Povolání : Zápasník

Zápasník je jakousi variantou válečníka - a to válečníka, bojujícího především beze zbraně, nejvýše s použitím hole či dýky. Proto se při určování jeho vlastností vychází z vlastností jak válečníka, tak lupiče, který má mezi svými schopnostmi boj beze zbraně.

  • Stanovování vlastností

V tabulce vlastností podle povolání mu přísluší hody

SIL 13-18
OBR 14-19

Pro určování počtu životů a postupy na vyšší úrovně se zápasník řadí k válečníkovi.

  • Boj se zbraněmi a proti zbraním

1. Zbroj :

zápasník smí používat vycpávanou a koženou zbroj. Pokud zápasník použije zbroj silnější než koženou, ztrácí všechny své bonusy k obraně i k útoku a při hodech k% na úspěchy svých speciálních útoků přičítá k hodu 20%.

2. Povolené zbraně :

Běžné : střelné : smí používat krátký i dlouhý luk
vrhací : dýka, hvězdice a předměty (láhev,kámen..)
ruční : dýka, hůl kovaná
Zvláštní : Stříbrný řetěz : délka 1,5 sáhu, váha 5 mn. ÚČ 8/-4. V boji s nemrtvými se útočnost -4 mění na +4
Při použití jiné zbraně  
lehká : postih -2
střední : postih -3
.těžká : postih -4
střelná : postih -2

3. Bonusy a postihy ke zbraním v útoku

Zápasník má ke svým zbraním zvláštní bonusy. - je to dáno tím, že studuje boj pouze s těmito zbraněmi. Tím spíše si je ale musí chránit a používat je pouze v krizových situacích.

  • Krátký i dlouhý luk : od 3. úrovně +1, od 6. úrovně +2, od 9. úrovně je schopen vystřelit dvakrát za kolo
  • Dýka a hvězdice : při vrhu má zápasník vždy iniciativu, v jednom kole zbraň vytáhne i hodí. Bonus k vrhacím zbraním je +4 pro malý dostřel, +3 pro střední a +2 pro velký. (vysvětlení - pro boj beze zbraně se zápasník učí znát body, které při zasažení způsobí těžké zranění, ochromení či smrt. Právě na tyto body zápasník při vrhu útočí)
  • Hůl : od 3. úrovně bonus +1, od 6. úrovně +2, od 9. úrovně +3

4. Obrana

Zápasník je cvičen pro obranu, při níž využívá neobratnosti a chyb protivníka a jeho obrana je spíše jakousi obdobou šavlového tance. Proto má bonus při obraně proti :

  lehkým zbraním středním zbraním těžkým zbraním střelám pod 10 sáhů střelám nad 10 sáhů
holýma rukama +1 0 +2 +2 +3
s holí +4 +2 +2* +3 +4

* - při obraně proti těžké zbrani a zásahu zápasníka je za každý jeden ztracený život zápasníka 10% šance, že hůl se zlomila. Pravděpodobnost zlomení nikdy není více než 90% (tj. při ztrátě 3 životů je na zlomení hole šance 30%, při ztrátě 9 a více životů je šance na zlomení hole 90%)

5. Zachycení rány

  • Pokud se zápasník rozhodne zachytit protivníkovu zbraň, musí tuto akci nahlásit na začátku kola PJ a v tomto kole neútočí. Útočník i obránce si normálně hodí na útok a obranu.
  • Je-li obrana alespoň o 4 vyšší než útok, útočník se cíle minul.
  • Je-li obrana o 1 až o 3 vyšší než útok, byla útočníkova zbraň zachycena a útočník si háže proti pastem : Obr - 8 - nic/ztráta zbraně, Int - 8 - nic/zděšení.
  • Je-li obrana rovna útoku nebo je o 1 nižší, zápasník zbraň stále ještě zachytil, ale pasti mají sílu 5.
  • Je-li obrana o 2-3 nižší než útok, neděje se nic
  • Je-li obrana o 4 či více nižší než útok, je zápasník normálně zraněn a do úplného vyléčení není schopen používat dýku, hůl, ani vykonávat jinou činnost vyžadující hmat či sílu v rukou (toto omezení činností neplatí při pokusu o zachycení střely).
  • Proti střelám ze vzdálenosti větší než 10 sáhů má zápasník bonus k OČ +2.
  • Pokud zápasník vidí, že rána je vedena s přílišnou razancí, může se po protivníkově hodu na útok rozhodnout, že pokus o zachycení nahradí normální obranou (to proto, že vidí, jak útok vypadá).
  • Zápasník může tuto schopnost použít pouze proti zbraním a střelám, které vidí!
  • Boj beze zbraně

