Zbroje a helmy
Zbroje:
Jméno
|
Kvalita
|
Váha |
Cena
|
Plátová zbroj z Ankhega |
9 |
165 |
2000zl |
Mitrilová kroužková zbroj +4 |
8 |
200 |
? |
Stínové
brnění |
5 |
155 |
1650zl |
Plátová zbroj z Ankhega
Tuto
plátovou zbroj vykoval Taerom Fuiruim z Beregostu. Je zhotovena z chytinové
slupky Ankhega, poskytuje mnohem větší ochranu než běžná platová zbroj a
nerezaví. Jak může říct každý světem protřely dobrodruh, nejlepší stránkou
brnění z Ankhega je malá váha. Příšery přicházejí a odcházejí,
ale únava je trvalý nepřítel.
OČ
9, váha 165, nemůže užívat: bard, druid, mág, zloděj
Mitrilová kroužková zbroj +4
Toto
je osobni brnění Drizzta, věhlasného temného elfa hraničáře. Byla vykována
jen pro něj jeho přítelem Bruenorem.
OČ
8, váha 200, nemůže používat: druid, mág, zloděj
Stínové brnění
Je
pokované kožené brnění vyrobené pro Stínové pány z Amnu. Stínoví
páni jsou nejvyšším stavem v hierarchii Stínových zlodějů. Je to
pokované kožené brnění, které se rozplyne ve stínu.
OČ
5, zvl. + 15% ukrytí ve stínu, váha 155, smí užívat jen zloděj
Helmy:
Jméno
|
Kvalita
|
Váha |
Cena
|
Bájná helma Baldurana |
3 |
20 |
? |
Helma
infravidění |
1 |
30 |
180zl |
Helma
slávy |
2 |
25 |
? |
Helmice
boha války Ramona |
? |
? |
? |
Bájná helma Baldurana,
legendárního zakladatele Baldurovy brány, je prý očarovaná mocnou
magií. Přesná povaha teto magie však nebyla ještě určena.
OČ
3, přidá +5 životů, záchranné hody +1, zvláštní: chrání proti kritickým
zásahům
Helma infravidění: "Oči pravdy"
Jako
správný dobrodruh nechala Babetta Maelestrom vyrobit helmu, aby ji pomáhala při
výletech do jeskyní. Později přisoudila své získané bohatství jejím silám,
i když to spíše byly její ostré oči než něco jiného
OČ
1, zvláštní infravidění do 30m, nemůže používat: mág, bard, zloděj
Helma slávy: "Helma šlechticů"
Tato
helma je pojmenovaná po svém původním majiteli, panu Tainovi Šlechetném a
v jeho držení se zúčastnila mnoha velkých bitev. Nakonec ji získalo páže
pana Taina, které mu věrně sloužilo téměř 10 let. Jenže mladík neměl
ani sílu ani schopnosti, aby udržel odkaz svého pana. Povídá se, ze přišel
o život v honbě za vznešeným, ale naprosto zbytečným cílem a helma
potom vystřídala mnoho majitelů.
OČ
2, charisma +1, chrání proti kritickým zásahům, nemůže používat: mág,
bard.
Helmice boha války Ramona
Podoba:
Celá helmice (viz obrázek), je zhotovená z vybraných a zušlechtěných
materiálů té nejvyšší tvrdosti, avšak bylo dbáno i na lehkost materiálu
a jak je vidno i na estetiku, základ je zhotoven z oceli kalené ve speciální
směsi býčí krve a látek dodávajících jí onu abnormální tvrdost a
lehkost. Vrchní část jejíž rysy zpodobňují znak Ramona, tedy býčí
hlavu, neplní jen estetickou funkci, avšak její velikost a především
materiál, z něhož je ukována zaručuje částečnou absorpci magie. V očích
býčí hlavy jsou umístěné dva čiré diamanty, o jejichž funkci bude řeč
níže.
Historie:
Vlastní tvůrce tohoto skvostu není znám, ví se jen, že její
staří je nejméně dva tisíce let a že tvůrce byl naprosto oddán bohu války,
traduje se však legenda která hovoří o theurgovi jménem Timur, jenž za svého
života studoval nejenom svůj obor, ale prý bádal i po ztracených postupech
zpracovávání různých kovů jež znali staří trpaslíci. Ať je to tak či
onak, pravdou je, že v současnosti patří tento artefakt k jednomu z
nejhledanějších, pátrání po něm se ještě zdvojnásobilo po té, co
severský vládce Romul nechal vyhlásit po okolních zemích, že za něj
zaplatí i 60 000 zlatých. Zda je tato cena dostatečná či naopak přehnaná,
to lze jen těžko říci, protože o vlastnostech této helmice sice koluje
mnoho zvěstí, avšak mnoho z nich si navzájem odporuje, a proto co ve skutečnosti
činí tuto přilbici tak vzácnou, to nikdo neví, snad jen sám Ramon zná
osud díla zapomenutého tvůrce.
Vlastnosti:
Helmice je učená pro postavy velikosti B. Její tvrdost je skutečně
obdivuhodná, neprorazí jí žádný šíp a dokonce ani kopí na ní nezanechá
žádné vážnější poškozeni, fyzická deformace je prakticky nemožná. Všechny
útoky vztahující se tedy na hlavu nositele se počítají jako útok na
plocho a díky speciální vycpávce ještě s poloviční účinností. Všechny
kouzla seslaná na nositele mají 50% pravděpodobnost, že je helmice pohltí,
je schopná pohltit až 25 magů, pokud tuto mez přesáhne, magie se lokálně
vyzáří do prostoru, to se projeví jako silný záblesk do vzdálenosti 10 sáhů,
všichni (včetně nositele) budou na 1k10 hodin oslepení a je zde 20%, že
oslepení bude trvalé. Tyto pohlcené magy však může majitel (po min. 6 denním
nošení) využít ke dvěma kouzlům (po uplynutí 6 dnů získá jakýsi
intuitivní pocit kolik magů je přítomno a jak je možno seslat ona kouzla),
seslání kouzel probíhá v nulovém čase a majitel nemusí nijak
gestikulovat. Prvním kouzlem je kouzlo identické s chodcovým prasátkem, s tím
rozdílem, že může seslat dvě najednou (jedno diamantové oko=jedno prasátko)
stojí 3 magy za jedno prasátko. Druhé kouzlo lze 100% aplikovat jen na tvory
s inteligencí max. 5 a životaschopností 3, způsobí, že diamantové oči začnou
rudě žhnout a začne se z nich valit jakoby rudý dým, který způsobí, že
začnou v panice utíkat (cca. 1 míli daleko), pro ostatní tvory je to past 5
int. příjemné rozptýlení/panika, stojí 10 magů. V jednom kole lze
aplikovat jen jedno kouzlo.
[zpět na
DrD stránku] |