HraničářTAŽNÝ PESVše jako chodcův lovecký pes na 10. úrovni. S tím rozdílem, že tažní psi jsou odmalička cvičeni pro práci v potahu. Využití v zimě: 1 pes utáhne max. 60 kg (2400 mn.). 1 smečka asi pěti psů utáhne saně + náklad 200 kg. Pokud postava běží za saněmi, její váha se nepočítá, stejně jako při jízdě z kopce a po ledě. Do saní je možné zapřáhnout až 12 psů. Využití v létě: Každý pes unese ve speciálním vaku 20 kg nákladu. Tažný pes může být použitý k lovu nebo boji s nestvůrami, nikdy však pro boj s humanoidy. Každý pes potřebuje při cestování denně 3 hodiny odpočinku (mimo spánek). Denně také smečka psů sežere dva čeny, jsou-li v kroku a tři čeny, jsou-li v klusu. Rychlost krok klus trysk výdrž psů v dnech při plném míle/hod. počtu hodin krok klus -------------------------------------------------------------- volně 8 15 35 stále 10 dní nenaložené sáně 8 15 30 10 dní 8 dní naložené sáně 6 12 20 7 dní 5 dní vak + 20 kg. 6 12 - 10 dní 8 dní Výdrž krok klus trysk v mílích -------------------------------- volně 14 10 3 Psi jsou naložení, nenaložené jsou-li saně či vak sáně 12 10 3 naloženy na 1/2 nosnosti naložené sáně 8 4 1 vak 20 kg. 8 4 - Míle za hodinu v terénu: míle/hod. bez sněhu sníh a mráz nenalož. naložení nenal. naložení krok klus krok klus cesta, step 8 6 8 15 6 12 prales, les 6 5 4 8 3 6 hory 5 3 2 6 1 2 mokřady 5 3 8 15 6 12 bažiny 3 1 8 15 6 12 Tažní psi jsou používání už tisíce let, proč by tedy nemohli být také u vás ? Dají se sehnat u osamělého druida, který je cvičí, ale nerad se s nimi loučí (je-li v družině zákonně zlá postava, ihned odmítne). Schopnost ovládat psy a saně se získává stejně jako jiné neprofesní dovednosti, např. plavání. Alsič, nejmladší syn kováře Atinase za vlády Leitha VIII Léčení nemocí, únavy a zranění
1) Lektvary : léčí tolik bodů únavy, kolik by léčily životů 2) Kouzla hraničáře ( z pravidel DrD I, 1.2) : - uzdrav lehká zranění : léčí 6 - 11 bodů únavy - uzdrav těžká zranění : léčí 11 - 16 bodů únavy - uzdrav nemocného : léčí (pokud je terč kouzla zdráv = není nemocný, nemusí mít všechny životy) 15 - 20 bodů únavy 3) Nápoje a jiné prostředky CP : záleží na úvaze PJ Pozn: Aby bylo možné léčit body únavy, je nutné, aby měla postava plný počet životů. V případě, že počet vyléčených životů je větší než počet životů ztracených, léčí se místo nadbytečných životů únava.
Nemoci 1) Pobyt na lůžku, klid, teplo
- Poslední bylina umožní seslání kouzla "uzdrav nemocného" se 100-procentním účinkem (viz DrD II) - U ostatních stačí pouze dodat příslušnou magenergii a výsledek je stejný jako při seslání kouzla "uzdrav nemocného" + vyléčí se 1k6 životů, ztracených působením nemoci. Pravděpodobnost se dále mění: a) ve volné přírodě: +3%; +5%; +9%; +12% b) u rodného města: okruh 1 míle : +10% 5 mil : + 2% - O hledání bylin se může pokusit i jiná postava než hraničář, výsledná pravděpodobnost nesmí být větší než 5%, 24% , 40% nebo v případě Amalindu 55% . Hraničář sebe léčí jen s polovičním účinkem (1/2 životů, léčených kouzly DrD I, II). Zranění ostatních postav Možnost léčení bylinami:
- Každou bylinu je možno použít jednou s plným účinkem a jednou s polovičním účinkem. Zvláštní zranění ( zranění způsobené fextem, balrogem, a pod. ) 1) S použitím Athelasu a kouzla "uzdrav nemocného" je pravděpodobnost alespoň částečného vyléčení 25% + úroveň hraničáře. 2) Bez Athelasu s veškerou magenergií : méně než 10 magů - 25% 31 - 40 magů - 10% Pozn.: Před hledáním je nutné se rozhodnout, na kterou bylinu se hraničář zaměří. O nalezení jednoho druhu je možné se pokoušet jedenkrát denně, rozdílných druhů dvakrát denně. S přáním brzkého uzdravení |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|