PaladinPaladin je poněkud netypický obor Válečníka, protože: "Paladinové
jsou rytíři dobra a rozhodli se zasvětit své životy některému z bohů, a
ten jim na oplátku poskytl nejrůznější magické amulety, které jim pomáhají
v jejich boji za šíření spravedlnosti." POSLÁNÍPosláním Paladinů je realizovat plány svého boha/bohyně. Temní Paladinové získávají vládu pro své bohy, Dobří Paladinové se snaží vymítit zlo z tváře světa a Neutrální udržují Rovnováhu. AMULETYNa 10., 16., 25., 32. úrovni získá Paladin od svého Boha 1 amulet, který
mu bude dávat nějakou moc. Na šesté úrovni dostane Paladin Amulet Boha,
který bude muset nosit stále při sobě. Bez něj nemá níže uvedené
vlastnosti. Další amulety mohou mít vlastnosti např.: 'Zvedne Léčbu vlastních
zranění o 1 život za den' nebo 'Umožní seslat jeden Modrý blesk denně'.
Amulet boha (ze 6. úrovně) má podobu medailonu na řetízku na krk. Ostatní
amulety mohou mít podobu prstenu či náramku, případně spony na opasek
apod. DALŠÍ VLASTNOSTI PALADINA:LÉČENÍStejně jako Válečník má Paladin možnost léčit svá vlastní zranění. Oproti Válečníkovi má výhodu: je schopen si léčit od 6. úrovně tři životy za každou úroveň, která ho dělí od páté. Na 9. úrovni již hodnota nepřibývá a je schopen si léčit 20 životů za den. ODOLNOST VŮČI NEMOCÍMOd 6. úrovně je Paladin vybaven zvýšenou imunitou proti nemocím. Pokud hází proti pasti na odolnost při nakažení, má buď dvojnásobný bonus odolnosti, nebo +2 do hodu 1K10, podle toho, který údaj je vyšší. 6. SMYSLOd 7. úrovně si Paladin vypěstuje speciální smysl pro Přítomnost zla či dobra. Tímto jsou myšlení především magičtí tvorové (např. nemrtví, nevidění; ale i Paladinové). Rovněž vycítí území příslušná oběma silám, tedy posvěcená kněžími. Její dosah je 1 sáh poloměru za každou úroveň Paladina od šesté úrovně. Problémem této schopnosti je její zpětná vazba - pokud Paladin vycítí takovou bytost, ona stejně tak vycítí Paladina. BONUS NA BOJPaladin na 8. úrovni získává svůj první bonus na boj s magickými tvory. Je to bonus +1 k ÚČ a OČ. Na 12. úrovni získá bonus +2, na 20. +3 a na 32. úrovni již +5. Bonus se ale nevztahuje na všechny magické tvory a záleží na přesvědčení Paladina. Dobrý Paladin má bonus na boj se zlými tvory, zlý s dobrými a neutrální Paladin má bonus proti zlým i dobrým (udržuje rovnováhu). IMUNITA VŮČI MENTÁLUAč Válečník, Paladin se řadí mezi nepodrobitelná povolání. Toto mu
zajišťuje jeho svatý symbol, jehož prostřednictvím udržuje vztah se svým
Bohem. Bez svatého symbolu je Paladin podrobitelný jako Válečník
(nepodrobitelnost Paladina je 6). VÍCENÁSOBNÉ ÚTOKYOd 6. úrovně je Paladin schopen se zbraní ( viz. níže) útočit 3 × za
2 kola (iniciativa +3), od 16. úrovně útočí 2 × za kolo (+6), od 25. 5 ×
za dvě kola (+9). ODHAD SOUPEŘES bojovníkovou schopností má společné jen málo. Informace pro PJ: SVATÁ STŘELA - DOBRÝ PALADINDobrý Paladin může svého boha poprosit, aby mu pomohl svatou střelou.
Pokud ho Bůh vyslyší (PJ usoudí potřebu), do Paladina udeří blesk (i v
jeskyni či místnosti) a poté systematicky začne likvidovat všechny Nemrtvé
do vzdálenosti [Úroveň Paladina] sáhů rychlostí [2K10+10] žt za kolo.
Zlikvidují se ti Nemrtví, ke kterým se může blesk dostat bez vystoupení z
okruhu dosahu, ale může i za roh. Kouzlo trvá, dokud nejsou vyhlazeni všichni
Nemrtví v daném okruhu (i ti co přišli v průběhu). S likvidací se začíná
od Paladina směrem pryč. Hod provádí PJ (oznámí ale výsledek) a také
rozděluje ubrané života v poměru Žvt nemrtvých. Nemrtvý, kteří jsou blíže
než 3 sáhy od Paladina se nemohou hýbat (bránit, útočit). Kouzlo není
omezeno časově, ale Bůh Paladina nevyslyší, pokud k němu není důvod;
tzn., že pokud se Paladin o ně pokusí za přítomnosti 3 kostlivců a jedné
zombie, má nulovou šanci. Dva Fexti a 30 zombie je jiná řeč. TRNITÁ AURA - TEMNÝ PALADINTemný Paladin může svého boha poprosit, aby na něho seslal auru, která
ho bude chránit. Pokud bůh vyslyší, Paladina obklopí temná záře, která
bude obracet všechna zranění Paladina na útočníka. Aura způsobuje to, že
Paladin je zraněn o trochu méně. Používáme mezivýpočet nazývaný Násobitel
= [Žvt útočníka / Úroveň Paladina] (je vidět, že Paladin na nižší úrovni
má vyšší násobitel) a počet životů ubraných Paladinovi (tzv. škody).
Útočník zaútočí, Paladin je ale zraněn jen za [škody / (úroveň / 6) ]
životů (zaokr. nahoru), zato překvapený útočník je zraněn za [(škody/max.
počet žt Paladina)×max. počet žt útočníka×Násobitel] . Aura trvá,
dokud je v dohledu útokuschopný nepřítel nebo do Paladinovi smrti. NEUTRÁLNÍ PALADINNeutrální Paladin bohužel nemá žádnou podobnou dovednost jako Svatá střela či Trnitá aura. (Zato má zase bonus proti dobru i zlu.) |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|