Zdravím všechny dobro- i zlodruhy! Tak tohle je jedno z nejhorších míst, co se vůbec psaní Veverky týče. Těsně před uzávěrkou čísla se každý tváří, že je děsně nemocný, zaneprázdněný, raději začne vykazovat nějakou tu domácí práci v naději, že se vyhne - psaní úvodníku. Tentokrát to padlo na mne, a to včetně nemilé ohlašovací povinnosti o zvýšení ceny Šavlozubky, týkající se i předplatného. Kdo nesedíte, posaďte se - inflace dorazila i do Přerova. Od tohoto čísla činí výše předplatného jednoho kusu výtisku Šavlozubé Veverky 20 korun českých, které jsou podloženy zlatem a tvrdou prací některých výdělečně činných redaktorů. Nebudu dlouze vysvětlovat proč, dovedete si představit zdražovací řetězec, který začal u benzínu do pil, pokračuje cenou dřeva, ale hlavně končí ve zvýšené ceně tiskárny. Až budeme mít náklad jako Mladá Fronta, bude hej. Ta cena je samozřejmě včetně poštovného. Až zvýší pošťákům platy, tak se nedoplatíte. Ale raději k něčemu veselejšímu. Tentokrát jsme se pokusili o rádoby vtipné, předsilvestrovské číslo. Po dlouhé době není Veverka nijak tematicky zaměřená. Předkládáme všehochuť, která se právě do oněch specializovaných vydání nevešla. Není to dáno přehršlí materiálů, ale naší neschopností dodržet jakýkoliv svatosvatě slíbený termín odevzdání (že, Rauko?). Příště se snad polepšíme. V tomto čísle vás provedeme po mučírně, nakoukneme do alchymistické truhly, romanticky se zasníme s Mírou a poodkrejeme roušku tajemna a magie... Dobrou zábavu, počtení a hlavně bohatého Ježíška (což mi tak připomíná - anglosaský Santa Claus má něco do sebe. Nějak mne deprimuje představa nahatého mimina, jak se až z Betléma vleče s mým horským kolem, které mi už konečně snad letos nadělí!), veselého Silvestra a hlavně ještě lepší Veverky vám do nového roku přeje
Nica Forngil
Who Is Who In FsC ŠV PřerovIX. KROLL KOUZELNÍK AŠNEK, (BÝVALÝ) POSLUCHAČ II. STUPNĚ RAMMANARU, BLÍZKÝ PŘÍTEL LENA DORNA. ... a nyní mi drahý příteli nnnnnnnn
dovol, abych Ti alespoň v dopise představila dobrého přítele a pobočníka
Lena Dorna - rammanarského kouzelníka Ašneka. Je to kroll. Už tento fakt
je dostatečně výmluvný. Pochází ze Severního Gundermedu, což se
projevuje jeho abnormální chlupatostí a zimní výměnou srsti. Traduje se
o něm, že v mládí díky své inteligenci
sesadil kmenového šamana a sám se jmenoval na jeho místo. Ale tohoto přemýšlivého
krolla brzy přestalo bavit házení věštících kůstek po podlaze a zahánění
zlých duchů chcíplotinami a svůj kmen opustil. Při své pouti na jih
odkoukal několik laciných kouzelnických triků, které s velkým úspěchem
předváděl čumilům. To mu vyneslo třetí kouzelnickou úroveň. Dílem náhody
se mu v provincii Yverdon přimotal do cesty Rammanar - Gundermedská škola
magie. Pohled na rozložitý komplex jej příliš nevzrušil, ale fascinoval
jej nádherný větrný kohout na jedné v vížek. Snad proto vstoupil Líbám Tě a těším se zase na Tebe Arien. Z korespondence své bývalé manželky poskytl Gilsilion Fëanring.
Taková normální družinka... Vzhledem k tomu, že DrD hrajeme už nějaký ten pátek, naše zpočátku tak nesmělé, slabé, lehce zranitelné postavy doznaly mnohých změn. Tu a tam přibyl mužný vous, mnozí si zajistili dědice, a tak i pokračování rodu, s přibývajícím majetkem jsme se přestěhovali ze skromných příbytků rodičů do sídel mnohem vznešenějších, časem vzrostla naše moc nejen materiálně, ale někteří začali hýbat dějinami Orenu i po stránce politické. Jedni se vrhli na podnikání, jiní na budování věží s podzemním komplexem odpovídajícím největším a nejlépe střeženým dungeonům, ten pro sebe urval úřednický post u královského dvora, ten rovnou království celé. Zkrátka - stali jsme se feudály jak se patří. Ke slávě světské patří moc, k moci titul, k honosnému
titulu erb, k erbu sídlo O systému spravování se rozepisovat nebudu, každý snad zná
takové pojmy jako starosta, konšel, radní, dráb, ponocný... Budeme se držet
již výše uvedených daní. Jejich výši určuje král (nebo spíše osoba
s funkcí něco mezi ministrem financí A daně se musí z něčeho platit. Pokud již jako hráč nějaké území vlastníte, nebo jej chcete koupit, vyškemrat na králi, či potažmo na PJ, určete si dopředu geografickou polohu, zeměpisné pásmo, nadmořskou výšku, rozlohu, počet měst a vesnic, počet obyvatel a rasové složení (je jasné, že nejvíce toho vyprodukují hobiti, ale zase toho moc nenaválčí). V pravidlech pro experty je tomuto věnováno pár stránek, výnosy území se dají vypočítat, ale podle mého názoru značně složitě. Takže my zatím předkládáme tabulku cen jednotlivých potravin, polotovarů, z níž se dá vycházet při výpočtech výnosů. Vycházíme z podnebí mírného, zhruba odpovídajícímu poloze našeho státu a z nejčastěji pěstovaných plodin. Nové jednotky: Plocha se v DrD měří na jitra. Středně velké panství má rozlohu přibližně 80 jiter, království pak 1000 - 1500 jiter). Pro zjednodušení počítáme, že jedno jitro odpovídá 1 čtvereční míli. Setina jitra se nazývá korec (asi 1 ar).
U dobytka se cena jednotlivých kusů (dospělí jedinci) pohybuje většinou kolem 15 - 20 Nstř (další rozdělování, jde -li o krávu březí či jalovici by bylo již zbytečně detailní, to si určí PJ sám), mláďata bývají o něco levnější. Drůbež lze koupit asi za 50 Nmd, slepičí vejce se prodává za 20Nmd za kopu (jednotlivě se vejce neprodávají, budete-li ho přece jen chtít, dostanete je většinou zdarma, ale budou se na vás dívat jako na žebráky). Ovčí vlna se prodává za 1 Nstř za 1mn, kravské mléko za 3Nmd za 1l, kozí mléko za 1Nmd. Na 1korci pastevní plochy se může pást 5 krav nebo 10 ovcí přibližně 1 týden, po této době se plocha vypase a stádo se musí přemístiti jinam, aby tráva dorostla. Ve většině vesnic se dobytek pase společně na obecních pastvinách. K běžné venkovské chalupě patří max. 2 korce obdělávané plochy, 2 krávy, 10 kusů drůbeže, 1 koza. Víc ne, pokud nejde o bohatší svobodnou zemědělskou usedlost či statek. Členové rodiny přes den chodí pracovat na "panské" a na obdělávání více půdy nezbývá čas. Pokud se hráč rozhodne své panství spravovat liberálněji bez nucené práce na vlastních pozemcích, zvýší se i obdělávaná plocha na 1 vesnici. Toto řešení vypadá lidumilně, ale hrajeme DrD - svět drsné reality a pokud bude mít poddaný příliš mnoho volnosti, sebere někde meč, vydá se za dobrodružstvím a za pár let, přežije-li, přeroste svému pánovi přes hlavu. Vypočítávat výtěžek měst by bylo příliš složité, tu ať raději určí PJ. Nica \ možná jste si už někdy položili otázku, jak může vypadat taková alchymistická truhla a jaký je rozdíl mezi truhlou malou a velkou, mimo to, že se do velké vleze více surovin. Pokud tedy nevíte, jak uspořádat svoje alchymistické potřeby do truhly, nebo jste si pořádnou truhlu ještě nepořídili, nabízím Vám svoje zkušenosti. Doma
používám truhlu velkou, se kterou se dá jen těžko pohnout. Proto Všechny
alchymistické truhly (dále jen truhly) jsou děleny na patra - snad kromě těch
nejmenších hobitích a kudůčích - do těch se pak ale nevleze destilační
přístroj. Velká truhla má patra čtyři, vyjímečně i tři: prostor čtvrtého
patra bývá někdy využit pro skladování objemnějších relikvií a nástrojů.
