DRUID & CHODEC


MIMOSMYSLOVÉ SCHOPNOSTI:

Hraničář-profesionál může rozvíjet své mimosmyslové schopnosti dříve než na své 4., resp. 8. či 12. úrovni, případně se je může naučit ovládat lépe, než by odpovídalo jeho úrovni. Pokud danou schopnost ještě vůbec nemá, musí se nejprve naučit tzv. základní úroveň (odpovídá 4. úrovni hraničáře dle DrD), kterou si pak může zvyšovat. Jakmile hraničář dojde na úroveň, kdy by se danou schopnost naučil i jako neprofesionál, započítávají se mu do celkové znalosti dané schopnosti i zvýšení, která si dosud osvojil, a zvyšování úrovně znalosti této schopnosti probíhá dále automaticky. Profibody potřebné k osvojení základní úrovně a ke zvýšení úrovně znalosti jednotlivých schopností viz tabulka:

Schopnost Pyrokineze Telekineze Telepatie
Základní úr (=4.) 55 Pb 65 Pb 50 Pb
Zvýšení úr. o 1 10 Pb 15 Pb 10 Pb

* Příklad

Druid-profesionál Oswald je na 6. úrovni a ovládá od své 4. úrovně telekinezi (nyní 6. úrovně, tak jak se ji automaticky naučil dle pravidel DrD). V tomto okamžiku se rozhodne si za 30 profibodů její úroveň zvýšit o 2. Ovládá tedy telekinezi 8. úrovně. Při přestupu na svou 7. úroveň se mu znalosti telekineze zvýší automaticky o 1, takže umí 9. úroveň. Na 7. úrovni se chce Oswald naučit telepatii. Obětuje 60 profibodů a ovládá ji jako hraničář na 5. úrovni (50 Pb základ + 1x 10 za zvýšení úrovně). Na 8. úrovni se naučí dle obvyklých pravidel DrD pyrokinezi. Na své 10. úrovni tedy umí pyrokinezi 6. úrovně, telekinezi 12. úrovně, neboť ta se mu automaticky zvyšovala, ale telepatii stále jen 5. úrovně, což mu nestačí. Za dalších 20 Pb si zvýší úroveň telepatie na 7. Na své 12. úrovni by se naučil telepatii i jako neprofesionál, proto ji nyní ovládá jako hraničář na 7. úrovni (dosud si zvyšoval úroveň telepatie o 3). Od této chvíle mu i úroveň telepatie automaticky narůstá, takže na své 13. úrovni bude ovládat telepatii 8. úrovně, telekinezi 15. úrovně a pyrokinezi 9. úrovně (tu si dosud nezvyšoval). Bude-li chtít, může si za příslušný počet profibodů jejich úroveň ještě zvýšit.

Telepatie
Hraničář-profesionál ovládající telepatii alespoň základní 4. úrovně se může naučit následující telepatická kouzla. Jejich dosah, pokud není uvedeno jinak, je stejný jako dosah telepatie, kterou ovládá.

Matematická bomba - 150 Pb, 3 magy. Hraničář bude 2 kola soustřeďovat proud svých myšlenek na cílovou nestvůru. Při tom k ní musí být postaven čelem. Pokud se kouzlo povede, po uvedené době propadne oběť do transu na jednu směnu a odečítá se jí k6 inteligence a stejný počet životů. Úspěšnost kouzla se posuzuje stejně jako u nepovoleného vnuknutí, přičemž je-li použito proti hraničáři-telepatovi, zvyšuje se nebezpečnost pasti o 1. Pokud se úder nepovede, postava bude mít velmi silný intuitivní pocit ohrožení a pozná, že se jí někdo hrabal v mysli (automaticky bez hodu na odhalení)

Prvočíselný rozklad - 130 Pb, 5 magů. Hraničář se rozhodne přečíst obsah mysli nebo vsugerovat nějakou neodbytnou myšlenku u postav s uzavřenou myslí. Pokusí se tedy odbourat psychický odpor cíle. Vyšle množství koncentrované psychoenergie, která "rozloží psychiku oběti na prvočísla". Následkem úspěšného seslání energie je snížení inteligence cíle o 15 (ale minimální inteligence 2 zůstává) po dobu k10 směn. Poté se bude postupně oběti vracet inteligence, vždy o k6 za směnu. Úspěšnost se posuzuje jako nepovolené vnuknutí, použitá vlastnost je ovšem 2x Int + Roz. Při neúspěšném pokusu pouze postava vytuší nějaké psychické ohrožení.

