BOJOVNÍK & ŠERMÍŘ


 Poznámka k zastrašování pro profesionály:

Pro válečníka profesionála s charismou větší než 5 se základ určí dle vzorce ((10-charisma-bojovnost nestvůry)x5).
Pro válečníka-ničitele se zvýš. zastraš.účinkem se základ zvyšuje o 20%, pro válečníka s gremlinem o 15%.
Zastrašení lze aplikovat i na zajatce, úspěch znamená, že zajatec se zalekne válečníkových výhružek a přestane zarytě mlčet.


Profesionální schopnosti: Ninja a Ničitel


PROFESE NINJA:
nenosí v akci brnění, zákl KZ=2, bonus Obr +1

meditace: 2 směny, 6+2k6 BE (bojová energie) na 12hod, při úplňku 4+3k6 BE, za každou překročenou desítku úrovně k6+Obr+Sil BE navíc

Elendilův skok 70 Pb, kolo, 7 BE
Bojovník přeskočí o 2 sáhy vpřed a provede výkop na protivníka, stojícího před ním.

Hirošima 80 Pb, kolo, 6 BE
Bojovník provede útok na 2 protivníky, stojící po jeho bocích.

Úder
Normální úder na protivníka, stojícího před bojovníkem. Úder může být proveden rukou, nohou, zbraní :
Úder rukou - 10 Pb, 2 sekundy, 1 BE, ÚČ=2x Sil + 1x Obr
Kop - 15 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=1x sil + 3x Obr
Útok Ninja-zbraní - 25 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=SZ + Sil + Obr
Chyť šíp 65 Pb, 4 sekundy, 1 BE. Bojovník chytí šíp letící na něj ze předu (pravděpod. 80%) do jedné prázdné ruky.

Gil-Galadův skok 100 Pb, kolo, 8 BE
Ninja prolétne vzduchem o 2 sáhy vpřed a za letu zaútočí na postavu, kterou přeskočil. Nelze přeskakovat postavy,které mají větší velikost než ninja.

Oheň 80 Pb, 3 sekundy, (jen dvakrát za den)
Ninja vyhodí zápalnou směs na políčko do vzdálenosti 1 sáh. Na daném čtverci vzplane na 1 kolo oheň a neninjové do vzdálenosti 2 sáhy ztrácejí iniciativu (ninjy ztrácejí 2 vteřiny). Tento prostředek lze zkombinovat s únikem.

Let 50 Pb, 7 sekund, 5 BE. Ninja provede skok (nejčastěji únikový) o 3 sáhy vpřed.

By the Wall 65 Pb, 3 BE za hodinu
Ninja může šplhat po zdi jako zloděj 5. úrovně, ale jeho hmotnost nesmí přesáhnout 2000 mn a náklad 200 mn. Za každou minci navíc se odečítá procento z úspěšnosti lezení. Kontrolní hod se provádí každých 10 kol. Ninja se díky této schopnosti může chovat jako Zelený hlen a čekat na zdi na příchod oběti. Pozn.: Při pádu nebo seskoku nad 5 sáhů, se za každé 2 sáhy odečte 1 BE, teprve po vyčerpání BE se ubírají životy. Během úplňku se schopnost ninjy šplhat po zdech zvětšuje o 10 procent a nameditovaná energie je 4+3k6 (7-22).

Banzai 70 Pb, 7 sekund
Ninja převede všechnu zbývající energii do útoku proti cíli před ním.

Pohyb 0 Pb, 2 sekundy, 0 BE
Ninja se otočí o 0 až 360 stupňů nebo se přesune o 2 sáhy.

Rychlé přezbrojení 25 Pb, 5 sekund, 0 BE
Ninja může přezbrojovat - měnit obsah svých rukou s dvojnásobnou rychlostí.

Vrh 10 Pb, 4 sekundy, 0 BE
Ninja hodí vrhací zbraní s větší šancí na zásah, ÚČ=SZ + 2x Obr

Obrana 100 Pb a více, -, 0 BE
Ninja si zlepší obrannou techniku tak, že se jeho OČ zvýší o 1. Obranu lze zvyšovat vícekrát, ale vždy při novém zvyšování je nutno vynaložit dvojnásobek profibodů.


PROFESE NIČITEL:
brnění bez omezení, zákl KZ=2, bonus Sil +1

Zvýšení zastrašovacího efektu o 20 %, 25 Pb, jednorázově. (viz tabulka zastrašování)

Stínání mečů 60 Pb
Válečník se snaží odzbrojit protivníka, nebo poškodit až zlomit jeho zbraň. Pravděpodobnost úspěchu je (síla ničitele - síla nepřítele + ničivost zbraně )%. Ničivost zbraně znamená, jak je válečníkova zbraň účinná při poškozování nepř. zbraně.(viz následující tabulka)

zbraň ničivost
meč Swordslayer 20
ocelový meč(široký, krátký,bastard, obouruč,Ironsword),šavle, sekera 10
vál. kladivo,vál.sekera,řemdih,cep,sudlice,halapartna,trojzubec,těžký kyj aj.těžké obouruč.zbr.,dýka,tesák 5
obušek, kopí, píka, dřevec 3

 Dlouhá míle 60 Pb
Válečník je schopen bojovat najednou až 30 minut bez odpočinku nebo po tuto dobu vytrvale běžet rychlostí udávanou pro pohyb při souboji. Potom ale musí odpočívat v poměru 1:5.

