddarovi i pozůstalým a děkujeme za došlé projevy soustrasti. Vážení (ne)přátelé žiju...! Dovoluji si všem svým přátelům říct,že zpráva o mé údajné smrti se na štěstí (naneštěstí) nezakládá na pravdě. Redakce Š.V. tuto zprávu přejala z Galendorského věstníku, jehož šéfredaktor, theurg Talpa, je znám svými fatálními neúspěchy. Těm,které tato zpráva poškodila se tímto omlouvám. Goddar P.S. pro ty co mě nemají rádi:Snad příště... P.P.S. pro všechny ostatní:Bohužel jsem však ztratil svou drahou druhou polovičku. Nemám na mysli manželku,ale sáh ze své tělesné výšky. Pozor! G.M.G. si dovoluje oznámit... ŽE V AREÁLU CORAMGOLU NA OSTROVĚ TIRTOL, SEVERNÍ GALENDOR SE V DOBĚ NOVOROČNÍCH SVÁTKŮ BUDE KONAT VALNÝ USTAVUJÍCÍ NOVOROČNÍ SLET GALENDORSKÉ MAGICKÉ GILDY. NA PROGRAMU JE VOLBA VELKÉ GILDOVNÍ RADY A SCHVALOVÁNÍ VELKÉ GILDOVNÍ KONVENCE. VAŠE ÚČAST JE TEDY NANEJVÝŠ ŽÁDOUCÍ. UPOZORŇUJEME VŠECHNY ZÁJEMCE O ÚČAST Z ŘAD ČLENŮ G.M.G., ŽE K PREZENCI JE NUTNO DOSTAVIT SE OSOBNĚ BĚHEM PRVNÍ ROKOVACÍ NOCI, TJ. ZE TŘICÁTÉHO NA JEDENATŘICÁTÉHO PROSINCE DO SVÍTÁNÍ. V OPAČNÉM PŘÍPADĚ NEBUDE MOCI BÝT BRÁN ZŘETEL NA VAŠE HLASOVÁNÍ. NA SETKÁNÍ S VÁMI VŠEMI SE TĚŠÍ ORGANIZÁTOŘI: G.M.G. Rauko II Thoron z Amberu šermíř chodec král faresladský vrchní velitel vzdušných sil a celebalquathský psanec Corondorské království Len Dorn Gilsilion Feanring chodec mág správce a kníže yverdonský předseda Ambardy, sdružení kontinent Gundermed pro zlepšení hosp. osudů kraje ______________________________________________________________ Autorský kolektiv: šéfredaktor: Rauko II, Petr Zemánek Želatovská 31, PŘEROV 750 00 redaktor a DTP: Len Dorn, Martin Kolařík Seifertova 2, PŘEROV 750 00 druhý redaktor: Thoron, Jaroslav Hradílek Tománkova 7, PŘEROV 750 00 pokladník: Arien, Jolana Staňková Interbrigadistů 1, PŘEROV 750 00 kritik a stylistik: Gilsilion, Stanislav Rygal nám. Františka Rasche 2, PŘEROV 750 00 Ilustrátoři: Jolana Staňková, Tomáš Kučerovský Do časopisu přispěli: Alsič - Tomáš Janeček Zpět na hlavní stránku |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|