Uspořádání surovin, polotovarů U truhly střední velikosti je toto “optimální uspořádání” dodržováno podstatně častěji - viz obr.
Destilační
aparatura je tou nejcennější, a současně také nejméně často používanou
částí obsahu truhly. Proto leží až vespod, rozložená a dobře chráněná
polstrováním. Dlužno ovšem říci, že toto není stejná dest. aparatura
jako ve velké truhle - ta totiž váží 1500 mn., a chci vidět někoho, kdo
to s sebou bude nosit, nebo i jen vozit. Pokud alchymista nutně potřebuje mít
s sebou dest. přístroj na cestách, užívá přenosného typu, který je
podstatně menší, lehčí a samozřejmě také podstatně méně výkonný.
Maximální množství magenergie vydestilované tímto přístrojem se většinou
pohybuje kolem poloviny jejího běžného množství. Spíše méně. Proto
jej alchymista užívá jen Zásoba magenergie je tou druhou nejcennější věcí, kterou alchymista vlastní. Rozbití flakónku se zásobou 450 magů by mohlo mít nedozírné následky finanční (pro alchymistu) i magické (pro jeho okolí). Proto je rovněž dobře uložena vespod. Ve vyšším patře se nalézají polotovary a pomůcky k výrobě lektvarů. Mezi ně patří také moči, vína a jiné kapaliny, jakož i části různých zvířat. Pokud není místo nikde jinde, skladují se zde i doposud nevydestilované suroviny. Toto patro je nejodpudivější částí celé truhly, a případné čmuchaly většinou odradí od dalšího prohledávání. V patře nejvyšším se nacházejí lektvary rychlého použití[3]. Jak sám název napovídá, jedná se o ty lektvary, které je vhodné mít stále po ruce. Magické svitky a jiné písemnosti jsou většinou skladovány ve víku, kde je na ně vyhražený prostor, který se uzavírá jednoduchou západkou.
Běžná cestovní truhla je okována méně než velká, a to kvůli váze a také jinému účelu kování - aby se neotloukla. Naopak je velmi dobře polstrovaná, kvůli náhodnému nárazu či cílenému útoku. Pokud není možnost vozit ji na mezku či jiném nákladním zvířeti[4], nosí se na dlouhém popruhu přes rameno[5] nebo (méně často) na zádech, na způsob batohu. Pak ale musí být kromě jiného také zajištěny lektvary proti vylití. Zámek na této truhle je většinou také méně bytelný, ošoupanější, a pasti instalované na truhlu jsou buď velmi rafinované nebo vůbec žádné. Nehořlavá většinou nebývá.
alchymistka Gavira \ PŘIJĎTE, POPRAVÍME, POMUČÍME... Je až zarážející, kolik dobrodruhů stráví svůj čas na taženích - ve vězení. Jsou zatčeni, uvrhnuti do smrduté cely a... Po chvíli veškerá legrace končí, PJ se zmůže jen na - byli jste uvězněni, sebrali vše včetně prstenů na rukou i na nohou (i ty neviditelné), zítra půjdete před soud. A pak, aby si hráči nestěžovali, najdou v base volně loženého kouzelného dědka, nejlépe stavitele vězení, kterého tam uvrhl hradní pán (zlý starosta, pomstychtivý konkurent...), a tak se postavy dostanou zase ven, naprosto krkolomným a značně nepochopitelným způsobem získají zpět své věci a mají tak akorát legraci z místní neschopné jurisdikce. A to se tam většinou dostanou za hrdelní zločiny - od krádeže, žhářství, zneuctění až (kolikrát) po vraždu. Jenomže na něco
PJ-ové zapomínají. Existuje ještě něco mezi polapením, odsouzením a
potrestáním, aby se lump přiznal, práskl své komplice a prozradil Dobrodruh se může dostat do vězení hned několika cestami. Buď je dopaden přímo při činu a okamžitě zajištěn, nebo jej uvězní z nařízení vrchnosti (starosta, konšelé, král...). Po předběžném výslechu je sestavena žaloba a ta je přednesena městské radě (soudu). Po zvážení všech okolností a faktů (mezitím je podezřelý uvržen do vězení) rozhodne rada o trestu. V případě, že jde o hrdelní zločin, s nímž právní předpisy spojují trest smrti, je vězeň podroben tortuře. Tortura - toto trestní řízení má inkviziční (vyhledávací) charakter, neboť se předpokládá (často správně), že delikventovo dobrovolné přiznání je neúplné, že teprve při mučení přizná okolnosti a spolupachatele. Z útrpných výslechů jsou vyloučeny osoby vyššího stavu, mučeny nesmějí být děti, staří lidé, duševně nemocní a těhotné ženy (pochopitelně i zde výjimka potvrzuje pravidlo). Útrpný výslechový systém obsahuje různé druhy mučení. Uvádíme je seřazené dle stupňů náročnosti: - první (nejlehčí) je vazba čili šněrování rukou. Kat působí bolest utahováním šňůry omotané kolem předloktí.
- druhým stupněm je přikládání palečnic. Tento nástroj určený k drcení palců tvoří dvě až tři železa s vnitřními jehlancovými výstupky nebo rýhováním a bočními šrouby. - třetím stupněm je drcení faresladskou botou - dvě železa ve tvaru lýtek, vybavených vnitřními hřeby. Často ji ještě doplňují různé drtiče kloubů, které působí značnou bolest vnitřními ozubenými hřebeny.
- dalším stupněm je tzv. suché trápení na žebříku, při němž dochází k vykloubení rukou a poškození svalů. Delikvent je položen zády na žebřík s rukama svázanýma dozadu, které mu kat přiváže k horní příčce. Svázané nohy se připevní ke šňůře, jež je navinována na spodní válec. Dalších podrobností vás raději ušetřím, dodám jen, že suché trápení je dost často doplněno trápením světlým, kdy se na žebříku pálí boky odsouzence svazky svíček. Dle pravidel by bylo nejjednodušší zavolat mága na dostatečně vysoké úrovni a ten by si dotyčného lumpa "přečetl". Hezká teorie, jenomže to by musel mág, vzhledem k počtu případů, prakticky ve vězení bydlet. A navíc si nedovedu představit mága, který by se k něčemu takovému snížil[7]. To byl hrubý nástin útrpného práva města Badraighu. Ale aby jste se zase až tak moc nevyděsili, vězte, že dle vyhlášky: "...
