LUPIČ & SICCO


NASLOUCHÁNÍ zloděj má pro hody na naslouchání bonus +1


PROFESIONÁLNÍ SCHOPNOSTI ZLODĚJE:

ILUZIONISTICKÁ KOUZLA- Tato kouzla, která si zloději nacvičují pro zábavu ve svém volném čase potom mohou u ostatních (zvláště slabomyslných) postav vyvolat dojem, že před nimi stojí velký kouzelník, eventuálně posloužit při zcela praktických činnostech, jakými jsou například hraní karet o peníze a drobné krádeže.

Karty - Zloděj švindluje v karetní hře, což zvyšuje jeho pravděpodobnost výhry o (25+3xObr)%, když se hod liší o víc jak polovinu rozdílu jeho horní a dolní meze výhry (viz Hazardní hry v části určené pro PJ), je zloděj přistižen při švindlování.

Zkušenost : 50 b.

Zmizení tělesa - Iluzionista přemístí předmět do hmotnosti 100 mn někam do vzdálenosti 2 sáhů. Pravděpodobnost úspěchu je pro každého past na inteligenci o nebezpečnosti (5 + Obr zloděje). Použije-li zloděj tuto schopnost při vybírání kapes a jeho oběť neuspěje proti pasti, zvyšuje se pravděpodobnost zlodějova úspěchu o 10%.

Zkušenost : 80 b.

přesný vrh:
Vlastnost:Obr
Obtížnost:Střední
Ověřování:jednou za směnu
Tot.úspěch:Má bonus +3 na útok Neúspěch:nezískává bonus na útok ani na obranu
Fat.Neúspěch:Má postih -2 na útok
Dovednost přesný vrh dává lupiči bonus +2 na útok vrhací zbraní.


NINJA SCHOPNOSTI: Schopnější zloději získávají některé ze schopností ninjů. Takovýto zloděj provede před akcí, ve které je hodlá použít krátkou meditaci (1 směna), čímž získá 2+k6 (3-9) jednotek bojové Ninjaenergie (BE) k použití na nejbližší 4 hodiny. Během úplňku se nameditovaná energie zvyšuje na 1+k10 (2-11).

Seznam ninja-úkonů pro zloděje:

Úder - Normální úder na protivníka, stojícího před bojovníkem. Úder může být proveden rukou, nohou, zbraní :

Úder rukou - 10 Pb, 2 sekundy, 1 BE, ÚČ=2x Sil + 1x Obr

Kop - 15 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=1x sil + 3x Obr

Útok Ninja-zbraní - 25 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=SZ + Sil + Obr

Chyť šíp 65 Pb, 4 sekundy, 1 BE. Bojovník chytí šíp letící na něj ze předu (pravděpod. 80%) do jedné prázdné ruky.

Oheň 80 Pb, 3 sekundy, (jen jednou za den). Ninja vyhodí zápalnou směs na políčko do vzdálenosti 1 sáh. Na daném čtverci vzplane na 1 kolo oheň a neninjové do vzdálenosti 2 sáhy ztrácejí iniciativu (ninjy ztrácejí 2 vteřiny). Tento prostředek lze zkombinovat s únikem.

Let 50 Pb, 7 sekund, 5 BE. Ninja provede skok (nejčastěji únikový) o 3 sáhy vpřed.

By the Wall 65 Pb, 3 BE za hodinu. Ninja může šplhat po zdi jako zloděj o 5 úrovní výš, ale jeho hmotnost nesmí přesáhnout 2000 mn a náklad 200 mn. Za každou minci navíc se odečítá procento z úspěšnosti lezení. Kontrolní hod se provádí každých 10 kol. Ninja se díky této schopnosti může chovat jako Zelený hlen a čekat na zdi na příchod oběti. Pozn.: Při pádu nebo seskoku nad 5 sáhů, se za každé 2 sáhy odečte 1 BE, teprve po vyčerpání BE se ubírají životy. Během úplňku se schopnost ninjy šplhat po zdech zvětšuje o 10 procent.

Pohyb 0 Pb, 2 sekundy, 0 BE. Ninja se otočí o 0 až 360 stupňů nebo se přesune o 2 sáhy.

Rychlé přezbrojení 25 Pb, 5 sekund, 0 BE. Ninja může přezbrojovat - měnit obsah svých rukou s dvojnásobnou rychlostí.

Vrh 10 Pb, 4 sekundy, 0 BE. Ninja hodí vrhací zbraní s větší šancí na zásah, ÚČ=SZ + 2x Obr


PROFESIONÁLNÍ SCHOPNOSTI LUPIČE

Profesionální schopnosti lupiče se zlepšují se zvyšováním úrovně příslušné schopnosti (nemá nic společného s vlastní úrovní lupiče). Základní úroveň je za 40 profibodů, zvýšení o 1 úroveň je vždy o 2 Pb dražší než zvýšení na předchozí úroveň. Tak například zvýšení z 2. na 4. úroveň stojí 44+46=90 profibodů (viz tabulka).

Hledání tajného - lupič je vzhledem ke svému povolání obdařen jakýmsi šestým smyslem pro hledání tajných dveří, schránek, zámků, úkrytů, skrytých mechanismů ap. Proto se mu základní pravděpodobnost hledání skrytého v závislosti na inteligenci dle DrD zvyšuje o % uvedené v tabulce profesionálních schopností.

