Zájmové a umělecké dovednosti

 Profesionální dovednosti jsou uvedeny u jednotlivých povolání: Alchymista (theurg,pyrofor), Hraničář (chodec,druid), Válečník (bojovník, šermíř, paladin) ...

V tomto seznamu jsou dovednosti řazeny abecedně, dovednosti pro dobrodruhy jsou uvedené na zvláštním listu ...

Tyto dovednosti slouží většinou k vlastnímu pobavení, případně i obecenstva, mohou však být užity s rozmyslem, např. k odpoutání pozornosti nebo navození určité nálady. Na rozdíl od poloprofesionálních dovedností se v nich může postava vyrovnat i těm lepším z daného oboru.

Hra na hudební nástroj

vlastnost: Obr
obtížnost: je různá pro různé nástroje:

strunné: těžká
dechové: střední
buben a tak podobně: lehká

ověřování: jednou za hru
tot. úspěch: hra je velmi působivá a vyvolá patřičnou náladu, téměř hraničící s účinky kouzel (dle okolností - ani ta nejlepší hra na buben, pokud nehrají další nástroje, asi nevyvolá všeobecnou euforii)
neúspěch: postava hraje falešně (na buben nebo triangl)
fat. neúspěch: postava vypadá trapně, podaří se jí mírně nástroj poškodit (třeba přefouknout či prokopnout)

Chodci, kteří vlastní nebo vlastnili alespoň jednu úroveň hraničářskou píšťalku, umějí hrát na libovolný druh píšťal (mimo varhan) alespoň špatně.

Malování

vlastnost: Obr
obtížnost: střední
ověřování: jednou za obraz
tot. úspěch: skoro mistrovské dílo
neúspěch: malba či kresba je nerozeznatelná
fat. neúspěch: čmáranice bez hlavy a paty

Malování a kreslení patří už mezi běžné dětské činnosti, z čehož vyplývá, že každá postava umí malovat alespoň špatně.

Svádění

vlastnost: Int+Chr+Sil (třetiny)
obtížnost: těžká
ověřování: jednou za pokus
tot. úspěch: sváděná osoba se šíleně zamiluje (velmi nebezpečné!)(neháže si proti pasti)(možnost inzultace partnerem takto postižené osoby, tak bacha!)
neúspěch: sváděná osoba získá o postavě jisté mínění
fat. neúspěch: postava je inzultována za 1k6 životů a to veřejně

Svádění nepatří mezi klasické dovednosti, ačkoli je běžně provozováno u většiny obyvatelstva v určitém věkovém rozmezí. V případě, že se rozhodnete, že vaše postava bude mít sklony ke svádění slečen, dívek a vdaných paniček (případně chlapců, elegantních pánů či svalnatých barbarů), dejte si pozor, může to vážně zkomplikovat její i váš život.

V případě úspěšného svádění si sváděná osoba hodí proti pasti na svou Int 9 sympatie/zamilování se.

Tanec

vlastnost: Obr+Chr
obtížnost: střední
ověřování: jednou za tanec
tot. úspěch: postava tančí velmi působivě
neúspěch: postava tančí jako dřevo
fat. neúspěch: postava tančí jako koza na ledě (dnešní Break Dance)

Tanec - toť vítaná dovednost, vhodná zvláště při společenských akcích typu hostin, oslav významných výročí a lidových veselic.

Zpěv

vlastnost: Char
obtížnost: těžká
ověřování: jednou za píseň
tot. úspěch: zpěv je velmi působivý a vyvolá patřičnou náladu, účinek může hraničit s účinkem kouzel
neúspěch: postava zpívá falešně
fat. neúspěch:hrozné pazvuky a opilecké vytí, samozřejmě s odpovídající reakcí davu

Zpěvem se nemyslí jen umělecký zpěv, ale také zpěv pochodových či bojových písní a zpěv v hospodě. U této dovednosti platí jedna zvláštnost - každá postava umí zpívat alespoň špatně.

Žonglování

vlastnost: Obr
obtížnost: těžká
ověřování: jednou za výstup
tot. úspěch: vystoupení je korunováno velikými ovacemi
neúspěch: žonglované předměty spadnou a mohou se rozbít
fat. neúspěch: diváci žongléra vypískají (a nejen to)

Žonglování patří k oblíbeným kouskům potulných kejklířů, kteří jsou schopni žonglovat téměř s čímkoli.

Heraldika

Postava pozná znaky a symboly království, měst a šlechtických rodů. To, jaký stupeň heraldiky musí mít postava, aby určila, o jaký erb se jedná, případně věděla další vědomosti o daném erbu, určí PJ podle vlastního uvážení.

[hlavní DrD stránka] [neprofesionální dovednosti] [zájmové dovednosti] 



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:29

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též