poněvadž kat a jeho pomocníci obyčejně nemilosrdní jsou, má soudce
nejenom při útrpném dotazu, nýbrž vesměs ve všech útrpných řízeních
pozor dáti, aby pravá míra se nepřestoupila, aby při mučení i odpravení
zločinců toliko obyčejných a ne vnově vynalezených nástrojů bez vyššího
povolení užíval, aby kat sobě vynešený ortel dobře pamatoval Další, mezi
veřejností hned po popravě oblíbenou exekucí, je pranýřování. Tento trest většinou předchází podmínečnému odsouzení k trestu
smrti. Odsouzený se na jistou dobu přiváže k pranýři s potupnou maskou
na obličeji, nákrčníkem či obojkem a s hruškou v ústech, někdy s ukradenou
věcí na krku a se zavěšenou cedulkou se jménem a popisem činu. Poté
bývá (u lehčích přečinů) vymrskán z města železnou metlou. Na pranýř
jsou nejčastěji umisťováni drobní zloději, překupníci, nactiutrhači S pranýřováním je spojeno také časté vypalování cejchů, označujících provinilce. Cejchy se vypalují na nějaké viditelné místo (rameno, záda, paže, čelo) a do rány občas kat přisype trochu písku pro lepší zviditelnění cejchu (díky tomuto speciálnímu písku, jehož složení se předává z generaci na generaci badraigských katů, na vypálený cejch, který proniká hluboko do podkoží, neplatí "uzdrav poranění" a zbavíte se jej pouze pomocí ostrého nože a trochy sebezohavení. Popraviště - badraighský popravní vršek stojí nedaleko za městem a jsou na něm popraviště tři - pro popravy stětím, věšením a lámáním kolem. Vzhledem k tomu, že vnitřní prostor šibenice zároveň slouží i jako pohřebiště, počestní občasné města se mu v noci zdaleka vyhýbají. Jediný, kdo si na ně oficiálně troufne i v noci, je kat (a pochopitelně ještě po bodech zkušenosti prahnoucí dobrodruzi). A protože se na takovém místě nachází mnoho ingrediencí pro podezřelá kouzla, kat má tak poměrně slušnou živnost, neboť s velkým ziskem prodává chlup z oběšence, provaz, kořen mandragory, useklé hlavy a jiné rádoby magické fujtajbly. Na popravišti mají svědci poslední příležitost odvolat svou výpověď (podobnou šanci má i odsouzený, ale vyslouží si tak pouze další útrpný výslech). Takové hlouposti jako žádosti o milost, poslední přání a možnost se za někoho oženit v poslední chvíli, či omilostnění, když se oprátka přetrhne, byly v Badraighu díky stále vzrůstající popularitě magie zrušeny - hlavu na špalek a pic kozu (zločince) do vazu!
Způsoby popravy: trest stětím se kdysi považoval za projev milosti a byl určen pouze pro hlavy urozené. V poslední době jej opět konšelé preferují, neboť jim konečně došlo, že: "... jsouť tam viselci a v těch místech od lidí zlých nemilé zlo přečasto se dějě..." , a navíc - ten puch v létě. V různých částech kontinentu jsou jednotlivé zločiny posuzovány jinak, např. Pandor proslul svými mimořádně krutými způsoby poprav, za to je tam relativně nízká kriminalita a ruch na hranicích s Taurdorem, kde je hrdelní právo poněkud mírnější. Téměř veškeré státy Galendoru mají uzavřené smlouvy o vydávání zločinců, takže siccové mají plné ruce práce s paděláním dokladů. Oddělenou a přece úzce spjatou kapitolou tohoto vyprávění jsou kati samotní. Málo se o nich ví, což je poměrně zajímavé, neboť určitá část dobodruhů je rekrutována z řad katovských synků nebo jejich pomocníků. Taky kde jinde se za poměrně krátkou dobu může nemajetný rolnický synek naučit "mávat" mečem. Galendorské katovstvo tvoří uzavřený spolek a jen neradi mezi sebe pouštějí někoho dalšího. To je dáno přetrvávajícími předsudky mnohých obyvatel a Mistři popravního meče jsou často postaveni na společenském žebříčku až někde na úrovni žebráků a jsou označováni za "snížený lid". K nim patří i tzv. právní posel (rychtářský pomocník, biřic, šatlavní hospodář), který bydlí ve vězení a pečuje o vězně. Není divu, že o tuto práci není velký zájem, neboť základní podmínkou útěku z vězení, je fyzická likvidace jeho strážce. Právní posel vyvolává exekuce, vyzvání při nich na zvon a v případě potřeby vykonává menší tělesné tresty. V některých městech jsou proto katovny stavěny mimo města a kupodivu se jim vyhýbají i lapkové a zlatachtiví dobrodruzi, ačkoliv katovské řemeslo je poměrně slušně placeno a v truhlicích je tedy zlata víc než dost. Snad je to způsobeno všeobecně rozšířenými hrůzostrašnými historkami o těch, kteří kata zabili pro peníze. Vedle mučících nástrojů připomínají působení katů především popravní meče. Poměrně široká čepel (5 - 8 coulů) s ostřím po obu stranách a mělkým výbrusem bývá zakončena tupým hrotem. Dřevěná rukojeť mívá kožený nebo látkový potah omotaný tkalounem či drátem, uzavírá ji hlavice kulovitého nebo hruškovitého tvaru. Zášita je většinou jednoduchá či mírně prohnutá. Čepele jsou zdobeny nápisy, výrobními značkami a runami, ochraňující kata před kletbami popravovaných. (Badraigský popravní meč nechal vykovat dědeček dnešního panovníka Timida II. - král Tamur Plenitel v dílnách horských trpaslíků z čistého stříbra s příměsí něčeho - tajná receptura - co zajišťuje jeho tvrdost a odolnost vůči magii.) A na závěr pár příkladů zločinů a následných trestů: přestupky proti městským a obecním vyhláškám - pokuty, mrskání,
až vyhnání pomluva - mrskání, vytržení jazyka podvody - mrskání, vykázání z města, vypálení cejchu, utětí nosu, uší u kupců - máčení v kádi, zabavení části zboží, pokuty krádeže - dle
rozsahu - mrskání, vypálení cejchu, utětí ruky (Pokud není na uťatou
končetinu ihned! - nejpozději do 5 kol - použito kouzlo "uzdrav
těžká poranění", není možno ji nechat bez větších problémů
"přirůst" zpět. Díky zvláštním příměsem lázně, organizované loupeže (= bandy podél kupeckých cest, většinou i obvinění z vražd) - výslechy spojené s torturou a následné lámání kolem, vláčení koňmi, poprava stětím nebo oběšením, napíchnutí hlavy na kůl vražda - čím brutálnější, tím i horší způsob popravy (spec. - vražda nemluvněte - zahrabání za živa a probití srdce kůlem) To by bylo zatím vše. Nejsou to nová pravidla pro uvěznění, spíše jen námět pro Pány jeskyně na zpestření hry a jako lekce dobrodruhům, kteří mají zcela zbytečný pocit vlastní nedotknutelnosti. Tak nashle, třeba se uvidíme... Krvemil Zlomvaz, badraighský Vrchní mistr popravčí \ Berserkem snadno a rychle Po nahlédnutí do odborné literatury (konkrétně do Slovníku cizích slov), jsem se dověděla, že berserkové byli bájní nordičtí válečníci a nic víc. Po dotazech na lépe informovaných místech jsem si upřesnila, jak to vlastně s nimi bylo. Takový vikingský král nebo náčelník si vybral mezi svými muži, či mezi otroky zajatými na tažení, některé extrémně vyvinuté jedince (ta extrémnost se týkala hlavně výšky a fyzické síly), a ty si pak cvičil na svém dvoře v bojovém umění a zároveň je dopoval speciálně připraveným lektvarem z bylin, jež snižoval pud sebezáchovy, zvyšoval odolnost a sílu a práh bolesti posunoval až na úroveň pittbula. Před bojem samotným byli tito jedinci vyzbrojeni krátkým mečem a malým štítem, oděni pouze do kůží a pomalováni na těle i obličeji. Na bitevním poli do sebe "kopli" několikanásobnou dávku lektvaru a vyrazili. Nepřítel pak už jen viděl, jak se proti němu žene tlupa vyjících, skučících "zvířat" s krví podlitýma očima, jak cestou nedočkavostí vytrhává stromy, kouše do štítů a při střetu si nevšímá ran a jen kolem sebe s řevem mává mečem a s neuvěřitelnou silou rozdává strašlivé rány. Tito museli být doslova ubiti, chtěl-li se jich nepřítel zbavit. Ale co to má společného s DrD? Hodně. Válečníci mohou propadnout bojovému šílenství, jenže toto je dle pravidel vázáno pouze na určité situace a ještě musí jeho vznik být podpořen procentuálním hodem. Naštěstí chytří druidové v gundermedských lesích objevili vzácně se vyskytující ropuštník modrokvětý, jež má podobné účinky jako lektvar vikingských šamanů. Rozžvýká-li jej dobrodruh, stává se berserkem. Jeho síla a odolnost okamžitě stoupnou na maximum, nebere ohled na zranění, neútočí na plocho, nikdy neutíká z boje, nebere zajatce. Ale!!! - doba působení je přibližně 1hod. Po tuto dobu má dotyčný kromě výše získaných vlastností i sníženou inteligenci (přibližně 4/-3), vydává neurčité skřeky (maximálně jednoslabičná slova), jedná přímočaře a jednoduše, ale neznamená to, že se vrhne po všem, co se hne! Postava si zachovává své přesvědčení a po dobu přeměny v berserka nemůže používat zvláštní schopnosti. Při podrobování a mentálnímu útoku (ani jedno nemůže vyjít z bersekovy iniciativy) se počítá inteligence původní. Po jedné hodině působení následuje pocit úplné vyčerpanosti
a odpočinek alespoň 2 hod. Účinky ropuštníku se mohou prodlužovat dalším
rozžvýkáním, nejdéle však 6x. Po té postava upadá do 12-ti hod. bezvědomí
a po probrání není schopna meditovat. A jedno upozornění na závěr: Ropuštník modrokvětý je návykový již po třetím užití! Něžnou krollí ručkou sepsala Uhla Stonehand \ Redakční bestiář Kaskoun Zemánkovitý (Raukos rexis barbariensis)
Životaschopnost 22 + 9 Pohyblivost ŘP. B, ski, kolo ÚČ Jen zvl. Inteligence Jen zvl.[8] OČ Zvl. Přesvědčení Chaotické Velikost Je to B Poklady Jen ho vykopat Zranitelnost Děsně lechtivej Zkušenost Životní Bojovnost hladový 20 SM Čeho? sytý 0
Je to stvoření přes víkend odpudivého zevnějšku, během
pracovních dní se maskující podobou úspěšného mladého perspektivního
muže (svobodného, podotýká Nica), živícího se(?) správcovstvím počítačové
sítě Prioru Přerov. Při svých drobných kolizích se zákonem (bourání
se vozem do policejního auta aj.) se prokazuje doklady na jméno Petr Zemánek,
při kolizích finančních kreditní kartou Banky Haná, zdravotních průkazem
VZP. Jeho životním krédem je: "Já vlastně proti nikomu nic nemám..."
