INICIATIVA

Dlouho jsem uvažoval jak dát do DrD reálnou iniciativu až jsem po konzultaci s jedním nejmenovaným Petrem Myslivcem a Michalem Veselovským přišel na několik postihu, bonusů ty jsou rozepsány zde:

Hlavni rozdíl:

Iniciativa = reakce + hod kostkou

Reakce = ( součet stupňů pohyblivosti a inteligence ) / 6

Hody kostkou:

1 útok za kolo 1K6
3 útoky za 2 kola 1K8
2 útoky za kolo 2K6
5 útoků za 2 kola 1K6+1K8
3 útoky za kolo 3K6
7 útoků za 2 kola 2K6+1K8
4 útoky za kolo 4K6

Bonusy a postihy:

Překvapení -6
Kouzlení +1
Kouzlo Rychlost +6
Kouzlo Protoplasma -3
Únava -1
Vyčerpání -2
Úplné vyčerpání -3
Mírné naložení -1
Střední naložení -3
Velké naložení -5
Berserk +1K6 (úprava pohyblivosti => reakce)

Zbraně a jejich bonusy a postihy k Iniciativě

Bonus +2

Dýka, Tesák

Bonus +1

Krátký meč, Hůl, Obušek

Bez postihu

Široký meč, Šavle, Tesák a dýka

Postih -1

Sekera, Kyj, Bastard, Dlouhý meč, Dvě šavle,
Široký meč a tesák, Vidle, Kopí, Řemdih

Postih -2

Válečné kladivo, Válečná sekera, Sudlice,
Pika, Cep, Obouruční meč, Trojzubec

Postih -3

Halapartna, Těžký kyj 

Základy u luku či nenatažených kuší a zbraní:

Krátký luk:

bez napnutí, bez šípu: -1
se založeným šípem: 0
s nataženou tětivou a šípem: +2 / 1b únavy ze 2 kola

Lovecky luk:

bez napnuti, bez šípu: -2
se založeným šípem: 0
s nataženou tětivou a šípem: +2 / 1b únavy ze 1 kolo

Dlouhý či reflexní luk:

bez napnutí, bez šípu: -3
se založeným šípem: -1
s nataženou tětivou a šípem: +2 / 1b únavy ze 1 kolo

Lehká kuš:

bez natažení, bez šipky: -2
se založenou šipkou bez natažení: -1
s natažením bez šipky: 0
s natažením a šipkou: +2 / 0b únavy

Těžká kuš:

bez natažení, bez šipky: -4
se založenou šipkou bez natažení: -3
s natažením bez šipky: 0
s natažením a šipkou: +2 / 0b únavy

Prak:

bez natažení, bez kamenu: 0
s natažením s kamenem: +2 / 1b únavy za 5 kol

-2 do útočnosti za nevycvičenost.

lze modifikovat:

20 pb síly = neguje postih -2 na 0
20 pb síly = dává +1 do SZ
20 pb síly = dává +1 do SZ ci OC
20 pb síly = dává +1 do iniciativy.

totéž i u luku ale jde o pb obratnosti.

U obouručních zbraní, které ztráceji iniciativu resp. mají postih -4 investováním 80 pb zkrátíme postih na -1.

Iniciativa probíhá:

Každá akce je po 6. Tj.

Příklad:

Máme válečníka co má dlouhý luk (nenatažený sklopený se šípy v toulci) a seslané kouzlo rychlost:

Iniciativa hází 8 (2K6). Tedy : 8(hod) + 6 (kouzlo) - 2 (základ luku) = 12 bude mít dvě akce a to v 12 a pak o 6 méně tedy v 0 a jelikož je výsledek 0 už nebude mít třetí akci.

Normálně by jednal v 14 ale spotřebuje čas na natažení luku a založení šípu.

Pokud by tento válečník byl připraven, získal by bonus +2 což by bylo:

8 (hod) + 6 (kouzlo) + 2 (natažený připravený luk) = 16 bude mít akce 16, 10, 4 tedy tři.

Michal Fišer

zpět na stránku DrD



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:29

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též