BOJOVNÍK &
ŠERMÍŘ
Poznámka k zastrašování pro
profesionály:
Pro válečníka profesionála s charismou větší
než 5 se základ určí dle vzorce ((10-charisma-bojovnost nestvůry)x5).
Pro válečníka-ničitele se zvýš. zastraš.účinkem se základ zvyšuje o
20%, pro válečníka s gremlinem o 15%.
Zastrašení lze aplikovat i na zajatce, úspěch znamená, že zajatec se
zalekne válečníkových výhružek a přestane zarytě mlčet.
Profesionální schopnosti:
Ninja a Ničitel
PROFESE NINJA:
nenosí v akci brnění, zákl KZ=2,
bonus Obr +1
meditace:
2 směny, 6+2k6 BE (bojová energie) na 12hod, při úplňku 4+3k6 BE, za každou
překročenou desítku úrovně k6+Obr+Sil BE navíc
Elendilův skok
70 Pb, kolo, 7 BE
Bojovník přeskočí o 2 sáhy vpřed a provede výkop na protivníka, stojícího
před ním.
Hirošima
80 Pb, kolo, 6 BE
Bojovník provede útok na 2 protivníky, stojící po jeho bocích.
Úder
Normální úder na protivníka, stojícího před bojovníkem. Úder může být
proveden rukou, nohou, zbraní :
Úder rukou - 10 Pb, 2 sekundy, 1 BE, ÚČ=2x Sil + 1x Obr
Kop - 15 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=1x sil + 3x Obr
Útok Ninja-zbraní - 25 Pb, 3 sekundy, 1 BE, ÚČ=SZ + Sil + Obr
Chyť šíp 65 Pb, 4 sekundy, 1 BE. Bojovník chytí šíp letící na něj ze předu
(pravděpod. 80%) do jedné prázdné ruky.
Gil-Galadův skok
100 Pb, kolo, 8 BE
Ninja prolétne vzduchem o 2 sáhy vpřed a za letu zaútočí na postavu,
kterou přeskočil. Nelze přeskakovat postavy,které mají větší velikost než
ninja.
Oheň 80
Pb, 3 sekundy, (jen dvakrát za den)
Ninja vyhodí zápalnou směs na políčko do vzdálenosti 1 sáh. Na daném čtverci
vzplane na 1 kolo oheň a neninjové do vzdálenosti 2 sáhy ztrácejí
iniciativu (ninjy ztrácejí 2 vteřiny). Tento prostředek lze zkombinovat s únikem.
Let 50
Pb, 7 sekund, 5 BE. Ninja provede skok (nejčastěji únikový) o 3 sáhy vpřed.
By the Wall
65 Pb, 3 BE za hodinu
Ninja může šplhat po zdi jako zloděj 5. úrovně, ale jeho hmotnost nesmí přesáhnout
2000 mn a náklad 200 mn. Za každou minci navíc se odečítá procento z úspěšnosti
lezení. Kontrolní hod se provádí každých 10 kol. Ninja se díky této
schopnosti může chovat jako Zelený hlen a čekat na zdi na příchod oběti.
Pozn.: Při pádu nebo seskoku nad 5 sáhů, se za každé 2 sáhy odečte 1 BE,
teprve po vyčerpání BE se ubírají životy. Během úplňku se schopnost
ninjy šplhat po zdech zvětšuje o 10 procent a nameditovaná energie je 4+3k6
(7-22).
Banzai
70 Pb, 7 sekund
Ninja převede všechnu zbývající energii do útoku proti cíli před ním.
Pohyb 0
Pb, 2 sekundy, 0 BE
Ninja se otočí o 0 až 360 stupňů nebo se přesune o 2 sáhy.
Rychlé přezbrojení
25 Pb, 5 sekund, 0 BE
Ninja může přezbrojovat - měnit obsah svých rukou s dvojnásobnou rychlostí.
Vrh 10
Pb, 4 sekundy, 0 BE
Ninja hodí vrhací zbraní s větší šancí na zásah, ÚČ=SZ + 2x Obr
Obrana
100 Pb a více, -, 0 BE
Ninja si zlepší obrannou techniku tak, že se jeho OČ zvýší o 1. Obranu
lze zvyšovat vícekrát, ale vždy při novém zvyšování je nutno vynaložit
dvojnásobek profibodů.
PROFESE NIČITEL:
brnění bez omezení, zákl KZ=2, bonus Sil +1
Zvýšení zastrašovacího efektu
o 20 %, 25 Pb, jednorázově. (viz tabulka zastrašování)
Stínání mečů
60 Pb
Válečník se snaží odzbrojit protivníka, nebo poškodit až zlomit jeho
zbraň. Pravděpodobnost úspěchu je (síla ničitele - síla nepřítele + ničivost
zbraně )%. Ničivost zbraně znamená, jak je válečníkova zbraň účinná při
poškozování nepř. zbraně.(viz následující tabulka)
zbraň |
ničivost |
meč Swordslayer |
20 |
ocelový meč(široký, krátký,bastard,
obouruč,Ironsword),šavle, sekera |
10 |
vál. kladivo,vál.sekera,řemdih,cep,sudlice,halapartna,trojzubec,těžký
kyj aj.těžké obouruč.zbr.,dýka,tesák |
5 |
obušek, kopí, píka, dřevec |
3 |
Dlouhá míle
60 Pb
Válečník je schopen bojovat najednou až 30 minut bez odpočinku nebo po tuto
dobu vytrvale běžet rychlostí udávanou pro pohyb při souboji. Potom ale musí
odpočívat v poměru 1:5.