Vrátný Prioru jej oslovuje "pane inženýre", což je asi jediná
lichotka, které se mu na pracovišti dostává, neboť řadové pokladní
jeho jméno vyslovují několikrát denně ÚČ - nechěla bych se mu dostat pod ruku při probouzení.
Jeho agresivita dosahuje zaslepenosti ninjů OČ - zkuste překonat jeho nevinný výraz "psí oči".
(Ve světě DrD bych to intimně odhadla tak na 50). Občas mává rukou a dělá
"ťáťáťá". Co to je, nevím. Ale hodně vyhrožuje, že to splní.
Dívky nebije. Ad zkušenost \
Akt X - Kollar, zvaný Kořalík (?.....!) (Len Dorn barbarus nenažralensis) Životaschopnost 23 + 1 Pohyblivost běžky, kolo, Internet ÚČ Zvl. Inteligence Pentium 200 OČ Zvl. Přesvědčení Viz zákony robotiky Velikost Přerostlé A Poklady Paklík disket Zranitelnost Odepření jídla Zkušenost Má Bojovnost Pacifista SM 1,2 G
Tento humanoidní savec a všežravec se vyskytuje na jakýchkoliv oslavách, kde je spousta jídla a pití (zdarma), dále pak v počítačových učebnách a tanečních sálech. Rád hazarduje s harddisky jiných při experimentech s viry. Kupodivu většinou vítězí. Nedávno se stal majitelem velice úspěšné firmy s výpočetní technikou, pokud chcete levně nakoupit, stačí se na něj obrátit[9]. Neustále něco organizuje (od miniDrD po gigalajfáky), pojídá (cokoli ne jeho) a zkoumá (od struktury počítačové sítě až po ženskou anatomii). Je všude a vlastně nikde. Na něj se na100% hodí: teď tu byl, tady všude seděl...a tohle všechno snědl... Je to malý přerovský ufoidní fenomén - každý ho zná, ale kdo ho vlastně viděl? Občas se po použití holicích prostředků úspěšně maskuje za svého mladšího devítiletého bratra[10], aby se po té bezplatně vloudil na dětské představení a přítomné školce sežral svačinky, co jim připravily maminky[11]. \ Kačaba (Nica prý Forngil siccacus chmatalensis) Životaschopnost 24 +11 ÚČ Klávesnice OČ S + ? appeal Velikost Ducha i těla Zranitelnost Terminátor Bojovnost Štípe a kouše Pohyblivost Díky astma - chůze, vlak Inteligence Ďábelská Přesvědčení Jak kdy Poklady Je to naše zlato Zkušenost nnnnnn(cenz.) SM Prý nepoužívá
Toto velice kuriozní stvoření vnáší pouze zmatek do myslí mnoha našich kamarádů a nejen nich. Jako PJ je příšerná, liqiduje jednu postavu za druhou nečestným způsobem pomocí nesmyslných kombinací pastí a modelových situací. (Asi vítr...). Není divu. Její životní zkušenosti jsou obrovské - od neúspěšné dráhy rentgenové laborantky se přes kariéru tabákovým kouřem přidušené astmatické krupiérky dopracovala až na post novinářky. Sorry, Novinářky. Sice jen v redakci Železničáře, ale s režijkou. Kromě toho je majitelkou kola, dvou psů, několika kamarádů a služebního diktafonu. Na lajfákách se pouze o meč opírá tak, aby si o něj vzápětí ublížila. \ Jokluše Babuše (Arien and Riel magius nekromanticiensis) Životaschopnost moc + 8 Pohyblivost ŘP. B, kolo, piloťák na koště ÚČ Jen zvl. Inteligence Božská OČ Jen zvl. Přesvědčení Za kus masa... Velikost 110/65/95[12] Poklady Zlaté srdce, plechová držka Zranitelnost Zabít málo Zkušenost Na rozdávání Bojovnost Jen jí dejte meč... SM Nebezpečná
Jak ji popsat,
používat slušná slova a nelhat?
[13]
Těžko,
řekl by klasik. Jokluše je poněkud nepovedené dílko Matky přírody. Po
svém pracovišti se pohybuje v rouše milosrdné sestry radiologické. Náhodné
nešťastné pacienty ozařuje nejen svou nezměrnou krásou a inteligencí,
leč i paprsky X.
[14]
Po úderu
druhé hodiny odpolední odhazuje v dál svůj bělostný plášť a volí převlek
chápavé matky, která, anžto velikou životní moudrostí sluje, odvrhla
nejen konvence, ale i manžela. Naštěstí pro své okolí obdrželi Joklušini
rodiče zároveň s rodným listem i zbrojní pas na její "pusinku".
V mládí byla dítko zvídavé a díky velkému úsilí a pilnému studiu přírodní
literatury získala nebývalý slovní potenciál. Bohužel. Sranda (Gilda mágus kladňákus ambardiensis)
Životaschopnost 23 + 1 Pohyblivost ŘP. B, ski, kolo, Internet, ÚČ 0, krutej smích Inteligence Nepochopitelná OČ IQ štít s -ismy Přesvědčení Dvoj-trojsmyslné Velikost Vyvinuté B Poklady Markéta, Nora a vůbec ... Zranitelnost Taky lechtivej Zkušenost Fiktivní, ale rád by. Bojovnost Za práva lidu SM ... 42
Sranda je mnohočlověk, neboť kolik jazyků znáš..., a navíc i ten protivný typ, co má vždycky pravdu i když ji nemá. Jinak je studentem několika semestrů několika vysokých škol. Jelikož je v praxi neupotřebitelný, je to, co se nazývá věčný študent. Je obdivuhodně nešikovný - jeden případ za všechny: na letním táboře Standa uchopil do ruky sekeru a celý tábor se seběhl - chtěli si vychutnat poslední okamžiky, kdy měl Stanislav fšechny prsty. Svou manuální indispozici přes prázdniny kompenzuje ústní dispozicí. Přiživuje se jako průvodce na hradě Sovinci. Dožít se majitel hradu výkladu dějin dle páně Rygala, divil by se velmi. I já se divila. Polovina jeho slovníku je nám nesrozumitelná, snad proto je nám i jeho chování nezřídka nepochopitelné. Při hovoru s ním mám (nejen já) mnohdy pocit, že jej při přechodu na mou mentální úroveň děsně bolí hlava (díky za inspiraci, pane Adamsi, to sedí). A jednu radu na závěr - nechoďte s ním do kina. V okamžiku, kdy celé kino je pohrouženo do děje, Standa se válí v křečích smíchu v uličce.
