Na Moři


Zajímavosti námořních bitev aneb magie na moři.

Část první - jak bojovat magickými prostředky

Dáte mi jistě za pravdu, že posádka podpořená dobrým čarodějem má proti lodi, magií jakéhokoli druhu nedisponující, značnou výhodu. Těm, co si to nemyslí, nabídnu pár skromných rad.

Neviditelnost - patří-li majitel lodi k těm bohatším, neměl by být pro něj problém obstarat námořníkům několik prstenů vodoměrky. Další využití nechávám na fantazii posádky - zda vyslat lučištníky, kteří by z přijatelné vzdálenosti připravili půdu pro zahákování, skupinu šermířů, kteří by rozpoutali boj na palubě a mateřská loď by neměla mít problémy s invazí. A nebo několik nájemných vrahů a zbavit tak protivníka velení a nejlepších bojovníků.

Hyperprostor - Krásná příležitost, jak do lodi propašovat bombu, zvěda či menší přepadový oddíl, doporučuje se kombinovat s kouzlem Oko či Cizí oči.

Tma - zahalí-li hyperprostorovaný kouzelník nepřátelskou loď tímto kouzlem tak, aby byl vidět jen vrcholek stěžně a kousek zádě či přídě, stává se tato snadnou obětí střelby z těžkých zbraní, zatímco její útoky jsou zcela znemožněné. Lze použít i kouzlo Dým.

Ohnivá kouzla - zapálené podpalubí není nic příjemného a i když loď přímo nepotopí, ubere jí pěkných pár životů a co je hlavní - zaměstná část posádky hašením požáru. Nedoporučuje se zapalovat muniční sklad, protože kamenné koule do katapultu jsou obvykle nejhůře zápalnou látkou na lodi.

Mrak smrti - velice nepříjemná záležitost, protože je-li vyvolán do podpalubí, nejlépe v noci, většina posádky se rána nedočká.

Ohnivá střela - asi jediné přímo použitelné útočné kouzlo ve světě DrD. pro námořní bitvy.

To jsou jen některé letmé návrhy, jak mohou čarodějové rozhodnout o průběhu a konci souboje.

Část druhá - Jak si ty zatracené čaroděje udržet dál od těla:

Teď máme dvě možnosti - buďto se pokusit zabránit seslání kouzla nebo minimalizovat jeho účinky. Druhá možnost bývá obvykle účinnější, ale někdy může být již pozdě. Z druhé skupiny je nejvhodnější zaklínadlo Rozptyl kouzla, které je schopno eliminovat kouzla jako například Tma, Dým na palubě, zabrání kouzlu Cizí oči a Cizí uši slídit po lodi, zavře i všetečné Oko a je účinné i proti Mraku smrti či hordě neviditelných zabijáků na palubě. Pro posledně jmenovaný příklad se dá použít i Najdi neviděné .

Ale co s lodí, na jejíž palubě žádný kouzelník není? Zbývá jediná možnost. Zajít k dobrému alchymistovi a koupit si Svitek ochrany před kouzly a neuškodí ani Svitek ochrany před nemrtvými. Tyto svitky však mají jednu nevýhodu - na rozdíl od čaroděje mají velmi krátké trvání a vysokou cenu za skutečně prvotřídní zboží. I když za vyhranou lodní bitvu to snad stojí, ne?

