Velikost A

veverky
    Dříve než začnu  vyprávět, poslechněte si
  příběh,  popisující   souboj  hobita  Kerka
  a mouchy Morduchy(vel.A):

  Proti  Kerkovi  se  řítí  rozzuřená  moucha
  Morducha. Kerk  tasí šavli a  postaví se do
  bojového střehu. Moucha vysunuje své dlouhé
  ostny  napuštěné prudkým  jedem a mohutnými
  kusadly se zakusuje Kerkovi do krku. Ten se
  sice brání  zuby nehty, ale není  mu to nic
  platné. Tahle jeden a  půl sáhová moucha je
  to  poslední,  co  ve  svém  krátkém životě
  spatřil.
    Hezký příběh, co? Ale mohlo by to vypadat také takto:
  Proti  Kerkovi  se  řítí  rozzuřená  moucha  Morducha.  Kerk si
  nasazuje své železné rukavice  a rozpřahuje se. Moucha vytahuje
  strašlivě vypadající  kusadla a ostny plné  jedu. Plác. "Tenhle
  jedovatý hmyz mi  dlouho krev pít nebude" říká  Kerk otírajíc si
  železnou rukavici, na níž je jasně vidět čerstvá, asi půl coulu
  veliká zelená skvrna. Kerk byl  to poslední, co ve svém krátkém
  hmyzím životě moucha viděla.
    Tato příhoda sice mnohé dobrodruhy pobaví, ale přitom by měla
  pánům jeskyně poskytnout poučení. Velikost A totiž ve světě DrD
  zahrnuje  rozmezí  asi  od  0,1  coulu  až  po  1,5  sáhu,  což
  představuje velikost od komára po hobita. Navrhuji tedy, aby se
  velikostí A  označovaly pouze bytosti s  velikostí od 70 coulů,
  což je velikost nejmenšího známého hobita, do 140 coulů, což je
  velikost největšího  známého trpaslíka. Ostatní  velikost by se
  rozčlenily do skupin po 10 coulech tímto způsobem:
        A0  00-10 coulů
        A1  10-20 coulů
        A2  20-30 coulů
        A3  30-40 coulů
        A4  40-50 coulů
        A5  50-60 coulů
        A6  60-70 coulů
  Chtěl bych  vás požádat o  to, abyste tento  systém vyzkoušeli,
  a případně mi napsali, co se vám na  něm nelíbí a jak by se dal
  vylepšit. S úctou váš
                                        Rauko II

kerk a moucha


O Kerkovi, Kikim a prstenu

     Ano, vážení  přátelé! Jsem tu  znova, abych vám  okomentoval
  další  hrdinství superhrdiny  hobita Kerka.  Tentokrát jsem jej
  zastihl při  boji s nebezpečným obrem  lidožroutem Kikim, který
  již dlouho sužuje lid Západních plání Celebalquath.
     A  už  je  to  tady.  Kerk  vytahuje  meč  a  provokuje obra
  narážkami na jeho matku. Obr zuří.  Kerk se směje. Má totiž meč
  potřen  speciálním   obrohubným  lektvarem,  který   koupil  za
  horentní sumu  u "velkého alchymisty"  na Aglartumském tržišti.
  Bodá  obra do  odhaleného lýtka.  Klechtá. Klechtá.  Ale co to?
  Lektvar  nefunguje. Že  by prošlá  záruční lhůta?  To je Kerkův
  konec.
     Kiki se rozmachuje svým  těžkým kyjem vyrobeným ze stoletého
  dubu  a hobitovy  vyhlídky na  přežití roku  2000 jsou  mizivé.
  Najednou, z ničeho  nic  se  kyj zastavuje.  "Kdo má ty kašičky
  pořád  žrát.  Radši  si  dám  jednohubku."  ozývá se shora. Obr
  odhazuje kyj  a vytahuje párátko šířky  lidské paže. Obvykle si
  s ním  dloubá kousky  brnění, které  mu uvíznou  mezi zuby, ale
  jako napichovátko poslouží stejně spolehlivě.


kerk a obří prsten

     Ale Kerk  není žádná máčka. Rozmachuje  se a zasazuje obrovi
  bolestivý úder  na achilovku. Byl  to sice bolestivý  úder, ale
  Kikiho vyvedl  z míry jen  na chvíli. Zasunuje  párátko za ucho
  a s výkřikem  "banzááj" začíná poskakovat  kolem. Ale co  se to
  děje? Vypadá  to že situace  se začíná obracet.  Ozývá se hukot
  a kdesi  zezdola se  objevuje eskorta  asi padesáti rozzuřených
  obřích  sršňů,  kterým  obr  patrně  rozšlápl  hnízdo.  A už ho
  bodají. Obr  řve. Mlátí sebou a  demoluje vše co je  na dohled.
  Dokonce  i  nebojácný  Kerk  se  schovává  do  blízké jeskyňky,
  riskujíc tím setkání s nějakou jinou příšerou.
     Po  hodině  boje  už  nebyl  obr  schopen  odolávat nájezdům
  jedovatých sršňů a podlehl četným zraněním. Sršni si pochutnali
  na jeho  chutném masíčku a přehlížejíc  Kerka odlétli trávit do
  lesa.

     Kerk, starý pokladů chtivý  dobrodruh, si samozřejmě bojiště
  pozorně prohlédl. A hele. Co to vidí. Na obrově ruce, jestli se
  tomu ještě ruka dá říkat,  se skvěje nádherný zlatý prsten. Ale
  co s ním? Vždyť má  skoro metrák. Roztavit? Rozsekat? "Ale co",
  konstatuje  Kerk suše,  "k čemu  mi bude  tolik zlata? Vezmu si
  jenom  kousek na  památku." Vytahuje  dýku a  zapichuje ji  pod
  rubín velikosti dětské hlavy. Jeho  váha je sice úctyhodná, ale
  za měsíc  strávený v Aglartumském  Královském hotelu to  stojí.
  A tím končí příběh O Kerkovi, Kikim a prstenu.
     A  teď  poučení.  Jestli  se  vám  zdá tento výplod autorovy
  fantazie  zmatený,  zapomeňte  na   něj.  Zkuste  se  jen  milí
  PídžeJové  občas  zamyslet,  jaké  že  to  prsteny dobrodruhové
  vlastně nacházejí. Objeví-li postavy  na hobitově ruce sluneční
  prsten,  asi těžko  si ho  nasadí  kroll  a začne  s ním  metat
  blesky. A to je vše. Jen bych vám chtěl ještě navrhnout. Zkuste
  si občas k nalezeným předmětům psát, třeba do závorky, velikost
  postav (případně okruh postav) pro které je předmět určen.

                                     S úctou váš
                                                        Rauko II



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:58

Návštěvníků od 7.srpna 2001

Počítadlo.cz

Návštěvnost sleduje též