P.S. - Jako manžel je naprosto ideální, i když mi lezou
trošku na nervy jeho učené debaty o podvojném (nebo podvodném?) účetnictví
Ambardy. Jestli si někdo myslí, že vycházíme z kondice, omyl, panstvo.
Neustále hrajeme skvělou hru: já vyvolám nějakého zajímavého nemrtvého
a Gilda si nedá pokoj, dokud jej nenajde Díky za vše, Gildo Fëanring. Tvá Riel Forngil. \
Věštění budoucnosti a případné napomáhání náhodě - díl I. pomocí ORENSKÝCH ZLATÝCH RUN
Pokud jste materialisticky založeni, nečtěte prosím dál. Každé společenství inteligentních jedinců nebo společenství inteligentním jedincem vedené, touží zcela zákonitě po tom, aby znalo předem výsledky svého konání. To umožňují mimo jiné i různé věštby. V tomto díle se budeme věnovat věštbám a možným způsobům, jak přilákat pozornost božstev a co vše udělat proto, abychom byli kladně vyslyšeni. Na celém Orenu snad neexistuje jediné místo, kde byste nenašli pouličního věštce a vykladače osudu. Jejich více či méně úspěšný byznys je založen na výše uvedené skutečnosti, kterou lze jednoduše shrnout dotazem: "Proč, jak a kdy?" Zlatých Orenských Run je celkem 36, mohou být vyryty do stejných zlatých destiček, do destiček z pálené hlíny, namalovány na placaté oblázky, kousky leštěných dřívek, na hlazené kousky jeleních kostí... možností je nepřeberně mnoho. Tyto runy musí splňovat několik podmínek: musí být dostatečně čitelné, nesmí být znečištěné mastnotou, musí být nošeny v koženém váčku a musí se jimi dát házet. (Proto není vhodný pergamen a jemu podobný materiál.) Zlaté Orenské Runy dělíme do čtyř skupin po dvanácti kamenech. Každou skupinu dvanáci dělíme ještě na tři podskupiny po třech runách.
RUNY KRÁLOVSKÉ 1. podskupina - RUNY VLÁDNOUCÍCH KRÁLŮ Světovládce pokud je tato runa v normální poloze, značí člověka všeho schopného, inteligentního a průbojného. Není-li v jeho blízkosti některá z fatálních Run padlých králů, má tento jedinec ty nejlepší předpoklady pro dosažení svých vytyčených cílů, ať jsou již jakékoli (samozřejmě že v rozumných mezích). Výhra ve hře. Runa obrácená nohama vzhůru, ukazuje na člověka s obrovskými
vlohami Dobyvatel v normální poloze je obrazem člověka s
obrovskou chutí zkoumat nové věci a technologie, patří úspěšným vynálezcům
z řad alchymistů a čarodějů. Lidé V obrácené poloze znamená dlouhodobé odloučení od domova, objevování nových území, nehynoucí slávu objevitele, ale současně nenávist blízkých spolupracovníků a neschopnost navázat trvalejší partnerský vztah.
RUNY KRÁLOVSKÉ
Světovládce Dobyvatel Tyran
Král Ren Královna Aelin Dürilova runa
Zlomený meč Ztracená cesta Černá záře
RUNY OSUDU
Arova koruna Urthův prsten Herovo oko
Mortanova slza Dürilova pomsta Rielin plášť
Slon Orel Žába Tyran je v obou polohách runou velmi negativní.
Znamená obrovský potenciál vnitřní síly, která umožní získat úžasná
postavení ve vládnoucích vrstvách. Tyran se V obrácené poloze je značně zákeřný, své intriky směřuje do nejvyšších míst, ve skrytu se vyžívá v problémech, které způsobil, neboť v drtivé většině nebývá odhalen. V kombinaci s Runami Temnoty je tím nejhorším, co náš svět přináší. Bohužel znamená těžko odhalitelné zlo.
2. podskupina - RUNY MRTVÝCH KRÁLŮ Runa Krále Rena v obou polohách znamená velice
dobrodružný život, plný nebezpečí. Runa v obrácené poloze prorokuje smrt v souboji či ve vřavě válečné. Královna Aelin byla tou nejkrásnější ženou všech
dob. Mýty o její kráse V obrácené poloze znamená mocné nepřátele v blízkém
okolí a velké překážky Dürilova runa nejen dle legendy byl tento muž tím
nejhorším mužem, kterého kdy Galendor zrodil. Runa znamená spoustu dřiny
a odříkání, korunované hořkým úspěchem a samotou. Její nositel se
považuje za jediného spasitele světa a snaží se Obrácená poloha runy znamená krutého a mstivého člověka, který v mládí trhá mouchám křídla a na stáří trpaslíkům fousy. Doufám, že se Valglin poznal. (Ale tehdy to byly prstíky, že, ty parchante!)
3. podskupina - RUNY PADLÝCH KRÁLŮ Zlomený meč je runou lidí, kteří svou cestu životem klestí mečem, krev je provází na každém kroku. Paradoxem je, že ctí život, převážně však svůj. Nikdy neriskují víc, než je únosné. Mají obrovský předpoklad sejít ze světa rukou nájemného vraha. Dopis, zpráva, obchodní nabídka. Obrácený znamená zlé myšlenky a zahrávání si s oprátkou.
V kombinaci Ztracená cesta znamená ztrátu rodinného jmění ale ne dobrého jména rodu, záleží velice na okolních runách, povede-li cesta chudobou, nebo je-li možné se vlastním úsilím dopracovat k bohatství a pokojnému stáří. Pád z koně s následky. V obrácené poloze znamená kromě ztáty majetku i ztrátu
rodového jména Černá záře znamená v obou polohách zvýšenou citlivost pro magii, na poloze runy záleží, bude-li dotyčný tíhnout ke zlu či dobru. Normálně položená runa vždy znamená cestu k dobru, otočená temnotu. V kombinaci s kteroukoli Dürilovou runou znamená vždy světovládné ambice, ale pouze s Runami Vládnoucích králů znamenají uskutečnění svých cílů v plné míře. V kombinaci s Runami Pravdy znamenají vysoké posty - vedení magických škol, významná postavení u královských dvorů. Prokletí vesnickou čarodějnicí. \ RUNY OSUDU 1. podskupina - RUNY SVĚTLA Arova koruna je v normální poloze příslibem zlata a blýskavých drahokamů, pokud se člověk vydá na cestu obchodnickou, jediným velkým nebezpečím pro něj je moře. V žádném případě by se člověk neměl vydávat za obchodem lodí. Hrozí nejen ztráta značných financí a vlastního života, ale i ztráta nejbližších. Pád do výkopu, ze skály nebo z mostu. V poloze obrácené znamená manipulaci se značným majetkem, nikoli ovšem vlastním. V kombinaci s Runami Zlata nebo Runami Lásky může znamenat neodolatelnou touhu po zpronevěře svěřených financí. Na stáří sběratelství všech dostupných blýskavých předmětů - takzvaný Raukův stračí syndrom. Urthův prsten je znamením lovců. Neexistuje zvíře,
které nelze vystopovat, ulovit V obrácené poloze je nutné dodržovat vegetariánskou
stravu, jinak hrozí rozsápání dravými zvířaty. Doporučuje se také
pravidelně provádět Urthův sluneční rituál rovnodennosti, který zapudí
zlé síly. Pozor na obezitu a trpaslíky s rezavým plnovousem. V noci
necestujte při bezmračném nebi na koni, hrozí nebezpečné pády Herovo oko znamená přízeň bohů na moři. Můžete
se vrhnout na jakoukoli činnost, spojenou s vodou - stavbu lodí, prodávání
langust, rybaření, provozování nuda-pláží nebo předvádění mořské
panny na jarmarcích - budete úspěšní. Jenom, V opačné poloze znamená velké nebezpečí utonutí při
bouři a v kombinaci
2. podskupina - RUNY TEMNOTY Mortanova slza je runou temných myšlenek a ještě temnějších činů. Znamená velký potenciál inteligence, která zabraňuje dotyčnému projevit navenek své úmysly, pokud si není stoprocentně jist svým úspěchem. Ambice takového člověka nejsou malé, a jeho pravá povaha se projeví třeba až po několika letech s fatálním dopadem na okolí. Okradení. Runa obrácená vede cestou násilí a krutosti. Nejsou vyjímkou
sklony Dürilova pomsta znamená těžko utajovanou nenávist k opačnému pohlaví, pramenící ze zhrzené lásky v mládí. Pozor na hazardní hry a alkohol, neboť stačí málo ke ztrátě sebekontroly a další Jack Rozparovač je na světě. Zlomenina končetiny. Obrácená znamená velké nebezpečí, číhající v náruči lepých děv. Jedinec takto postižený neváhá použít i násilí, aby dosáhl svého cíle - získání vybraného objektu za každou cenu. Není pochyb, že na této cestě číhají mnohá nebezpečí v podobě zhrzených manželů, uražených milenců a nepříčetných otců. Rielin plášť znamená vznešený ale osamělý život
a neschopnost správně rozlišit dobro a zlo. Tato hranice je vždy nejasná,
ale tito lidé mají svůj vlastní a netradiční žebříček hodnot, který
je pro ně zákonem. Nebezpečí zranění padajícím kusem dřeva.