Hledání pokladů - lupič je vzhledem ke svému povolání a na základě svých zkušeností obdařen smyslem pro hledání pokladů. V bludištích chodeb je schopen se orientovat, která vede k pokladu, v místnosti může poznat, zda se zde nějaký poklad skrývá. Tato činnost nevyžaduje žádný zvláštní čas. Lupič se prostě zamyšleně rozhlédne kolem a okamžitě je schopen posoudit situaci. Určitý klid je ovšem třeba, takže rozhodovat se lupič nemůže, pokud bojuje, prchá ap. Pravděpodobnost úspěchu je dle tabulky. Je-li pravděpodobnost úspěchu větší než 33% a padne-li na k% víc než dvojnásobek, má lupič dojem přesně opačný. Lupič je schopen posoudit, kudy vede nejkratší cesta k pokladu, ale nedokáže usoudit nic o nebezpečích, která se zde vyskytují.

Vycítění pasti - lupič je schopen svým šestým smyslem vnímat nastražené pasti. Má takový nejasný pocit ohrožení, špatnou předtuchu. Dosah schopnosti je asi 5 sáhů. Lupič se na tuto činnost nemusí soustředit, PJ by měl pokaždé, když se lupič blíží k pasti hodit k% a v případě úspěchu lupiče automaticky varovat. Lupič ale neví ani netuší, kde, jaká a kolik pastí ho čeká. Může se pokusit o jejich nalezení a v případě spuštění pasti má bonus +1 na obratnost. Pravděpodobnost vycítění pasti je dle tabulky a zvyšuje se o 3% za každou další past v okruhu 5 sáhů.

Tabulka profesionálních schopností lupiče

úroveň 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
profibody 40 42 44 46 48 50 52 54 56 58
hledání tajného 3 6 9 13 17 21 26 31 36 42
hledání poladů 15 25 30 36 42 48 53 58 63 67
vycítění pasti 15 18 21 25 29 33 38 43 48 53

PROFESIONÁLNÍ SCHOPNOSTI SICCA

Profesionální schopnosti sicca se zlepšují se zvyšováním úrovně příslušné schopnosti (nemá nic společného s vlastní úrovní lupiče). Základní úroveň je za 40 profibodů, zvýšení o 1 úroveň je vždy o 2 Pb dražší než zvýšení na předchozí úroveň. Tak například zvýšení z 2. na 4. úroveň stojí 44+46=90 profibodů (viz tabulka).

Vnucení názoru - sicco svou výmluvností a schopností působit na lidi se může pokusit někomu vnutit nějaký názor nebo ideu, tak říkajíc ho obalamutit, okecat, oblbnout, takže dotyčná osoba bude tento názor považovat za své myšlenky. Pravděpodobnost úspěšného vnucení názoru je dle tabulky. K uvedenému číslu se přičítá 3x Char (bonus) sicca a odečítá se 3x bonus (resp přičítá 3x postih) Int oběti. Názor vnucovaný oběti nesmí být proti její bytostné povaze, např. nelze přesvědčit skřeta, že národ trpaslíků je odedávna největším přítelem a ochráncem jeho soukmenovců. Sicco vždy pozná, zda se mu podařilo požadovaný názor oběti vnutit.

Hrozba za zálohy - sicco je schopen pomocí znalostí zákeřných praktik sítě (přepadení, únos, vražda ap.) vycítit, že je na něj připravován útok zezadu, z úkrytu, ze zálohy ap. Má nejasný pocit nebezpečí, špatnou předtuchu. Dokáže i rozpoznat směr, odkud má být veden útok. Sicco se nemusí na tuto činnost soustředit, PJ by měl pokaždé, když dojde k podobné situaci, hodit na k% a v případě úspěchu sicca automaticky varovat.

Získání informace - sicco může pomocí svých znalostí praktik výzvědné sítě nenápadně vymámit z osoby nějaké tajemství či informaci, kterou nechce dobrovolně prozradit. Pravděpodobnost úspěchu je dle tabulky. K uvedenému číslu se přičítá 2x Char sicca a odečítá 2x Int oběti. Předpokladem je, že oběť bude ochotna se siccem 1 směnu rozmlouvat a nebude při kladení otázek zarytě mlčet nebo pouze chrlit sprosté nadávky. Je-li pravděpodobnost úspěchu větší než 33% a padne-li na k% víc než dvojnásobek, oběť pozná, že z ní sicco tahá rozumy a v závislosti na své povaze a moudrosti se buď rozzuří, zaútočí na sicca, odmítne se s ním bavit, vyhodí ho ze dveří, pošle ho kamsi, případně se bude v duchu tiše pochechtávat a podstrčí siccovi falešné informace. Je-li pokus o získání informace úspěšný a slyšela-li hovor i jiná postava, pochopí jeho smysl, pokud uspěje v pasti Int/10.

Porozumění - sicco vzhledem ke své vynikající znalosti lidí dokáže poznat i z pouhé intonace řeči, které vůbec nerozumí, jaká je nálada hovořících. Při poslouchání za dveřmi dokáže posoudit, zda se o něčem radí (bojovně, ustrašeně), provozují volnou zábavu, někdo někomu něco rozkazuje, nadává, vyjadřuje spokojenost, zda někdo zuří ap. Tato schopnost se projeví automaticky při jakémkoliv úspěšném poslouchání, které trvá aspoň 1 směnu. Pravděpodobnost je v tabulce. Pokud je větší než 33% a padne-li více než dvojnásobek, má sicco zcela opačný dojem, než jaká situace ve skutečnosti je.

Tabulka profesionálních schopností sicca

úroveň 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
profibody 40 42 44 46 48 50 52 54 56 58
vnucení názoru 12 17 23 29 35 42 49 56 62 69
hrozba ze zálohy 15 18 21 25 29 33 38 43 48 53
získání informace 14 19 25 31 37 44 51 58 64 71
porozumění 15 25 30 36 42 48 53 58 63 67

zpět



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:30

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též