Hraničář


TAŽNÝ PES

  Vše jako chodcův lovecký pes na  10. úrovni. S tím rozdílem, že
  tažní psi jsou odmalička cvičeni pro práci v potahu.

  Využití v  zimě: 1 pes utáhne  max. 60 kg (2400  mn.). 1 smečka
  asi pěti psů utáhne saně + náklad 200 kg. Pokud postava běží za
  saněmi, její váha se nepočítá, stejně  jako při jízdě z kopce a
  po ledě. Do saní je možné zapřáhnout až 12 psů.

  Využití  v  létě:  Každý  pes  unese  ve  speciálním vaku 20 kg
  nákladu.

     Tažný pes  může být použitý  k lovu nebo  boji s nestvůrami,
  nikdy však pro boj s humanoidy.
     Každý pes  potřebuje při cestování denně  3 hodiny odpočinku
  (mimo spánek).  Denně také smečka psů  sežere dva čeny, jsou-li
  v kroku a tři čeny, jsou-li v klusu.

  Rychlost     krok    klus  trysk  výdrž psů v dnech při plném
  míle/hod.                         počtu hodin
                                    krok       klus
  --------------------------------------------------------------
   volně        8       15    35    stále      10 dní
   nenaložené
   sáně         8       15    30    10 dní      8 dní
   naložené
   sáně         6       12    20    7 dní       5 dní
   vak + 20 kg. 6       12    -     10 dní      8 dní

  Výdrž        krok    klus  trysk
  v mílích
  --------------------------------
  volně         14      10    3         Psi jsou naložení,
  nenaložené                            jsou-li saně či vak
  sáně          12      10    3         naloženy na 1/2 nosnosti
  naložené
  sáně           8       4    1
  vak 20 kg.     8       4    -

  Míle za hodinu v terénu:

  míle/hod.            bez sněhu              sníh a mráz
                 nenalož.    naložení    nenal.      naložení
                                         krok  klus  krok  klus
  cesta, step       8           6         8     15    6     12
  prales, les       6           5         4      8    3      6
  hory              5           3         2      6    1      2
  mokřady           5           3         8     15    6     12
  bažiny            3           1         8     15    6     12

     Tažní psi jsou používání už tisíce let, proč by tedy nemohli
  být také u vás ?
     Dají se sehnat u osamělého druida, který je cvičí, ale nerad
  se  s nimi  loučí (je-li  v družině  zákonně zlá postava, ihned
  odmítne).
     Schopnost  ovládat psy  a saně  se získává  stejně jako jiné
  neprofesní dovednosti, např. plavání.

                        Alsič, nejmladší syn kováře Atinase
                               za vlády Leitha VIII

Léčení nemocí, únavy a zranění

 

1) Lektvary : léčí tolik bodů únavy, kolik by léčily životů

2) Kouzla hraničáře ( z pravidel DrD I, 1.2) :

- uzdrav lehká zranění : léčí 6 - 11 bodů únavy

- uzdrav těžká zranění : léčí 11 - 16 bodů únavy

- uzdrav nemocného : léčí (pokud je terč kouzla zdráv = není nemocný, nemusí mít všechny životy) 15 - 20 bodů únavy

3) Nápoje a jiné prostředky CP : záleží na úvaze PJ

Pozn: Aby bylo možné léčit body únavy, je nutné, aby měla postava plný počet životů.

V případě, že počet vyléčených životů je větší než počet životů ztracených, léčí se místo nadbytečných životů únava.

 

Nemoci

1) Pobyt na lůžku, klid, teplo
2) Kouzlo hraničáře "uzdrav nemocného"
3) Byliny (jen hraničář) :
název  pravd.
nalez.
délka
hled.
 mag
Athelas 09 % 4 hod. 8
Adalgan 19 % 3 hod. 6
Arandol 35 % 2 hod. 4
Amalind 51 % 1 hod. -1

- Poslední bylina umožní seslání kouzla "uzdrav nemocného" se 100-procentním účinkem (viz DrD II)

- U ostatních stačí pouze dodat příslušnou magenergii a výsledek je stejný jako při seslání kouzla "uzdrav nemocného" + vyléčí se 1k6 životů, ztracených působením nemoci.

Pravděpodobnost se dále mění:

a) ve volné přírodě: +3%; +5%; +9%; +12%
ve hvozdu: -1 %; 0 %; 0 %; + 1 %
ve městě: - ; - ; -15%; -10%
v pustině: - ; -8%; -10%; - 4 %
 

b) u rodného města: okruh 1 míle : +10% 5 mil : + 2%
2 mil : + 8% 6 mil : + 1%
3 mil : + 6% 7 mil : + 1%
4 mil : + 4%

- O hledání bylin se může pokusit i jiná postava než hraničář, výsledná pravděpodobnost nesmí být větší než 5%, 24% , 40% nebo v případě Amalindu 55% .

Hraničář sebe léčí jen s polovičním účinkem (1/2 životů, léčených kouzly DrD I, II).

Zranění ostatních postav

Možnost léčení bylinami:
název  počet životů
Athelas ( 1k6 + 1 )
Adalgan ( 1k4 )
Arandol ( 1k3 )
Amalind ( 1k2 )

- Každou bylinu je možno použít jednou s plným účinkem a jednou s polovičním účinkem.

Zvláštní zranění ( zranění způsobené fextem, balrogem, a pod. )

1) S použitím Athelasu a kouzla "uzdrav nemocného" je pravděpodobnost alespoň částečného vyléčení 25% + úroveň hraničáře.

2) Bez Athelasu s veškerou magenergií :

méně než 10 magů - 25% 31 - 40 magů - 10%
10 - 20 magů - 20% 41 - 50 magů - 5%
21 - 20 magů - 15% 51 - 60 magů - 0%

Pozn.: Před hledáním je nutné se rozhodnout, na kterou bylinu se hraničář zaměří. O nalezení jednoho druhu je možné se pokoušet jedenkrát denně, rozdílných druhů dvakrát denně.

S přáním brzkého uzdravení
Andrej z Gilgondu



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:58

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též