MTV (Mimotělní vnímání) - 150 Pb, 3 magy + 1 za každou načatou hodinu. Hraničář se zkoncentruje (trvá 2k6 kol) a může vysílat své vědomí do okruhu 50 sáhů od tělesné schránky. Pobyt mimo tělo je časově neomezený. Po návratu upadne hraničář na k6 kol do transu a přibývá mu k6 životů. Po dobu pobytu mimo tělo je rychlost ducha 5 sáhů za kolo a duch patří do kategorie Neviděných.

Levitace - 80 Pb, 2 magy za skok nebo hodinu "chůze". Hraničář je schopen volně klouzat ve výšce asi 5 palců nad povrchem nebo vyskočit (například z díry) do výšky dvojnásobně převyšující jeho tělesnou výšku (tj. 3-4 sáhy). K tomu se musí alespoň 4 kola soustřeďovat. Poznámka : levitující osoba je v polohypnotickém stavu a její násilné probuzení ji stojí 1-3 životy a k10 inteligence (na dvě hodiny).

Zlom kouzlo - 200 Pb, všechna zbývající magenergie, minimálně 4 magy. Umožňuje hraničáři zrušit jedno základní kouzelnické kouzlo seslané magenergií do 5 magů včetně. Pravděpodobnost úspěchu je (65 - 5x úroveň mága-autora kouzla)%. Tato akce hraničáře natolik vyčerpá, že mu sleze desetina vlasů a tento den už není schopen provádět svá kouzla. Sesílání trvá 2 směny a provádí se dotykem.

Zkoncentruj mysl - 150 Pb, 5 magů. Hraničář po dobu 3 kol velmi intenzívně zaostřuje vůli, aby mohl již v následujícím kole uplatnit svou mimosmyslovou schopnost, a to i tehdy, jestliže ji během posledních 7 hodin už použil. Během těchto 3 kol je hraničář "duchem mimo" a naprosto nevnímá své okolí, nepřeruší své soustředění, ani když na něj někdo zaútočí. Jestliže se to stane, neháže si vůbec na obranu, jako OČ se bere pouze kvalita zbroje a nepočítá se bonus za obratnost ani štít.

Magenergie
Profesionál umí lépe využívat své duševní schopnosti a při meditaci získává navíc (3x Int + k6) magů, za každou překročenou desítku úrovně dalších k6 magů (tj. na 11.-20. úrovni má navíc (3x Int + 2k6) magů. Za každých 15 magů, které momentálně přechovává ve svém mozku se mu zvyšuje OČ o 1 (tzv.Aurický štít).


PROFESIONÁLNÍ KOUZLA

kouzlo magenergie dosah rozsah vyvolání trvání

Odhal zlo 30 Pb 7 20 sáh vše 2 kola 6 směn
uvidí zlem zasažené věci a tvory žhnout. Pasti a jedy nejsou zlé

Ochrana před zlem 30Pb 1.sm 3m, dále 2 0 hran. 1 kolo max. 12 sm
všechny útoky penalizovány -1/-1, očarovaný tvor (tj takový, k jehož zranění je třeba kouzelná zbraň a magičtí tvorové) se ho nemůže dotknout přímo, ale jen zbraní, nechrání před Magickou střelou, blesky, ohni, chladu ap. Pokud hraničář útočí v průběhu trvání kouzla, mohou se jej očarovaní tvorové dotknout, ale stále platí oprava ÚČ i útočnosti.

Očista vody a jídla 20Pb 5m 2 sáhy viz níže 1směna ihned
Udělá ze zkažené či otrávené vody a jídla nezávadné a poživatelné. Stačí na 1 zásobu jídla nebo 6 měchů s vodou nebo obyčejné jídlo pro tucet osob.

Sejmutí strachu 25 Pb 3m dotyk 1 tvor 2 kola 2 směny
Žijího tvora hraničář dotykem uklidní a sejme z něj jakýkoliv strach, pokud je způsoben magií, pak se stejnou pravděpodobností jako u Zlom kouzlo. Za +10 Pb lze i s opačným účinkem.

Ochrana před chladem 25Pb 7m 0 r=10s 3 kola 6 směn
Všichni tvorové do 10 sáhů odolávají mrazivému chladu bez újmy, bonus +2 na obranu proti útokům chladem, každý útok nestvůry penalizován -1 za každou úroveň její Žvt.


TRANSFORMAČNÍ HŮLKA se nedá koupit, hraničář si ji musí opatřit při dobrodružství. Na její ovládání je nutné studium za 50 Pb. Hůlka má max. energii 150 magů, tj. na 10 kouzel, lze doplňovat z vlastní magenergie. Mohou ji používat i kouzelníci, ostatní se mohou pokoušet, i když to neumí (náhodné transformace ap.). Působí na souhlasícího tvora do 2 sáhů, na nesouhlasícího v dotyku. Kouzlo promění cílovou bytost na libovolnou žijící (fungující) fyzickou bytost (mající hmotné tělo), a to i magickou. Velikost výsledné bytosti se nesmí lišit o víc než 2. Transformace platí, dokud není zlomena nebo změněna. Transformovat se dá i do kamene. Přetransformovaná bytost má svou původní psychiku.