Válečníkův přítel
Válečník od 5. úrovně může získat přítele. Výběr je ze dvou typů:
tygr nebo bojový gremlin. Základní pravděpodobnost je 40%, při úspěchu
další hod: 1-75% = tygr, 76-100% =gremlin. Válečník může mít oba přátele
současně, ale nemůže mít dva stejného druhu. Na získání druhého přítele
mu musí padnout pravděpodobnost typu, kterého ještě nemá.
|
Tygr
velikost C, odolnost 16, rychlost
50/30/80 |
úroveň vál |
ÚČ |
OČ |
Životy |
5-10 |
5/+1,5/+1,6/+1 |
5 |
30 |
11-15 |
6/+1,6/+1,7/+1 |
5 |
35 |
16-20 |
6/+1,6/+1,7/+2 |
6 |
40 |
Bojový gremlin
Životaschopnost: 5
ÚČ: (+2) + (2/-1),(2/-1),(3/0)=4/-1,4/-1,5 pařáty, kousnutí , (+2) + SZ
OČ: 4+ (+1) = 5
odolnost: 16
Velikost: B
Bojovnost: 11
Rychlost: 40/15/60
Inteligence: 9
Přesvědčení: stejné jako válečník
Bojoví gremlini jsou o hodně větší než
obyčejní gremlini. Jejich síla a velikost je způsobena životem v horách,
kde mají malé tábory a osady. Někteří bojoví gremlini obdivují válečníky
a věrně jim slouží. Oproti tygrům mají 2 nevýhody: jsou menší a mají
menší ÚČ. To však vyvažují tyto výhody: Gremlini mohou bojovat rodovou
zbraní válečníka, mluví obecnou řečí, gremlinštinou a válečníkovou
rodovou řečí, umí jezdit na koni a vrhat oštěp, zvyšuje válečníkovu šanci
na zahnání nepřítele o 15%. Gremlinovi se na každé 2 úrovně prošlé s válečníkem
zvyšuje OČ a životaschopnost o 1, žádný z údajů však nesmí překročit
10. Za 5 prošlých úrovní s válečníkem se mu zvyšuje bonus za sílu na
+3, za dalších 5 úrovní na +4.
Obecné profesionální schopnosti
Boj se zbraní
Kdo:Jen Bojovník a šermíř
Vlastnost:Sil+Obr
Obtížnost:Střední
Ověřování:Jednou za směnu
Tot.Úspěch:Má bonus +3 na útok a +1 na obranu
Neúspěch:nezískává bonus na útok ani na obranu
Fat.Neúspěch:Má postih -2 na útok -1 na obranu
Dovednost Boj se zbraní dává bojovníkovi či šermíři bonus +2 na útok
zbraní tváří v tvař kterou si dopředu vybere.
Cit nebezpečí:
Válečník, zejména ninja, má vypěstovaný
zvláštní šestý smysl pro nebezpečí. V bludišti chodeb je schopen se
orientovat, která vede k většímu nebezpečí, v místnosti může posoudit,
zda je tu bezpečno a družina se může uložit ke spánku (předvídavost je
cca 4 hodiny, pro dlouhodobější předpověď se pravděpodobnost dle úvahy
PJ snižuje) a podobně. Tato činnost nevyžaduje žádný zvláštní čas, válečník
se prostě zamyšleně rozhlédne kolem a okamžitě je schopen úsudku. Určitý
klid je ovšem potřeba, takže tuto činnost nelze provozovat například při
úprku nebo při boji. Provděpodobnost úspěchu je podle tabulky, pro ninju se
pravděpodobnost zvyšuje o (4+úroveň schopnosti)%, tj. na 1. úrovni o 5%, na
2. úrovni o 6% atd. Je-li pravděpodobnost úspěchu větší než 33% a
padne-li na k% víc než dvojnásobek pravděpodobnosti úspěchu, má válečník
dojem přesně opačný. Válečník ovšem nepozná, jakého typu nebezpečí
je, zda je to nějaká past, nestvůra nebo něco jiného. Základní úroveň
stojí 40 profibodů, zvýšení o 1 úroveň je vždy o 2 Pb dražší než zvýšení
na předchozí úroveň. Tak např. postup z 2. na 4. stojí 44+46=90 profibodů.
Tabulka pravděpodobnosti úspěchu válečníka
úroveň |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
profibody |
40 |
42 |
44 |
46 |
48 |
50 |
52 |
54 |
56 |
58 |
cit nebezpečí |
15 |
25 |
30 |
36 |
42 |
48 |
53 |
58 |
63 |
67 |
zpět
|