3. podskupina - RUNY ŽIVOTA A SMRTI Slon znamená v obou polohách dlouhý a plodný život.
Nejúspěšnější Sloni Slon v obrácené poloze svědčí o spolehlivosti, ale chudobě, tento Slon bývá většinou pouze správcem cizího bohatství. Nikdy není schopen udělat ten rozhodující krok k osamostatnění. Orel sice nemívá dlouhý život, nicméně nabitý
nebezpečnými dobrodružstvími Obrácená poloha Orla znamená, že svůj život zakončí v chudobě a zapomnění. Jedinou spásou může být přítomnost Runy Meče, která předpovídá setkání s dávným přítelem a klidné stáří pod jeho ochranou. Žába je upovídaná a chlubivá. Většinou to bývá zdrojem problémů v hospodě nebo jiném kolektivu. Pokud to Žába přehání, je možná inzultace. Bacha na čápy! Žába obrácená znamená lásku k alkoholu. Jediným krédem této Žáby je "nepiji nic kromě vody a medu, protože voda je jedovatá a med zase teče hrozně pomalu". \ RUNY MOCI 1. podskupina - RUNY SÍLY Dračí meč je runou zručných silných rukou. Nejenže
je nositel sám Mistrem Obrácený Dračí Meč znamená zákeřnou smrt z rukou přítele. Elfí Luk znamená vnitřní harmonii a duševní krásu, ovšem utajovanou před vnějším světem. Nikdy se neprojevují navenek silné emoce, člověk platí za lehce zmanipulovatelného slabocha. Je nutný velice silný vnější podnět, který by jej mohl vyprovokovat k rozhodnému činu. Ale ten pak stojí za to. Nebezpečí vězení a pranýře. V obrácené poloze hrozí zasypání v podzemním prostoru nebo udušení kouřem. Nikdy nepijte alkohol pochybné pověsti, hrozí ztráta jednoho ze základních lidských smyslů, v našem případě pravděpodobně zraku. Trpasličí Sekera má na svědomí touhu po změnách a vlastně neschopnost usadit se na jednom místě. Z lidí s Trpasičí Sekerou se rekrutují úspěšní i méně úspěšní prospektoři, mořeplavci a žoldáci. Jedinci jsou velice odolní a otužilí, nemají problémy dorozumět se třeba i rukama-nohama kdekoli, i když jazyk země neznají. Nález cennosti. Trpasličí Sekera vzhůru nohama je příčinou nejednoho nešťastného
osudu. Ne vlastního. Lidé s obrácenou Trpasličí Sekerou postrádají v žebříčku
hodnot úctu
2. podskupina - RUNY PRAVDY Král je bojovníkem za čest, víru a pravdu. Uznávanou
vládnoucí vrstvou, podotýkám. Je velice slepý k bídě a utrpení chudých
lidí, nevnímá problémy, vyplývající z běžného života, svůj plamenný
meč pravdy třímá pevně v pravici a je zaměřen pouze na svůj cíl. V
kombinaci s normálně postaveným Zrcadlem obvykle procitne, ale bývá to
krutá zkušenost, po které se odebírá do ústraní a dožívá Hlavou dolů je Král bojovníkem za chudý lid. Veškerý svůj majetek rozdá chudině, jeho tragický osud se může naplnit, pokud začne bez souhlasu majitele rozdávat i majetek cizí. Věštec dovede bez problémů rozlišit dobro a zlo, ať jsou jakkoli zamaskovány. Je to zvláštní druh předtuchy. Na tom, ke které straně se přikloní, záleží na jeho vlastním přesvědčení. Pozor na brouzdání v ranní rose. Možná se otužíte, ale revma je na stará kolena děsnej prevít. Opaření tekutinou. V opačné poloze se z Věštce stává náboženský fanatik,
který nutí své okolí uznávat toho jediného pravého boha, kterého uznává
on. Nikdy nepoužívá Zrcadlo se může stát prokletím pro mistry meče a požehnáním pro mistry věd magických. Dotyčná osoba se dokonale dokáže vcítit do pocitů toho, s kým právě komunikuje. Mistři meče se nedokáží tak dokonale ovládat a nevinný rozhovor na téma "to je dnes hezké počasí" nebo "taky vás zloběj trpajzlíci?..." může skončit bez varování rychlou akcí s rozťatou lebkou nebo propíchnutým hrudníkem na závěr. A to si usmívající se oběť myslela jen v duchu "ty seš ale vylízanej b...[15], kdybych měl meč tak ti rozpářu ten tvůj odpornej pivní měch". Nemusím doufám podotýkat, jakou strategickou výhodu Zrcadlo poskytuje mágům, čarodějům, druidům a vůbec všem magickým bytostem. Pozor na dlouhé cesty, možnost chycení vlka! Obrácené Zrcadlo je příčinou totální neschopnosti komunikace s jedinci opačného pohlaví. Lze to ale částečně napravit konzumací cibule, česneku a syrečků ve větším množství. 3. podskupina - RUNY LÁSKY Lilie je symbolem nevinnosti snad ve všech národech.