Profesionální přírodní schopnosti

Senzibilita

35 Pb - hraničář získává při spánku o 2 životy navíc, ti, kterým poradí, o 1 život, protože se vyhýbají negativním geopatogenním zónám.

Maskování

35 Pb - v husté přírodě (les, prales a spol.) iniciativu nad všemi nehraničáři s výjimkou tygrů, lykantropů a gremlinů.

Noční obloha

15 Pb - v noci, pokud není zataženo pozná, jak dlouho do úplňku, do půlnoci, do svítání a určí světové strany.

Jasnovidnost

200 Pb - hraničář s 90% vytuší předem, co se stane a nemůže být skoro nikdy překvapen.

Předpověď počasí

0 Pb - hraničář je schopen předvídat vývoj počasí, neručí ovšem za případné zásahy různých kouzelníků. Určí k6 hodin předem větší změnu počasí a s pravděpodobností 70% i povahu změny, k10 směn předem náhlou změnu počasí se 100% určením povahy. V uzavřeném objektu se předstih snižuje o 1 hodinu (směnu).

Nemagické léčení

Vlastnost:Int+Obr
Obtížnost:Těžká
Ověřovaní:1 za pokus
Tot.Úspěch:vyléčí 2 krát tolik životů
Neúspěch:Léčivé byliny jsou ztraceny bez užitku
Fat.Neúspěch:přiotrávený postavu za 2-7 životů
Dovednost nemagické léčení umožňuje hraničáři vyléčit u postavy 1/10 život; denně nebo stupeň únavy navíc. Trvá mu to 3 směny a získá tím 3 body únavy.K nemagickému léčení potřebuje léčivé byliny.

BLACKBLOOD
Hraničář, který nemá přesvědčení 1 se může stát členem temného přírodního kultu BLACKBLOOD. Zvyšuje se mu bonus pro boj se zvířaty o +1, stopovací schopnosti o 15%, snižuje se bojovnost zvířat o 2, je chráněn před lykantropií, ochromením ghůly, krysí nemocí, o 10% zvýšená pravděpodobnost spolupráce s lykantropy a jejich vazaly. Každou půlnoc musí obětovat do obřadního stříbrného poháru krev (humanoida) za 2 životy, přijde BB-"kočka" a krev vypije. Zabití "kočky" nebo neobětování krve má za následek vyloučení z kultu nebo trestnou výpravu koček při nejbližším úplňku.


PORADNA SPOLKU PRO BOJ S TEMNOTOU

" ...Někteří nezodpovědní mágové používají při své praxi prostředky, jež by se stěží daly považovat za etické. Neuváženou činností vrhají na svět mnohá monstra, nedobrými kouzly přivádějí na zemi čím dál více Temnoty. Někteří dokonce neváhají spolupracovat se zlými démony. Dá se bez nadsázky říci, že tato nebezpečí jsou pro nás větší zhoubou než narkománie, UFO nebo materialismus. ...Proto vyzýváme všechny svědky nekromantských pokusů a invokací zlých sil, aby o nich zpravili pracovníky nejbližší inkviziční služebny, nebo přímo Magickou komoru Carghadie , adresa ...Zlí služebníci Temna si nezaslouží, než aby stanuli na nejbližší hranici ...."

Při používáni některých ne zrovna nejčistších prostředků, jako vyvolávání démonů, prokletí atd., se osobě připočítávají tzv. body Temna. Množství bodů určuje, do jaké míry se kouzelník zdiskreditoval svému původnímu poslání dobra (netýká se čarodějů s př. 5). Postava se značným počtem, těchto bodů se dostává pod vládu Temných sil, které doposud využívala. Takto zkorumpovaný kouzelník může občas plnit i proti své vůli přání dostatečně silných temných mágů, proti kterým se družina vypravila. Mimo jiné se "body Temnoty" odráží i na přesvědčení postavy a záchvatech posedlosti zlem. Obdobně jako narkománie, tak i služba Temnotě je trestná (trestá se na hranici).

Body Temnoty

Rozeznáváme 4 následující stupně Temnoty dle bodů Temnoty:

1-10 bodů - lehká Temnota

11-25 bodů - střední Temnota

26-50 bodů - těžká Temnota

nad 50 b. - úplná Temnota

Kouzelník s více než 25 body Temnoty se stává Temným mágem.

Boj proti Temnotě

Pokud máš přesvědčení maximálně 3, můžeš i ty, jako hraničář - profesionál přispět v boji proti Temnotě.