1. Boj v obraně

Není totéž, co obrana! Boj v obraně může zápasník použít tehdy, vzdá-li se útoku. Cílem boje v obraně není zasáhnout protivníka vlastním útokem, ale využít protivníkovi síly proti jemu samotnému. Pokus o boj v obraně musí zápasník ohlásit na začátku kole PJ. Místo na obranu si pak zápasník hází k% na úspěch boje v obraně. K číslu v tabulce boje v obraně se přičte ještě dvojnásobek obratnosti zápasníka a počet životů, o něž by byl zraněn při obvyklém způsobu boje (kdyby mu na k6 padlo 0). Pokud v hodu k% zápasník uspěje, je místo něj zraněn útočník, a to za tolik životů, za kolik by on zranil zápasníka (ale nikdy ne víc než 2*Obr zápasníka). Úspěšný boj v obraně navíc protivníka zmate natolik, že se mu v příštím hodu na obranu počítá bonus za obratnost -5.

Při boji s více nepřáteli může zápasník na 5.-10. úrovni použít boj v obraně v jednom kole proti jednomu protivníkovi, na 11.-16. úrovni proti dvěma. Ale ani proti ostatním nepřátelům si nehází k6 na obranu.

2. Boj v útoku

Boj beze zbraní je vlastně uměním zasáhnout nekrytá místa na těle protivníka. Rozsah nekrytých míst závisí na druhu zbroje. Platí že:

zbroj chrání
vycpávaná žaludek
kožená žaludek, hrudník
šupinová žaludek, hrudník, slabiny
kroužková žaludek, hrudník, slabiny
plátová žaludek, hrudník, slabiny, nohy
rytířská zbroj všechno

Zápasník může svého protivníka zasáhnout různými způsoby: může ho udeřit pěstí nebo dlaní, nebo se jej může pokusit napadnout kopem. Ne každé místo je však možné zasáhnout každým úderem, například si těžko lze představit úder pěstí do holeně. Proto rozdělujeme místa do tří pásem -

  • I : od chodidel po stehna
  • II : od stehen po hrudník
  • III : od hrudníku po hlavu.

Každý úder pak může zasáhnout jen určitá pásma. Pokud zápasník chce zasáhnout jiné pásmo, musí použít manévr poklek nebo výskok.

Každý úder má také svou sílu zbraně, která závisí na úrovni zápasníka, a útočnost, která na úrovni nezávisí. Nízká útočná čísla a vysoká útočnost úderů naznačují, že vhodné místo je sice těžké zasáhnout, ale úspěšný zásah znamená bolestivý postih pro zasaženého. Při útoku se postupuje stejně jako při boji tváří v tvář, tj. k číslu v tabulce se přičte bonus za sílu (odečte postih) a hod 1k6. Do OČ protivníka se nepočítá kvalita zbroje a je tedy rovna 1 plus bonus za obratnost. Obránce si také háže k6.

U každého manévru či úderu uvádí tabulka také jeho náročnost. Ta se měří v bodech boje a určuje zejména rychlost, s níž je možné daný manévr provést. V každém kole má zápasník daný počet bodů boje a může provést tolik manévrů nebo úderů, na kolik mu tento počet stačí.

