Povolání : ZápasníkZápasník je jakousi variantou válečníka - a to válečníka, bojujícího především beze zbraně, nejvýše s použitím hole či dýky. Proto se při určování jeho vlastností vychází z vlastností jak válečníka, tak lupiče, který má mezi svými schopnostmi boj beze zbraně.
V tabulce vlastností podle povolání mu přísluší hody
Pro určování počtu životů a postupy na vyšší úrovně se zápasník řadí k válečníkovi.
1. Zbroj :zápasník smí používat vycpávanou a koženou zbroj. Pokud zápasník použije zbroj silnější než koženou, ztrácí všechny své bonusy k obraně i k útoku a při hodech k% na úspěchy svých speciálních útoků přičítá k hodu 20%. 2. Povolené zbraně :
3. Bonusy a postihy ke zbraním v útokuZápasník má ke svým zbraním zvláštní bonusy. - je to dáno tím, že studuje boj pouze s těmito zbraněmi. Tím spíše si je ale musí chránit a používat je pouze v krizových situacích.
4. ObranaZápasník je cvičen pro obranu, při níž využívá neobratnosti a chyb protivníka a jeho obrana je spíše jakousi obdobou šavlového tance. Proto má bonus při obraně proti :
* - při obraně proti těžké zbrani a zásahu zápasníka je za každý jeden ztracený život zápasníka 10% šance, že hůl se zlomila. Pravděpodobnost zlomení nikdy není více než 90% (tj. při ztrátě 3 životů je na zlomení hole šance 30%, při ztrátě 9 a více životů je šance na zlomení hole 90%) 5. Zachycení rány
1. Boj v obraněNení totéž, co obrana! Boj v obraně může zápasník použít tehdy, vzdá-li se útoku. Cílem boje v obraně není zasáhnout protivníka vlastním útokem, ale využít protivníkovi síly proti jemu samotnému. Pokus o boj v obraně musí zápasník ohlásit na začátku kole PJ. Místo na obranu si pak zápasník hází k% na úspěch boje v obraně. K číslu v tabulce boje v obraně se přičte ještě dvojnásobek obratnosti zápasníka a počet životů, o něž by byl zraněn při obvyklém způsobu boje (kdyby mu na k6 padlo 0). Pokud v hodu k% zápasník uspěje, je místo něj zraněn útočník, a to za tolik životů, za kolik by on zranil zápasníka (ale nikdy ne víc než 2*Obr zápasníka). Úspěšný boj v obraně navíc protivníka zmate natolik, že se mu v příštím hodu na obranu počítá bonus za obratnost -5. Při boji s více nepřáteli může zápasník na 5.-10. úrovni použít boj v obraně v jednom kole proti jednomu protivníkovi, na 11.-16. úrovni proti dvěma. Ale ani proti ostatním nepřátelům si nehází k6 na obranu. 2. Boj v útoku Boj beze zbraní je vlastně uměním zasáhnout nekrytá místa na těle protivníka. Rozsah nekrytých míst závisí na druhu zbroje. Platí že:
Zápasník může svého protivníka zasáhnout různými způsoby: může ho udeřit pěstí nebo dlaní, nebo se jej může pokusit napadnout kopem. Ne každé místo je však možné zasáhnout každým úderem, například si těžko lze představit úder pěstí do holeně. Proto rozdělujeme místa do tří pásem -
Každý úder pak může zasáhnout jen určitá pásma. Pokud zápasník chce zasáhnout jiné pásmo, musí použít manévr poklek nebo výskok. Každý úder má také svou sílu zbraně, která závisí na úrovni zápasníka, a útočnost, která na úrovni nezávisí. Nízká útočná čísla a vysoká útočnost úderů naznačují, že vhodné místo je sice těžké zasáhnout, ale úspěšný zásah znamená bolestivý postih pro zasaženého. Při útoku se postupuje stejně jako při boji tváří v tvář, tj. k číslu v tabulce se přičte bonus za sílu (odečte postih) a hod 1k6. Do OČ protivníka se nepočítá kvalita zbroje a je tedy rovna 1 plus bonus za obratnost. Obránce si také háže k6. U každého manévru či úderu uvádí tabulka také jeho náročnost. Ta se měří v bodech boje a určuje zejména rychlost, s níž je možné daný manévr provést. V každém kole má zápasník daný počet bodů boje a může provést tolik manévrů nebo úderů, na kolik mu tento počet stačí. Pro překvapení protivníka slouží manévr skok vpřed nebo vzad. Při skoku vpřed i vzad se normálně háže na iniciativu. Zvítězí-li záapsník, přičítá si při skoku vpřed +2 k obrannému číslu, při skoku vzad (od protivníka) +4. Získá-li iniciativu protivník, nemá zápasník při skoku vpřed žádné zvýhodnění, při skoku vzad pouze +2. Skokem lze přeskočit tvora či předmět velikosti B (do 2 sáhů výšky). Dále platí, že
Je-li strop nižší o 0,5 sáhu nebo méně, pak při hodu 1-50 na k% se skok zdařil a při hodu 51-100 se zápasník zranil za 1k6 životů úderem o strop a pád a je jedno kolo vyřazen. Je-li strop nižší o více než 0,5 sáhu, nelze manévr skok použít. TABULKA BOJE BEZE ZBRANÍ
TABULKA POSUNU PODLE VELIKOSTI
Veškeré výše uvedené údery a kopy způsobují pouze stínová zranění. Přesto má zápasník možnost způsobit protivníkovi zranění skutečné, nebo jej dokonce jedním úderem ochromit či zabít. Pokus o oba tyto typy útoku musí hráč hlásit PJ na začátku kola, neboť se jedná o útok na zcela konkrétní body na těle protivníka.
Toto povolání vychází z povolání válečník a zloděj podle Dračího Doupěte, PPP 1.3 |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|