Na Moři
Zajímavosti námořních bitev aneb magie na moři.
Část první - jak bojovat magickými prostředky Dáte mi jistě za pravdu, že posádka podpořená dobrým čarodějem má proti lodi, magií jakéhokoli druhu nedisponující, značnou výhodu. Těm, co si to nemyslí, nabídnu pár skromných rad. Neviditelnost - patří-li majitel lodi k těm bohatším, neměl by být pro něj problém obstarat námořníkům několik prstenů vodoměrky. Další využití nechávám na fantazii posádky - zda vyslat lučištníky, kteří by z přijatelné vzdálenosti připravili půdu pro zahákování, skupinu šermířů, kteří by rozpoutali boj na palubě a mateřská loď by neměla mít problémy s invazí. A nebo několik nájemných vrahů a zbavit tak protivníka velení a nejlepších bojovníků. Hyperprostor - Krásná příležitost, jak do lodi propašovat bombu, zvěda či menší přepadový oddíl, doporučuje se kombinovat s kouzlem Oko či Cizí oči. Tma - zahalí-li hyperprostorovaný kouzelník nepřátelskou loď tímto kouzlem tak, aby byl vidět jen vrcholek stěžně a kousek zádě či přídě, stává se tato snadnou obětí střelby z těžkých zbraní, zatímco její útoky jsou zcela znemožněné. Lze použít i kouzlo Dým. Ohnivá kouzla - zapálené podpalubí není nic příjemného a i když loď přímo nepotopí, ubere jí pěkných pár životů a co je hlavní - zaměstná část posádky hašením požáru. Nedoporučuje se zapalovat muniční sklad, protože kamenné koule do katapultu jsou obvykle nejhůře zápalnou látkou na lodi. Mrak smrti - velice nepříjemná záležitost, protože je-li vyvolán do podpalubí, nejlépe v noci, většina posádky se rána nedočká. Ohnivá střela - asi jediné přímo použitelné útočné kouzlo ve světě DrD. pro námořní bitvy. To jsou jen některé letmé návrhy, jak mohou čarodějové rozhodnout o průběhu a konci souboje. Část druhá - Jak si ty zatracené čaroděje udržet dál od těla: Teď máme dvě možnosti - buďto se pokusit zabránit seslání kouzla nebo minimalizovat jeho účinky. Druhá možnost bývá obvykle účinnější, ale někdy může být již pozdě. Z druhé skupiny je nejvhodnější zaklínadlo Rozptyl kouzla, které je schopno eliminovat kouzla jako například Tma, Dým na palubě, zabrání kouzlu Cizí oči a Cizí uši slídit po lodi, zavře i všetečné Oko a je účinné i proti Mraku smrti či hordě neviditelných zabijáků na palubě. Pro posledně jmenovaný příklad se dá použít i Najdi neviděné . Ale co s lodí, na jejíž palubě žádný kouzelník není? Zbývá jediná možnost. Zajít k dobrému alchymistovi a koupit si Svitek ochrany před kouzly a neuškodí ani Svitek ochrany před nemrtvými. Tyto svitky však mají jednu nevýhodu - na rozdíl od čaroděje mají velmi krátké trvání a vysokou cenu za skutečně prvotřídní zboží. I když za vyhranou lodní bitvu to snad stojí, ne? S pomocí mých přátel Frélon a Perta Thoron Co na moři (ne)potkáte "Půlobrat vpravo!", zařval černý kapitán černé brigy na jejímž stěžni se třepetala černá vlajka se dvěma černými skří- ženými meči. Není se co divit že jeho tvář rudla rozčilením, vždyť z vyhrané bitvy se náhle stal boj o holý život. Ale popořádku. Před týdnem napadlo Korana, krále Labeladu, při odpolední siestě, že by si mohl v létě zasurfovat na plážích Farinejského ostrova. řeknete si co by si nezasurfoval, je to přece král. Jenže věc měla jeden háček. Koran byl totiž na Farineji vyhlášen za osobu nežádoucí pro své militaristické sklony. Avšak labeladský král byl barbarem činu. Ještě týž den vyhlásil ostrovanům válku a jeho válečné loďstvo vyplulo na sever. Všechno se zdálo být jasné - malé loďstvo ostrovního státečku nemůže mít šanci proti invaznímu loďstvu Lobeladu, a bitva se zpočátku podle toho vyvíjela. Pak však přišel šok: na Koranovo loďstvo se snesla skupina bojových varanů a hobiti na jejich zádech začali překvapené Lobelaďany masakrovat přesnou střelbou ze svých kuší. Kde se tak daleko od pobřeží vzali varani, se většina z nich nikdy nedozvěděla. Po úspěšném útoku otočili hobiti své varany a v klidu odletěli na podivně vypadající loď s plochou palubou. Tak to byla malá ukázka toho, jak netypická plavidla mohou Rozhodnout námořní bitvu. Podívejme se na některá z nich blíže: Drakkar délka: 35-45 šířka: 6-7 vesla: 16-20 ponor: 0.7-1 odolnost: 3 veslaři: 32-40 vojáci: 150-250 životy: 3000-4000 nosnost:20-30 t. cena: vysoká Bez zvláštní výzbroje. RYCHLOST slabý silný bouře hurikán vítr vítr 40 60 50 70 VESLOVÁNÍ cestovní velmi vytrvalost za den rychlé rychlé 2-4 4-5 5-6 7 16-24 Válečná loď používaná hlavně severskými národy, má velmi ploché dno, takže se může dostat i do ústí řek. Má jeden stěžeň s obdélníkovou nebo čtvercovou plachtou. Na loď se díky její konstrukci vejde velké množství vojáků. U každého vesla pracuje jen jeden veslař (i ti jsou však platnými bojovníky). Na přídi má drakkar většinou charakteristickou dračí hlavu. Vzhledem k tomu, že nenese na palubě žádné zbraně, boji se většinou vyhýbá, nebo využívá své velké obratnosti a silné posádky k útoku zahákováním. Plovoucí letecká základna délka: 55-60 šířka: 10-15 vesla: 50-70 ponor: 2-2.5 odolnost: 5 veslaři: 300-510 vojáci: 70 (včetně pilotů) námořníci: 100? životy: 10000-14000 nosnost: 1000-2000 tun cena: 500-600 nzl. výzbroj: 8-10 bal., 15 válečných varanů RYCHLOST nezávisí na síle větru (nemá plachty) VESLOVÁNÍ cestovní rychlé velmi rychlé vytrvalost za den 3-5 4-7 5-8 7 25-35 Válečné plavidlo, se kterým se ne každý měl možnost setkat. Z horní paluby bez nástaveb mohou vzlétat letecké nestvůry, většinou varani, jejichž hobití piloti pak ostřelují nepřátel- ské lodi ze svých kuší. (Pokud jsou použity jiné letecké nestvůry uprav jejich počet podle jejich velikosti.) Loď je zvláštní, mimo jiné, tím, že nemá plachty a je poháněna pouze silou paží veslařů (u každého vesla tři). (Pro ty, kteří to ještě nepoznali, právě tato zbraň se stala příčinou neslavného konce výbojného krále Korana pozn.aut.) Brander (zápalný člun) Brander lze vyrobit prakticky z jakéhokoliv malého plavidla tím, že se naplní hořlavými a výbušnými látkami. Taktika použití spočívá zhruba v tom, že posádka nasměruje člun přímo do středu nepřátelského loďstva a po zapálení svou loď opustí. |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|