Znamená čistotu myšlenek a činů, lidé s Lilií jsou věrní svým ideálům
a je velmi nesnadné je přimět k něčemu nekalému (nahlížet večer do
okna a sledovat svlékající se děvče, nazaplatit RUNY MOCI
Dračí meč Elfí luk Trpasličí sekera
Král Věštec Zrcadlo
Lilie Růže Konvalinka
RUNY VÍRY
Slunce Země Voda
Sláva Zlato Krev
Truhlice Mince Žebrák
Obrácená poloha Lilie znamená časté bolesti hlavy z nadměrného užívání "darů života" - promiskuita, opilství a holdování lupení[16] Růže vždy voní a má trny. Stejné je to s lidmi. Jsou velice krásní s ušlechtilým výrazem ve tváři, s chováním šlechtice, ale jejich láska píchá jako to největší trní. Milují souboje o dámu, ale nejen o ni, milují hazardní hry a podniky, nikdy se žádná zábava neobejde bez nich. V kombinaci s Rieliným pláštěm jsou nevyčerpatelnou studnicí nápadů natolik ztřeštěných, že jsou postrachem celému okolí. Pokousání netopýrem. Obrácené Růže trpí často sexuálními deviacemi. Ti inteligentní to dokáží ve svém zájmu velice dobře skrývat. Nejhorší situace nastane v kombinaci s Věštcem, kdy za úplňku tyto osoby trpí mluvou ze spánku. Vysvobozením může být pouze nepřerušované nošení Amuletu slepoty a každovečerní Motlitba vysvobození. Konvalinka miluje všechny lidi. Spozoruje sirotčí útulky
a špitály chudiny. Sem tam na svých cestách i měďák utrousí zbědovanému
pocestnému. Sáma žije spořádaným životem bez konfliktů. Jedinými úlety
jsou její cesty za dobrodružstvím. Ale pozor, při spánku na vlhké zemi
hrozí dlouhotrvající těžko léčitelná rýma Obrácená konvalinka je plná jedu, který šíří ve formě pomluv kolem sebe jako mor. Nazřídka skončí na pranýři a vymrskáním z města. Na druhé straně zase dokáže natolik zaujmout, že ti inteligentnější jsou schopni kolem sebe shromáždit naslouchající dav. Hraničí to až se zakládáním různých protispolečenských sekt, zvláště v kombinaci s Mortanovou slzou. \
RUNY VÍRY nemají výklady obrácené polohy
1. podskupina - RUNY SLOVA (BOHŮ) Slunce miluje život, akci a svobodu. S Arovou korunou
a Mincí znamenají plný Země vyhovuje trpaslíkům, kutajícím v zemi cokoli,
co stojí za vykutání. Disponují obrovskou silou, jsou hloubaví, každou
akci si důkladně promyslí předem, ale během akce jsou již natolik těžkopádní,
že je překvapí každý nečekaný zvrat událostí. Jejich reakce pak bývají
velice spontánní. Rádi se válejí v trávě, pozorují oblohu, mají
sklony k romantismu a recitování básní, což bývá překvapivé u barbarů Voda v kombinaci s Herovým okem patří králům moří - admirálům, pirátům, mistrům rybářským a navigátorským. Tyto osoby umí plavat samy od sebe, ač se to nikdy neučily. Velice těžko se opijí a nikdo je neoblafne, co se týká kvality servírovaného moku. Netrpí mořskou nemocí, ale mají obrovské problémy na hřbetě koně. Krátce řečeno - jediný způsob, jak je na koňském hřbetě udržet je lep nebo provaz. Poznají na první pohled a počich jed, ve vodě rozpuštěný. Průjem.
2. podskupina - RUNY MEČE Sláva je to nejcennější, za čím se hnát. To je filozofie nositelů této runy. Opravdu jí také dosáhnou, ale jakou cestou se budou brát, závisí na okolních runách. S runami Vládnoucích králů znamenají slávu nehynoucí. Tasemnice. Zlato může být v srdci, v měšci, ale také v cizí pokladnici. Okolní runy napoví, čeká-li vás plné truhly tohoto blýskavého kovu, nebo zůstanete-li malí myšlenkami a bohatstvím, či zda budete za zlato vraždit nevinné lidi jako žoldáci temnoty. Pád ze schodů. Krev znamená za všech okolností násilí a krutost. Může se z vás stát městský kat, řezník, šéf sado-maso salonu, soudce, nájemný zákeřný vrah, v ženské podobě stvoření připomínající hraběnku Báthoryovou. Srážka s hlupákem.
3. podskupina - RUNY ZLATA Truhlice Á, malý Harpagonek je na světě. Hrabat a mamonit, to je jeden z cílů Truhlice. Chodí velice skromě oblečený, jí chléb a pije vodu, něco lepšího jí pouze tehdy, pozve-li jej někdo. Nechá si pro zlatku koleno vrtat a bere jakoukoli zakázku, je-li placená. Nikdy se nesází a nehádá. Žije ve svém uzavřeném světě čísel a komínků mincí. Gildo, co Ty na to? Bolení zubů. Mince má dvě strany. Stejně jako povaha této runy. Na okolních runách záleží, bude-li povaha Mince kladná či záporná. Ale vždy znamená placenou službu někomu. Nositel této runy není schopen samostatného života, vždy je v něčích službách. Vyjímkou jsou pouze Královské runy, ale pouze v tom, že takto vysoce postavené osoby uzavřely dohodu s úřadujícími bohy a musí je také patřičně uctívat. Se všemi oběťmi a rituály. Výtržnost v nočním městě. Žebrák ať dělá, co dělá, vždy skončí jako žebrák. Když ne majetkem, tak aspoň duchem. Ale u mocných, slavných a králů se to vždy nějak zakamufluje. Zemětřesení. Tyto Runy můžeme vykládat několika způsoby: - do kříže (nejbližší děje a události do 3 dnů) - do řady (děje a události do 1 roku) - spirála osudu (méně podrobná životní cesta) - do kruhu (prosby bohů, odpovědi ANO-NE, ověření přízně božstev) Do kříže vykládáme dle přiloženého nákresu. První středová runa (1) je tou nejdůležitější, vztahuje se konkrétně k tazateli. 2 - blízká minulost, 3 - vzdálená minulost, 4 - blízká budoucnost, 5 - vzdálená budoucnost. 6 a 7 jsou skutečnosti související přímo s tazatelem, které mohou psychicky ovlivnit budoucí děje, 8 a 9 jsou skutečnosti, které souvisí s okolím a jejichž působením může zasáhnout třetí osoba do děje.
Do řady vykládáme 5 run. 1 - minulost, ovlivňující naše nynější skutky 2 - současnost, 3, 4 - opravdu se stane, bez ohledu na varování, 5 - může se stát - varování.
Spirála je složitá. Začínáme středovou runou 1 JÁ, od které se odvíjí spirála života po úsecích 2, 3 jsou runy blízké budoucnosti, 4, 5 jsou runy setkání s (naradujte se, když zde odkryjete některou mocnou runu temnoty, mohlo by to také znamenat váš velice rychlý konec), 6, 7 jsou runy partnerské - odhalují pravou povahu vašeho životního partnera (i budoucího), 8, 9 jsou runy přátelské, zde poznáte, co vlastně máte za kamarády a konečně 10 - to je vaše definitivní a nezvratitelná budoucnost.
Do kruhu - na zemi nakreslíme křídou kruh o průměru 30 coulů - pro odpovědi na klasické dotazy vybereme odpovídající trojice run, a za tří sáhů je hodíme do kruhu. Věští se pouze z run, které dopadnou celé do kruhu. (na dotazy typu - bude mě milovat XX - runy lásky, na přízeň bohů vybereme Runy světla... jen na vykladači, jeho zkušenosti a inteligenci záleží, jakou volbu provede) Ano - runa je symbolem nahoru, Ne - symbol je dole. Bereme v potaz, jak je symbol orientován vůči tazateli. Je-li přesně vodorovně, runy mlčí. - dotaz "kdo jsem a kdo budu" - hodíme všechny runy, věštíme jen z těch, které jsou celé v kruhu a symbolem nahoru. Ostatní pro přehlednost odstraníme z místa. Runa, která je nejvíc ve středu, je hlavní, od které se odvíjí ostatní dění. V sektoru 1 jsou runy, které dosud ovlivňovaly život tazatele, sektor 2 obsahuje runy přátel, sektor 3 runy pomíjivých setkání a sektor 4 je nezvratitelná budoucnost.
Přeji hodně zábavy a poučení všem, co o to stojí. Ze starých pergamenů vyhrabala a pro vás oprášila Riel Forngil. Žoldákem bez žoldu
Už pátý den jen sníh, hlad, bolest, únava, ale hlavně - strach. Nevydržím, padnu vysílením, umřu... Už pátým dnem prchám před Ním. A On, jediná skvrna na blankytně bezmračné obloze, je stále se mnou. Ví, velice dobře ví, že můj konec je tak blízko... Ještě alespoň za támhleten kopec...ještě kousek, kousíček...