S pomocí mých přátel Frélon a Perta

Thoron


Co na moři (ne)potkáte
   "Půlobrat vpravo!", zařval  černý  kapitán  černé  brigy  na
jejímž stěžni  se třepetala černá vlajka se dvěma černými skří-
ženými meči. Není se co  divit  že  jeho tvář rudla rozčilením,
vždyť z vyhrané bitvy se náhle stal boj o holý život.
   Ale popořádku.  Před  týdnem napadlo Korana, krále Labeladu,
při odpolední siestě,  že  by  si  mohl  v  létě  zasurfovat na
plážích Farinejského ostrova. řeknete si co by si nezasurfoval,
je to přece král. Jenže věc měla  jeden háček.  Koran byl totiž
na Farineji vyhlášen za osobu  nežádoucí pro své militaristické
sklony. Avšak labeladský král  byl barbarem činu. Ještě týž den
vyhlásil ostrovanům válku  a  jeho  válečné  loďstvo vyplulo na
sever. Všechno se zdálo  být  jasné - malé  loďstvo  ostrovního
státečku nemůže mít  šanci  proti  invaznímu loďstvu  Lobeladu,
a bitva se zpočátku podle toho vyvíjela. Pak však  přišel  šok:
na Koranovo loďstvo se snesla skupina bojových  varanů a hobiti
na   jejich  zádech  začali  překvapené  Lobelaďany  masakrovat
přesnou střelbou ze svých kuší. Kde se tak  daleko  od  pobřeží
vzali varani, se většina z nich nikdy  nedozvěděla. Po úspěšném
útoku otočili hobiti své varany a v  klidu odletěli na  podivně
vypadající loď s plochou palubou.
   Tak to byla malá ukázka toho,  jak netypická plavidla  mohou
Rozhodnout  námořní  bitvu.  Podívejme  se  na  některá  z nich
blíže:

   Drakkar

délka: 35-45          šířka: 6-7
vesla: 16-20          ponor: 0.7-1
odolnost: 3           veslaři: 32-40
vojáci: 150-250       životy: 3000-4000
nosnost:20-30 t.      cena: vysoká
Bez zvláštní výzbroje.

RYCHLOST
 slabý    silný      bouře   hurikán  
 vítr     vítr                        
  40       60         50       70       

VESLOVÁNÍ
cestovní             velmi         vytrvalost  za den   
          rychlé    rychlé                             
  2-4      4-5        5-6               7       16-24     


   Válečná  loď  používaná  hlavně  severskými národy, má velmi
ploché dno, takže se může dostat i do ústí řek. Má jeden stěžeň
s obdélníkovou nebo  čtvercovou  plachtou.  Na loď se díky její
konstrukci vejde velké množství vojáků. U každého vesla pracuje
jen jeden veslař (i ti jsou však platnými bojovníky).  Na přídi
má drakkar  většinou  charakteristickou dračí  hlavu.  Vzhledem
k  tomu,  že  nenese  na  palubě žádné zbraně, boji se většinou
vyhýbá, nebo využívá své velké obratnosti  a  silné  posádky  k
útoku zahákováním.

   Plovoucí letecká základna

délka: 55-60                 šířka: 10-15
vesla: 50-70                 ponor: 2-2.5
odolnost: 5                  veslaři: 300-510
vojáci: 70 (včetně pilotů)   námořníci: 100?
životy: 10000-14000          nosnost: 1000-2000 tun
cena: 500-600 nzl.           výzbroj: 8-10 bal.,  15  válečných
                                                         varanů

RYCHLOST
nezávisí na síle větru (nemá plachty)

VESLOVÁNÍ
cestovní  rychlé   velmi rychlé   vytrvalost  za den    
   3-5     4-7         5-8           7        25-35     

   Válečné  plavidlo, se kterým se ne každý měl možnost setkat.
 Z horní  paluby bez  nástaveb mohou  vzlétat letecké nestvůry,
většinou  varani, jejichž hobití piloti pak ostřelují nepřátel-
ské  lodi  ze svých  kuší.  (Pokud  jsou  použity  jiné letecké
nestvůry  uprav  jejich  počet podle  jejich velikosti.) Loď je
zvláštní, mimo jiné, tím, že  nemá  plachty a je poháněna pouze
silou paží veslařů (u každého vesla tři).
   (Pro ty, kteří to ještě nepoznali, právě tato zbraň se stala
příčinou neslavného konce výbojného krále Korana pozn.aut.)

   Brander (zápalný člun)

   Brander lze vyrobit prakticky z jakéhokoliv malého  plavidla
tím,  že  se  naplní  hořlavými  a  výbušnými  látkami. Taktika
použití spočívá zhruba v tom, že posádka nasměruje  člun  přímo
do středu nepřátelského loďstva a po zapálení svou loď opustí.


Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:58

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též