Dříve než začnu vyprávět, poslechněte si příběh, popisující souboj hobita Kerka a mouchy Morduchy(vel.A): Proti Kerkovi se řítí rozzuřená moucha Morducha. Kerk tasí šavli a postaví se do bojového střehu. Moucha vysunuje své dlouhé ostny napuštěné prudkým jedem a mohutnými kusadly se zakusuje Kerkovi do krku. Ten se sice brání zuby nehty, ale není mu to nic platné. Tahle jeden a půl sáhová moucha je to poslední, co ve svém krátkém životě spatřil. Hezký příběh, co? Ale mohlo by to vypadat také takto: Proti Kerkovi se řítí rozzuřená moucha Morducha. Kerk si nasazuje své železné rukavice a rozpřahuje se. Moucha vytahuje strašlivě vypadající kusadla a ostny plné jedu. Plác. "Tenhle jedovatý hmyz mi dlouho krev pít nebude" říká Kerk otírajíc si železnou rukavici, na níž je jasně vidět čerstvá, asi půl coulu veliká zelená skvrna. Kerk byl to poslední, co ve svém krátkém hmyzím životě moucha viděla. Tato příhoda sice mnohé dobrodruhy pobaví, ale přitom by měla pánům jeskyně poskytnout poučení. Velikost A totiž ve světě DrD zahrnuje rozmezí asi od 0,1 coulu až po 1,5 sáhu, což představuje velikost od komára po hobita. Navrhuji tedy, aby se velikostí A označovaly pouze bytosti s velikostí od 70 coulů, což je velikost nejmenšího známého hobita, do 140 coulů, což je velikost největšího známého trpaslíka. Ostatní velikost by se rozčlenily do skupin po 10 coulech tímto způsobem: A0 00-10 coulů A1 10-20 coulů A2 20-30 coulů A3 30-40 coulů A4 40-50 coulů A5 50-60 coulů A6 60-70 coulů Chtěl bych vás požádat o to, abyste tento systém vyzkoušeli, a případně mi napsali, co se vám na něm nelíbí a jak by se dal vylepšit. S úctou váš Rauko II
Ano, vážení přátelé! Jsem tu znova, abych vám okomentoval další hrdinství superhrdiny hobita Kerka. Tentokrát jsem jej zastihl při boji s nebezpečným obrem lidožroutem Kikim, který již dlouho sužuje lid Západních plání Celebalquath. A už je to tady. Kerk vytahuje meč a provokuje obra narážkami na jeho matku. Obr zuří. Kerk se směje. Má totiž meč potřen speciálním obrohubným lektvarem, který koupil za horentní sumu u "velkého alchymisty" na Aglartumském tržišti. Bodá obra do odhaleného lýtka. Klechtá. Klechtá. Ale co to? Lektvar nefunguje. Že by prošlá záruční lhůta? To je Kerkův konec. Kiki se rozmachuje svým těžkým kyjem vyrobeným ze stoletého dubu a hobitovy vyhlídky na přežití roku 2000 jsou mizivé. Najednou, z ničeho nic se kyj zastavuje. "Kdo má ty kašičky pořád žrát. Radši si dám jednohubku." ozývá se shora. Obr odhazuje kyj a vytahuje párátko šířky lidské paže. Obvykle si s ním dloubá kousky brnění, které mu uvíznou mezi zuby, ale jako napichovátko poslouží stejně spolehlivě. Ale Kerk není žádná máčka. Rozmachuje se a zasazuje obrovi bolestivý úder na achilovku. Byl to sice bolestivý úder, ale Kikiho vyvedl z míry jen na chvíli. Zasunuje párátko za ucho a s výkřikem "banzááj" začíná poskakovat kolem. Ale co se to děje? Vypadá to že situace se začíná obracet. Ozývá se hukot a kdesi zezdola se objevuje eskorta asi padesáti rozzuřených obřích sršňů, kterým obr patrně rozšlápl hnízdo. A už ho bodají. Obr řve. Mlátí sebou a demoluje vše co je na dohled. Dokonce i nebojácný Kerk se schovává do blízké jeskyňky, riskujíc tím setkání s nějakou jinou příšerou. Po hodině boje už nebyl obr schopen odolávat nájezdům jedovatých sršňů a podlehl četným zraněním. Sršni si pochutnali na jeho chutném masíčku a přehlížejíc Kerka odlétli trávit do lesa. Kerk, starý pokladů chtivý dobrodruh, si samozřejmě bojiště pozorně prohlédl. A hele. Co to vidí. Na obrově ruce, jestli se tomu ještě ruka dá říkat, se skvěje nádherný zlatý prsten. Ale co s ním? Vždyť má skoro metrák. Roztavit? Rozsekat? "Ale co", konstatuje Kerk suše, "k čemu mi bude tolik zlata? Vezmu si jenom kousek na památku." Vytahuje dýku a zapichuje ji pod rubín velikosti dětské hlavy. Jeho váha je sice úctyhodná, ale za měsíc strávený v Aglartumském Královském hotelu to stojí. A tím končí příběh O Kerkovi, Kikim a prstenu. A teď poučení. Jestli se vám zdá tento výplod autorovy fantazie zmatený, zapomeňte na něj. Zkuste se jen milí PídžeJové občas zamyslet, jaké že to prsteny dobrodruhové vlastně nacházejí. Objeví-li postavy na hobitově ruce sluneční prsten, asi těžko si ho nasadí kroll a začne s ním metat blesky. A to je vše. Jen bych vám chtěl ještě navrhnout. Zkuste si občas k nalezeným předmětům psát, třeba do závorky, velikost postav (případně okruh postav) pro které je předmět určen. S úctou váš Rauko II
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla
15.05.2013 19:53:58
Návštěvníků od 7.srpna 2001
Návštěvnost sleduje též