TELEPORTY A JEJICH VYUŽITÍ VE SVĚTĚ DRAČÍHO DOUPĚTE (Tato studie pochází z planety OREN, ale je použitelná prakticky všude) Co je to vlastně teleport? Ve světě DrD je teleportace způsob přepravy osob nebo věcí do velké vzdálenosti co možná nejvyšší rychlostí, teleport je zařízení, které tento druh přepravy umožňuje (teleport = složenina slov TELE - daleko a PORTA - brána). Pokud je mi známo, nebyla podobná studie o teleportech ještě publikována, je tedy nejvyšší čas to napravit. Teleporty lze rozdělit podle několika kriterií: a) vzdálenosti bran teleportu b) využitelné kapacity teleportu c) využitelné doby d) utajení e) rychlosti přepravy ad a) ROZDĚLENÍ PODLE VZDÁLENOSTI BRAN TELEPORTU: 1) s krátkým dosahem = místní - do deseti mil 2) se středním dosahem = vnitrostátní - do sto mil 3) s dalekým dosahem I. stupně = kontinentální - do tisíce mil 4) s dalekým dosahem II.stupně = mezikontinentální - do 10 000 mil ad b) ROZDĚLENÍ PODLE VYUŽITELNÉ KAPACITY TELEPORTU: 1) pro předměty do 500 mincí váhy, nejčastěji rychlá pošta 2) pro předměty nad 500 a do 10 000 mincí váhy - pro osobní přepravu - víceúčelové(nákladní i osobní) ad c) ROZDĚLENÍ PODLE DOBY VYUŽÍVÁNÍ: 1) jednoúčelové pouze pro jedno použití, jsou spíše vyjímkou 2) provizorní - s konkrétní dodanou magenergií, po jejím vyčerpání teleport zaniká 3) trvalé - bez časového omezení, záleží pouze na zdroji energie ad d) ROZDĚLENÍ PODLE UTAJENÍ TELEPORTU: 1) veřejné - městské, za poplatek vás dopraví přes bažiny, hory apod. 2) soukromé - slouží ke speciálním účelům malé skupině osob 3) tajné - slouží vybrané kastě obyvatel, bývají jištěné klíčem ad e) ROZDĚLENÍ PODLE RYCHLOSTI PŘEPRAVY: 1) pomalé - téměř se nepoužívají pro neúměrnost spotřeby energie 2) středně rychlé - -------------- / / -------------- 3) rychlé - nejčastěji používané 4) superrychlé - nejvýhodnější, ale náročné na stavbu Jak vlastně takový teleport vypadá? Pro snadnější pochopení nabízíme zjednodušený schematický nákres: BRÁNA TELEPORTU (Brána) slouží ke vstupu do transformační místnosti. Může mít téměř libovolný tvar, pokud je tento použitelný jako vstup. Brána slouží také jako zásobník magenergie, kterou lze použít pouze k teleportaci, nelze ji již zpětně vydestilovat. Při průchodu bránou se magenergie spotřebovává. TRANSFORMAČNÍ MÍSTNOST: (TM) Pomocí magenergie uvolněné z brány dojde k rozložení postavy na elementární částice, které jsou urychleny a vypuzeny do TUNELU TELEPORTU kudy putují do cílové TM. v CÍLOVÉ TRANSFORMAČNÍ MÍSTNOSTI je dotyčná osoba opět složena do původního stavu. Pokud vyjde CÍLOVOU BRANOU TELEPORTU je celá akce skončena. V praxi to ovšem vypadá takto: Postava vejde branou do TM. TM (i cílová) začne okamžitě opalizovat a brána se uzavírá silovým polem, které nikoho dalšího nevpustí. Toto se týká i cílové brány. Postavu obklopí neviditelný oblak magenergie a postava pocítí zamrazení po celém těle. Oblak se zviditelní ve formě jiskření, ve kterém postava zmizí, následuje putování tunelem (ve formě proudu částic) do cílové TM, kde dojde k opětovnému složení postavy. TM po tomto procesu ještě 2 kola opalizují, poté dojde k otevření cílové brány. Pokud postava projde cílovou branou teleportu, otvírá se i brána výchozí. Teleport je schopen expedovat další postavu, má-li dostatečné množství magenergie. Vstoupí-li do obou bran teleportu současně 2 osoby, první je teleportována ta těžší, lehčí je vytlačena silovým polem ven z brány. Jsou-li obě stejně těžké (což je velmi nepravděpodobné), jsou vytlačeny postavy obě a teleport se na 6 směn zablokuje. RYCHLOST TELEPORTACE vstup do brány 1 kolo vstup do TM 1 kolo opalizace 2 kola jiskření 2 kola transport x kol viz tabulka (doba transportu se vlastně nijak neprojeví, neboť postava po tuto dobu neexistuje a transport probíhá v jiné prostorové a časové dimenzi) jiskření 2 kola opalizace 2 kola výstup z brány 1 kolo Tabulka magenergické náročnosti: opalizace: 10M/kolo jiskření : 15M/kolo pomalé teleporty na 1 míli 2 kola/100M stř. rychlé teleporty na 1 míli 1 kolo/10M rychlé teleporty na 10 mil 1 kolo/10M