Lehkou Temnotu se můžeš pokusit zlomit pomocí Zlom kouzlo s minimálně 10 magy, pravděpodobnost úspěchu je 65%, počet zlomených bodů Temnoty je k10 mínus vlastní (původní nepostižené Temnotou) přesvědčení mága. Za každých dalších 10 magů, které jsou kouzlu dodány, se zvyšuje pravděpodobnost úspěchu o 5% a zlomení Temnoty o 2 body. Pokud je Temnota lámána proti vůli postiženého mága, snižuje se zlomení o 3 body Temnoty. (Při posedlosti mága je kouzlo aplikováno vždy proti jeho vůli.)

Střední Temnotu se můžeš pokusit zlomit za stejných podmínek jako lehkou, avšak minimální počet magů 15 a počet zlomených bodů je místo k10 určen hodem k6.

Zlomení těžké Temnoty je velice nesnadné. vyžaduje minimálně 30 denní trvalou péči hraničáře s přesvědčením 1 nebo 2, který není členem žádného temného spolku (např. BB) alespoň 16. úrovně. Tato péče mu zabírá všechen volný čas a vyžaduje veškerou jeho duševní sílu a magenergii, kterou je schopen nameditovat (meditaci může vzhledem k vyčerpávající činnosti provádět maximálně 1x denně), takže se nemůže věnovat ničemu jinému. Po 30 dnech se postiženému odebírá 25-30 bodů Temnoty (24 + k6), každý den péče navíc ubírá další bod Temnoty.

Prostředek proti úplné Temnotě zatím nebyl podle našich informací nalezen, takový Temný mág je po smrti odsouzen k věčnému peklu.


BYLINKY

Hraničář, jehož život je spjatý s přírodou se vyzná i v různých léčivých i jedovatých bylinách. Na 1. úrovni zná jednu, na každé další přibývají dvě nové dle k%

Bylinka k% výskyt období co účinek
Elfí štěstí 1-2 suché strmé stráně léto květy 3-8ž
Vlkodlakův nezdar 3 slunné lesní mýtiny 19.8-5.10 kořen proti lykantropii
Trpasličí koření 4-6 polostínové louky léto, podzim listy sečné rány 6 ž
Entí listí 7-9 staré lesy jaro až podzim listy zastav.krvácení 5-10ž , proti rostl. jedům
Dýmkové koření 10-15 slunná místa léto květy,kořen zvyš na 1 sm. odolnost o 1
Chladivý mech 16-17 stínové lesy brzké jaro, pozdní podzim celý proti popáleninám
Krollí růže 18-19 v kopcích jaro,léto květy 3 kola 50% omámení
Athelas 20 vysoko v horách jen málo na jaře listy proti zranění zlým kouzlem (10-100ž)
Světlo Telperionu 21 na slunných stráních  jaro až podzim  nejlépe květy  30% zastrašení zlých (3-8ž)
Květ Lórienu 22-23 lesy léto květy 5-10ž
Skřetí zhouba 24-25 hlub.hvozdy podzim v noci kořen - 5-10ž
Postrach ghúlů 26-27 tmavé jeskyně celý rok celý - 6-20ž
Dítě Galathilionu 28-30 slunné paseky jaro, léto květy, listí
Yavannino srdce 31-35 slunné paseky jaro květy 7-8ž
Sauronův strach 36-40 tmavé jeskyně zima celý 80% zastrašení S. zrůd, - 30 ž
Edhelnith 41-43 vrcholky hor jaro listy 10ž
Plod z Imladris 44-48 rokliny léto plody
Granátové jablko 49-59 zahrady podzim plody
Posel Amanu 60-62 lesy léto kořen 12ž, o+1na 5 směn
Květ Středozemě 63-65 luka jaro květ
Morgothův spár 66-70 lesy podzim listy -3ž
Nepravý Athelas 71-73 vysoko v horách málo jaro listy 50% šance na poznání, -2ž
Edrolen 74-78 kopce léto celý 60% že promluví
Oromëho poklad 79-83 hluboké lesy pozdní podzim kořen až 15ž
Květ vzneš.elfů 84-85 rokle jaro listí zranění zlou postavou až 10ž
Hobití lék 86-90 vlhké stráně jaro, léto listí, květ 3-5ž, na dobrou náladu, proti sugesci
Dračí zub 91-94 paseky léto květ 3-4ž
Vlčí tesák 95-96 lesy, louky jaro květ 1-2ž
Tchoří puch 97-98 lesy léto, podzim celý strašlivý puch po namočení, 50% mdloby, - 1-2ž
Skřetík 99-100 lesy zima kořen - 1ž

zpět



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:29

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též