Válečníkův přítel
Válečník od 5. úrovně může získat přítele. Výběr je ze dvou typů: tygr nebo bojový gremlin. Základní pravděpodobnost je 40%, při úspěchu další hod: 1-75% = tygr, 76-100% =gremlin. Válečník může mít oba přátele současně, ale nemůže mít dva stejného druhu. Na získání druhého přítele mu musí padnout pravděpodobnost typu, kterého ještě nemá.

  Tygr
velikost C, odolnost 16, rychlost 50/30/80
úroveň vál ÚČ Životy
5-10  5/+1,5/+1,6/+1  5  30
11-15  6/+1,6/+1,7/+1   5 35
16-20 6/+1,6/+1,7/+2 6 40

Bojový gremlin
Životaschopnost: 5
ÚČ: (+2) + (2/-1),(2/-1),(3/0)=4/-1,4/-1,5 pařáty, kousnutí , (+2) + SZ
OČ: 4+ (+1) = 5
odolnost: 16
Velikost: B
Bojovnost: 11
Rychlost: 40/15/60
Inteligence: 9
Přesvědčení: stejné jako válečník

Bojoví gremlini jsou o hodně větší než obyčejní gremlini. Jejich síla a velikost je způsobena životem v horách, kde mají malé tábory a osady. Někteří bojoví gremlini obdivují válečníky a věrně jim slouží. Oproti tygrům mají 2 nevýhody: jsou menší a mají menší ÚČ. To však vyvažují tyto výhody: Gremlini mohou bojovat rodovou zbraní válečníka, mluví obecnou řečí, gremlinštinou a válečníkovou rodovou řečí, umí jezdit na koni a vrhat oštěp, zvyšuje válečníkovu šanci na zahnání nepřítele o 15%. Gremlinovi se na každé 2 úrovně prošlé s válečníkem zvyšuje OČ a životaschopnost o 1, žádný z údajů však nesmí překročit 10. Za 5 prošlých úrovní s válečníkem se mu zvyšuje bonus za sílu na +3, za dalších 5 úrovní na +4.


Obecné profesionální schopnosti

Boj se zbraní

Kdo:Jen Bojovník a šermíř
Vlastnost:Sil+Obr
Obtížnost:Střední
Ověřování:Jednou za směnu
Tot.Úspěch:Má bonus +3 na útok a +1 na obranu
Neúspěch:nezískává bonus na útok ani na obranu
Fat.Neúspěch:Má postih -2 na útok -1 na obranu
Dovednost Boj se zbraní dává bojovníkovi či šermíři bonus +2 na útok zbraní tváří v tvař kterou si dopředu vybere.

Cit nebezpečí:

Válečník, zejména ninja, má vypěstovaný zvláštní šestý smysl pro nebezpečí. V bludišti chodeb je schopen se orientovat, která vede k většímu nebezpečí, v místnosti může posoudit, zda je tu bezpečno a družina se může uložit ke spánku (předvídavost je cca 4 hodiny, pro dlouhodobější předpověď se pravděpodobnost dle úvahy PJ snižuje) a podobně. Tato činnost nevyžaduje žádný zvláštní čas, válečník se prostě zamyšleně rozhlédne kolem a okamžitě je schopen úsudku. Určitý klid je ovšem potřeba, takže tuto činnost nelze provozovat například při úprku nebo při boji. Provděpodobnost úspěchu je podle tabulky, pro ninju se pravděpodobnost zvyšuje o (4+úroveň schopnosti)%, tj. na 1. úrovni o 5%, na 2. úrovni o 6% atd. Je-li pravděpodobnost úspěchu větší než 33% a padne-li na k% víc než dvojnásobek pravděpodobnosti úspěchu, má válečník dojem přesně opačný. Válečník ovšem nepozná, jakého typu nebezpečí je, zda je to nějaká past, nestvůra nebo něco jiného. Základní úroveň stojí 40 profibodů, zvýšení o 1 úroveň je vždy o 2 Pb dražší než zvýšení na předchozí úroveň. Tak např. postup z 2. na 4. stojí 44+46=90 profibodů.

Tabulka pravděpodobnosti úspěchu válečníka
úroveň 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
profibody 40 42 44 46 48 50 52 54 56 58
cit nebezpečí 15 25 30 36 42 48 53 58 63 67

zpět



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:30

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též