Yan se z posledních sil převaluje přes vrchol a padá dolů, hrnouce před sebou závěje sněhu. Přistává měkce na zádech a mlhavě, jako ve snu vidí na bílé pláni před sebou přízrak. Přímo k němu přijíždějícího jezdce na ebenově černém koni. Stříbrná kopyta koně se sotva dotýkají jiskřícího sněhu, zlatem zdobený postroj zvoní do daleka, paprsky zapadajícího slunce třpytivě tančí po jezdcově zbroji. Yan jej bez dechu pozoruje. "Snad sním, snad je to jen přelud, mámení mé unavené mysli, snad je to sama Smrt, která vyslyšela mé prosby..." A jezdec zastavuje. Pomalu si snímá přilbu. Po ramenou se rozlévá vodopád černých havraních vlasů a objevuje se překrásná dívčí tvář s velkýma, temně modrýma očima. Naše pohledy se na okamžik střetnou. Mám pocit, že se v těch dvou hlubokých studních utopím. Dívka se náhle odvrací a pátrávým pohledem zkoumá oblohu. A černá skvrna, jako by čekala právě na tento pokyn, se stává stále zřetelnější. Po chvíli s řevem dosedá na planinu On - ledový drak Lerrytorxes, Pán Severu. Nemůže pochopit, jak někdo může mít tu drzost, brát mu jeho štvanou kořist. Krátká výzva k boji. Dívka na mne opět krátce pohlédne,
nasadí si přilbici Oč je boj kratší, o to je prudší. Oč je drak silnější,
o to je dívka mrštnější "Snad není mrtvá!" z posledních sil se zoufale plazím k dívce. "Žije..." A nová síla se mi rozlévá žilami. Pokládám si její hlavu do klína. Svým dechem se snažím aspoň trošku rozehřát její ledové ruce. Po nekonečně dlouhé době se bezedné modré oči otevírají a střetnou se s mými. "Zachránil jsi mi život, díky." Znaveně zašeptá dívka. Za chvíli již oba sedíme kolem planoucího ohně a pojídáme
její zásoby. "Já jsem Moe, a ty? A kam máš vůbec namířeno?"
ptá se mne dívka a natahuje zkřehlé ruce Ráno se probouzím pořádně promrzlý. Ale to už má Moe stan sbalený, koně osedlaného a připravenou vonící snídani. Ani mne nemusí příliš pobízet, velice rád naskakuji za ni do sedla. Cesta je dlouhá, velice dlouhá. Moe mlčí, její včerejší sdílnost je pryč. A já bych se tak rád dozvěděl o krásné Moe mnohem víc. I tak jsem velice šťastný, že jí mohu být tak blízko a je mi úplně jedno, co bude a kam mne veze. K večeru se před námi objevuje menší hrad. "To je Braön, můj domov. Jestli chceš, může být od nynějška i tvým domovem." V tu chvíli se mi v duši rozeznívají zvony všech katedrál a srdce mi zpívá vítěznou píseň. Rozechvělým hlasem, plným naděje se jí ptám: "Budeš mou?" Dívka se jen pousměje, pohladí mne po tváři a lehce mne políbí na čelo. Snad nikdy jsem nebyl v takových rozpacích. Moe mne políbila tak nějak sestersky. A pochopit jsem měl až za chvíli. Už trubači ohlašují náš příjezd, my projíždíme přes most nad hradním příkopem. Podkovy znaveného koně zvoní po kamenném nádvoří, kde nás očekávají tři muži. Jeden si přichází pro koně, druhý pro mne a třetí ... PRO MOE!!! A tak tu dodnes dělám vojáka, jen za jídlo, teplou postel
a pocit, že je tu
Míra, toho času z Braön
P.S.: Díky, Míro. Snad jednou...
M. \
Společenská rubrika aneb drby z domova i zahraničí Thoron, řečený Úmarth, z Amberu, synovec krále Timida II., svrchovaného vládce Corondoru, přišel během chvilky o veškerý majetek. Nábytek, peníze, vkladové certifikáty Ambardy, jmenovací dekrety na své četné funkce, zbraně, oblečení, zvířectvo (manželky se to prý netýká), magické předměty, zápisy z pozemkových knih, no vůbec všechno je FUČ!!! Tato finanční ztráta se sice kompenzovala nabytím 3 bodů charisma, nicméně ztráty byly ještě větší - navíc přišel ještě o 2 body inteligence. Snad proto nedokázal svou situaci náležitě strýci vysvětlit, pročež byl dočasně(?) vyděděn. Armáda si vydechla. (Pro neinformované - byl jejím vrchním velitelem.) Taktéž nedokázal vysvětlit, kde sebral své dva bodyguardy v plné rytířské zbroji, kteří se od něj nehnou a pouze zvyšují jeho pohledávky u Ambardy (úročené 25%, no FUJ, Gildo!) \ Riel Forngil ze srdce děkuje své neteři Nice Forngil za
nalezení a vypuštění Černého démona, zpacifikovaného a ukrytého před
čtyřmi sty lety Reginaldem Vřešťounem, známým lovcem démonů. Bohužel
však zajímavý experiment s Démonem nemohl být realizován v plné šíři
(stihl inhumovat obyvatelstvo pouze tří vesnic \ GTA (Galendorská tisková agentura) zaznamenala nebývalý úspěch
u jednoho \ Gilsilion Fëanring, Nica Forngil a Goddar z Amberu hrdinně prchli před rozvernou bandou pěti koslivců, které za sebou hnali až před Dungeon. \ J Kaski - Rauko stojí u kabrioletu a smutně přesmutně kouká dovnitř. Jde kolem Zdena - Nica a povídá: "Copak se ti stalo, vypadáš jako by ti uletěly včely a ne jedny!" " Ale," dí na to Kaski - Rauko, "zabouchl jsem si klíčky!" J Mírně rozdováděný král Rauko se vrací do paláce. Otvírá dveře své komnaty a najednou slyší pisklavý hlásek: "Pojď do hospody!" Rauko se zvědavě rozhlédne. Nikoho nevidí, zavrtí hlavou a vejde. Znaven sedne ke stolu, zvedne džbán vína, který je neustále plný připraven a znovu slyší: "Pojď do hospody!" Vyskočí, prohledá celý pokoj i do záchoda nahlédne, ale bez úspěchu - nikde nikdo. Dopije džbán a lehne si na postel. Nicméně se ozve do třetice: "Pojď do hospody!" "Kdo to tu u ďasa mluví, když tu nikdo není!" zařve rozlícený panovník. "To jsme my, tvá játra, přece nebudeme tvrdnout doma!" ozve se pisklavě. J Ve stáji se ptá podkoní krále Timida II. podkoního krále Rauka II.: "Proč vy sloužící, říkáte mezi sebou vašemu králi slepé střevo?" "Protože je pořád podrážděný a navíc úplně zbytečný!" J "Jen velice těžko mohu určit Vaši diagnozu, Výsosti, ale bude to asi tím alkoholem..." "To nevadí, příteli", mávne rukou uznale vladař, "já příjdu, až vystřízlivíš." J "Au, au, au!!!" naříká Rauko II. "štípla mě vosa, co mám dělat?!" "Jako kluci jsme na to vždycky načůrali" ozve se Thoron jako správný hraničář - léčitel. "kam tě vlastně píchla?" a rozepíná si kalhoty. "Do nosu!" zaskučí vladař. J
Rauko II. Riel Forngil Z Nabu král Faresladský mágyně a celebalquathský psanec Mistryně učení Nimertilu
Len Dorn Nica Forngil chodec sicco kníže a správce Yverdonu majitelka Maronu a černá ovce rodiny
Autorský kolektiv: Vydavatelka a nebezpečný šílenec: d. A. D. & Riel Forngil, Jolana STAŇKOVÁ Interbrigadistů 1, 750 00 PŘEROV, tel:0641/202793 Opravdu skoro definitivně suspendovaný šéfredaktor a téměř všeho neschopný: Rauko II., Petr ZEMÁNEK Želátovská 31, 750 00 PŘEROV, tel: 0641/203 228 Zástupce šéfredaktora a budoucí šáfredaktorka: Nica Forngil, Zdena HEINISCHOVÁ Dvořákova 59, 750 00 PŘEROV, tel.: 0641/47 33 Redaktor - pamětník a zlatej kluk a zástupce zástupce šéfredaktora: Len Dorn, Martin KOLAŘÍK Seifrtova 2, 750 00 PŘEROV, e-mail: xkolar01@sts.dcse.fee.vutbr.cz Zase jednou spokojený kritik, protože to nečet: Gilsilion Fëanring, Stanislav RYGAL nám. Fr. Rasche 2, 750 00 PŘEROV e-mail: Rygal@praha1.ff.cuni.cz Na tomto čísle se dále výrazně podíleli: Petra Žákovská, Tomáš Kučerovský, Milan Černek Použitá literatura: Mistři katovského řemesla Se souhlasem Okresního úřadu v Přerově PR - 39 |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|