Pro překvapení protivníka slouží manévr skok vpřed nebo vzad. Při skoku vpřed i vzad se normálně háže na iniciativu. Zvítězí-li záapsník, přičítá si při skoku vpřed +2 k obrannému číslu, při skoku vzad (od protivníka) +4. Získá-li iniciativu protivník, nemá zápasník při skoku vpřed žádné zvýhodnění, při skoku vzad pouze +2. Skokem lze přeskočit tvora či předmět velikosti B (do 2 sáhů výšky). Dále platí, že

  • zápasník velikosti A potřebuje strop ve výšce 2,5 sáhu a doskočí 3 sáhy
  • zápasník velikosti B potřebuje strop ve výšce 3 sáhů a doskočí 4 sáhy
  • zápasník velikosti C potřebuje strop ve výšce 3,5 sáhu a doskočí 3 sáhy

Je-li strop nižší o 0,5 sáhu nebo méně, pak při hodu 1-50 na k% se skok zdařil a při hodu 51-100 se zápasník zranil za 1k6 životů úderem o strop a pád a je jedno kolo vyřazen. Je-li strop nižší o více než 0,5 sáhu, nelze manévr skok použít.

TABULKA BOJE BEZE ZBRANÍ

   

úroveň zápasníka

útoč-
nost
nároč-
nost
manévr pásmo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16    
úder pěstí II, III 2 2 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 6 6 +7 4
úder dlaní II, III 1 2 2 3 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 6 +10 5
kop I, II 3 3 3 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 6 6 6 +15 8
výskok  

zvyšuje pásmo úderu o II

6
poklek  

snižuje pásmo úderu o I

4
skok vpřed     10
skok vzad     12
otočka  

útok na protivníka za sebou

5

TABULKA POSUNU PODLE VELIKOSTI

  velikost oběti
velikost zápasníka A B C
A 0 0 -I
B 0 0 0
C +I 0 0

Veškeré výše uvedené údery a kopy způsobují pouze stínová zranění. Přesto má zápasník možnost způsobit protivníkovi zranění skutečné, nebo jej dokonce jedním úderem ochromit či zabít. Pokus o oba tyto typy útoku musí hráč hlásit PJ na začátku kola, neboť se jedná o útok na zcela konkrétní body na těle protivníka.

  • útok na životy : při tomto útoku probíhá normální souboj podle pravidel boje v útoku. Pokud zápasník protivníka zasáhl a zranil alespoň o jeden život, háže si k% na úspěch útoku na životy (zásahu vhodného místa). K číslu v tabulce přičte svoji Obr a odečte 5 za každý stupeň kvality zbroje (beze zbroje -5, rytířská -35), při útoku na vyřazenou postavu se KZ neodečítá. Pokud výsledné číslo podhodí, zranil zápasník protivníka za polovinu původního stínového zranění.
  • útok na ochromení či zabití: při tomto útoku probíhá normální souboj podle pravidel boje v útoku. Pokud zápasník protivníka zasáhl a zranil alespoň o jeden život, háže si k% na úspěch útoku (zásahu vhodného místa). K číslu v tabulce přičte svoji Obr a odečte 5 za každý stupeň kvality zbroje (beze zbroje -5, rytířská -35), při útoku na vyřazenou postavu se KZ neodečítá. Pokud výsledné číslo podhodí, zápasník srazil protivníka srazil na 0 životů (při útoku na ochromení stínových). Pokud však zápasník tento útok použije a neuspěje, má v příštím kole postih : -4 k obraně i k útoku., pokud útočil na zabití a -2 k obraně i k útoku, pokud útočil na ochromení.
 

úroveň zápasníka

  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
boj v obraně 20 22 25 27 30 32 35 37 40 42 44 46 48 50 52 54
body boje 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
útok na životy 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40 42 44 46
útok na ochromení 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36 38 40 42
útok na zabití 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 36

Toto povolání vychází z povolání válečník a zloděj podle Dračího Doupěte, PPP 1.3

zpět



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:30

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též