superrychlé teleporty na 100 mil 1 kolo/10M údaje jsou počítány pro 1000 mincí váhy Je tedy jasné, že je nejvýhodnější budovat teleporty s dalekým dosahem. STAVBY TELEPORTU: Nutno poznamenat, že stavby teleportů jsou věcí zcela vyjímečnou a neobvyklou a jsou doménou špičkových mistrů alchymistů. Ne každý alchymista theurg je schopen získat patřičné znalosti a ne každý umí tyto znalosti prakticky využít. Ke stavbě teleportu je nutné znát obě cílová místa. Nejprve je nutno postavit výchozí bránu, orientovanou tak, aby přibližně směřovala na budoucí cílovou bránu. Stavba cílové brány je velmi náročná, je ji totiž třeba přesně zaměřit na bránu výchozí. Mnozí alchymisté si na pomoc zvou astrální sféry. Stavba TM už není tak problematická. Po jejich dokončení je ovšem nutné alespoň výchozí bránu nabít. Tato činnost je velmi energeticky náročná, je proto výhodné budovat teleporty na přírodních zdrojích magenergie (stačí i takový zdroj, který nelze jinak využít, např. kompaktní hutná skála, neboť správně postavená brána teleportu dokáže vstřebat i takovou magenergii, kterou neumí alchymista destilovat). Pro první teleportaci se používá tzv. kontrolní spojovací beruška, kterou vyrobí alchymista. Je to vlastně pevně vázaný shluk volné magenergie, který se rozptyluje při putování tunelem a slouží k jeho udržování. Hlavní funkcí berušky je propojení obou bran a vytvoření tunelu. Pokud jsou parametry tunelu v pořádku, začnou po propojení TM tunelem obě lehce 1 kolo opalizovat. Po ukončení opalizace je teleport hotov a může být předán běžnému užívání. Pokud se opalizace neprojeví, tunel nesměřuje do cílové TM, nedoporučuje se tedy teleport používat (viz rozbití cílové brány). KLÍČE K TELEPORTU: Výroba klíčů je opět doménou alchymisty, konstruktéra teleportu. Používají se většinou u soukromých a tajných teleportů s dalekým dosahem. Klíč je magický předmět, který slouží při průchodu branou k její aktivaci. Bez tohoto klíče je teleport nefunkční. Pokud vejde do brány postav více a jen jedna má klíč, musí se všichni držet za ruce nebo jiné části těla. NĚKOLIK DŮLEŽITÝCH UPOZORNĚNÍ: 1) Teleportace musí vždy trvat aspoň jedno kolo. 2) Průlet cizích těles tunelem (pták, pegas, čarodějnice na koštěti, UFO) není možný, neboť tunel vede mimoprostorem. Nemůže tedy nijak ovlivnit proces teleportace. 3) K teleportu je nutno projít bránou (pokud se uvolněnou bránou vrhne na přepravovaného nepřítel, je tento sám během 2 kol vyexpedován, vyjímku opět tvoří teleporty s klíčem). 4) Mezi dvěma teleportacemi 1 osoby by měla být pauza alespoň 3 směny, jinak nelze ručit za zdravotní stav přepravovaného. 5) Pokud není k teleportaci dostatek magenergie, teleportace se neuskuteční. 6) Jestliže je během teleportace rozbita výchozí brána , nic se neděje, neboť energie k přepravě již byla vysáta. 7) Je-li během teleportace rozbita brána cílová, narazí trasportovaná osoba na překážku, vrací se zpět do výchozího místa a nasaje z brány magenergii potřebnou ke zpáteční cestě. Pokud brána obsahuje dostatečné množství magenergie, je vše v pořádku, postava vychází z výchozí brány pouze s pocitem lehké nevolnosti a udiveným výrazem ve tváři. Nemá-li ale brána k dispozici magenergii na zpáteční cestu a není nablízku alchymista, který by ji do 1 dne dobil, dojde ke zhroucení tunelu a rozptylu magenergie. Jelikož jsou jednotlivé částice dobrodruha vázány magenergií, má tento enormní smůlu a odlétá jako démon do astrální sféry, odpovídající množství magenergie, kterou tento smůlovatý dobrodruh spotřeboval při cestě zpátky. Zbývá ještě podotknout, že popsaný způsob stavby a provozu teleportů nezahrnuje všechny druhy teleportů, ale zabývá se tzv. teleporty sériovými (přenos po částicích). Existují také teleporty paralelní, teleporty pracující na principu kouzla hyperprostor (nebo naopak - hyperprostor je případem teleportu bez brány - magenergie se bere z kouzelníka) a jiné. I zde popsaný teleport se může vyskytnout zdánlivě v provedení bez TM, ale vězte, že TM tam přesto je. Arien Dúwathran |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|