Dračí doupě
Poznámky
Mimo boj
- jakákoli postava padající z větší výše než 20 s na jakýkoli povrch (mimo
vody) je automaticky mrtvá (nepočítaje v to 3k10 životů na každých 10 s s
přečnívajícími krápníky)
- svítit musí:
2. člen družiny, jde-li před ním velikost A
1., je-li sám B - toto se týká chodeb.
Pakliže se 5. člen (při pochodu za sebou) nechce zabít sám a hned, musí si
rovněž posvítit. Svítí-li 1., pak již 4.
V boji
- V chodbách o šíři menší než 1 sáh, strop do 2 sáhů
- A : bez postihu hobiti a kudůci, trpaslící -1
- B : elfové -2, lidé a barbaři -3
- C : neprojde
- - kuší se dá střílet, těžká se však nedá nabít; lze používat jen bodné
zbraně; štít dává +4 k obraně.
- Šíře chodeb 1 - 1,5 sáhu, strop 1,8 - 2,5 sáhu
- A : bez postihu
- B : elfové bez postihu, člověk -1, barbar -2
- C : postih -3
- - dají se používat zbraně bodné bez omezení a zbraně jednoruční; z
obouručních jen válečná sekera v rukou trpaslíka; nelze použít řemdih; štít
dává +3 k obraně; vrhací zbraně jen lehké.
- Šíře od 1,5 sáhu do 2 sáhů včetně, strop nad 2,2 sáhu
- A a B : bez postihů
- C : postih -1
- - dá se použít jakákoliv zbraň, zbraně obouruční však postih -2, kromě
válečné sekery; oštěp je nepoužitelný, řemdih -1 postih; štít dává +2 k
obraně.
- Při boji s více než 1 nepřítelem najednou má bránící se postih -1 k útoku a
-3 k obraně.
Věřte, že vše bylo téměř prakticky vyzkoušeno díky chápavosti průvodců a
průvodkyň.
Točité schodiště
Je to oblíbený prvek všech hradů, věží, zámků... Měl jsem ale možnost
posoudit ho i z praktického hlediska a vše aplikovat na svět DrD.
Vše, co je níže uvedeno, bylo vyzkoušeno na točitém schodišti ze dřeva o průměru
3 sáhy s centrálním sloupem o průměru 40 coulů, na jednom raději nejmenovaném
zámku - nechceme nikomu způsobit komplikace...
- velmi výhodný je zde boj se zbraněmi typu sudlice, píka či halapartna - ať
už při postupu zdola či shora
- postupují-li zdola postavy s meči a shora jsou zadržovány výše zmíněnými
zbraněmi, utrpí ti s meči značné ztráty a újmy na zdraví
- jsou-li meče nahoře a delší zbraně dole, jsou síly přibližně vyrovnané
- rozhodující je při obraně štít - ti, kdož ho použijí, mají nesporné výhody
v obraně
- v boji mají obě strany značnou pravděpodobnost pádu; ta je vyšší u
ustupujících, nezávisle na směru ústupu
- při pádu jedné postavy dole je značná šance na stržení ostatních na spodní
straně; při pádu jedné postavy nahoře je šance na stržení dalších postav
nahoře, padá-li postava dolů, pak i dole
- ti nahoře mají obrovskou šanci stranu "spodních" zasypat čímkoli (kameny,
židle, kusy zbroje, padlí druhové...) a dříve či později podle průměru
schodiště jsou schopni rychle za sebou vrhanými předměty větších rozměrů
vytvořit zátaras; ten při rozebírání zdola velmi pravděpodobně zasype ty, jež
ho odstraňují
- spodní mají rovněž skvělou šanci: když dostatečně silná postava vezeme
stůl, lavici či jiný dostatečně velký "štít", může zkusit proběhnout
schodištěm vzhůru a rozrazit "horní" do stran; je to však útok téměř
sebevražedný - ostatní navíc musí postupovat těsně za ním, buď horní porazí,
nebo jsou strženi tělem svého padlého druha dolů
- jsou-li obě strany ozbrojeny meči, výhodu má vždy obratnější z bojovníků
- horní strana má šanci proti těm s meči použít kop nohou - často je spodní
sražen pod schody; ne-li, ocitá se tam většinou sám kopající
Val Dor
P.S.: Kdo nevěří, ať si to opravdu zkusí.
[zpět]
|