Neprofesionální dovednostiProfesionální dovednosti jsou uvedeny u jednotlivých povolání: Alchymista (theurg,pyrofor), Hraničář (chodec,druid), Válečník (bojovník, šermíř,paladin) ... V tomto seznamu jsou dovednosti řazeny abecedně, umělecké a zájmové dovednosti jsou uvedené na zvláštním listu ... Drátenictvívlastnost: Sil+Obr (1/2 + 1/2) Tato dovednost je postavami používána, je-li některé z nich v boji poškozeno, např. kroužkové brnění, nebo jiná jemná kovářská práce. Postava dokáže pomocí drátu vyspravit např. drátěnou košili běžně do hodnoty o 1 nižší než je původní hodnota. Chce to mít s sebou alespoň zlodějské náčiní. Jízda na koni (poníku, oslu ...)vlastnost: Obr Ačkoli se může zdát samozřejmé, že postava na koni jezdit umí, není to tak úplně pravda. Takové věci se musí také učit a i když to umí i některé děti, jsou naopak jedinci, kteří na koni nebo jemu podobnému zvířeti nikdy necestovali. (Poník s károu je něco jiného.) Proto je učení této dovednosti nejčastější již na první úrovni, kdy se postava vydává na první dobrodružství. V případě, že se kůň snaží jezdce shodit, počítej past jako v pravidlech Sil 5 udrží se/spadne. Pád je za jeden život. Protože vzepětí koně způsobilo neobratné zacházení jezdce, proti pasti se hodí jen jednou za fatál. Jízda na lyžích (existují li brusle, pak i na bruslích)vlastnost: Obr Pro jízdu na lyžích platí totéž co pro saně - většina vlastních postav lyže nikdy neviděla. Každopádně se s nimi mohou v trvale zasněžených oblastech světa setkat. Potom už záleží na okolnostech, jestli se začnou na lyžích učit. Bruslení je ještě méně časté ... Náročnost cesty při jízdě na běžkách je asi 10, platí úpravy pro hluboký sníh Kovářstvívlastnost: Sil Postava, jež se učila dovednost kovářství je v případě, že má k dispozici kovářské nářadí, pec a potřebný materiál schopná vykovat některé jednoduché výrobky a zbraně. Každý kovář by to uměl lépe než ona, výrobky budou takové obyčejné a zbraně budou mít v případě obvyklého úspěchu o 2 menší ÚČ. Postava však může kováři velmi dobře asistovat nebo si s ním o různých finesách povídat. Mineralogievlastnost: Int Tato dovednost se používá k určení druhu nerostů nebo minerálů v přírodním stavu. Nerosty se obvykle neválí po zemi, hledáme-li nějaký je třeba kutat, dolovat ... Opracování dřevavlastnost: Obr Opracování dřeva se myslí především dřevořezba a výroba drobných dřevěných nástrojů a pomůcek. Velmi často tuto dovednost umí druidi. Viz též Tesařina. Orientace podle hvězdvlastnost: Int Orientaci podle hvězd ocení jistě každý, kdo se ocitne ve volné přírodě a mimo značené cesty. Každý hraničář umí orientaci alespoň průměrně. Ovládání neinteligentních leteckých nestvůrVlastnost: síla +Obr Pro ovládání leteckých nestvůr platí podobná pravidla jako pro jízdu na koni, je ovšem o dost obtížnější a je k tomu potřeba více síly. V případě úspěchu dělá nestvůra to, co po ní postava požaduje. Snaží-li se nestvůra jezdce shodit je to past Obr+Sil 8 udrží se / spadne. Zranění za pád se určí podle tabulky pádu. Ovládání plachetnicvlastnost: Sil+Obr (1/2 + 1/2) Pokud postava ovládá větší loď, počítá se stupeň dovednosti podle průměrné dovednosti posádky. Při bouřce se pasti zvyšují podle síly bouře. Ovládání saní tažených psyvlastnost: Obr Ovládání saní se psy je dovednost velmi vhodná pro chladné a trvale zasněžené oblasti. Velmi často ji umí severští barbaři Ovládání veslicvlastnost: Sil+Obr (1/2 + 1/2) V tomto případě jde o malé veslice nebo pramice. Jedna mořská směna = šest bodů únavy. Pranívlastnost: Obr Praní prádla nepatří zrovna k oblíbeným druhům zábavy, nicméně postava, která je schopná a ochotná ostatním něco vyprat, je v družině vítána. Aby to nebylo na újmu její stavovské cti, může za to žádat peníze nebo protislužbu. Prát se dá i bez mýdla, výsledek je však o stupeň nižší. Signalizacevlastnost: Int Dovednost signalizace je podobná učení jazyků. Postava umí signalizovat pouze způsobem, který se naučila. Signalizace se používá např. na moři, ale také při vedení armád. Přijímající musí umět stejný druh signalizace. Signály jsou jen domluvená znamení. Šitívlastnost: Obr Šití patří k jedné z dovedností, která se může velmi uplatnit v herních situacích, zvláště pak, vejde-li družinka celá špinavá a otrhaná do města. Pokud budou žádat i nocleh nebo vyjednávat s jakoukoli důležitější osobou, bylo by vhodné, kdyby jejich oděv měl určitou úroveň (nechtějí-li naopak právě tak zapůsobit). Tato dovednost slouží především k zašívání děravých kapes, utržených rukávů a knoflíků, případně přezek. Postava nemá krejčovskou výuku a pokud se pokusí ušít si cokoli složitějšího než je plášť, výsledek je sporný. Postava musí mít s sebou pochopitelně alespoň jehlu a špulku nitě. Šplhvlastnost: Obr+Sil (1/2 + 1/2) Tato dovednost je používána na tyče, stromy, lana ... Šplh po zdech je výsada zlodějů. Pět sáhů v tomto případě stojí postavu jeden bod únavy. Tesařinavlastnost: Obr+Sil (1/2 + 1/2) Do základních činností tesaře patří schopnost zpracovat velké kusy dřeva, např. klády, samozřejmě s pomocí nástrojů. Postava s touto dovedností může v případě, že má alespoň nouzové prostředky stavět zátarasy nebo podpůrné konstrukce. Pokud není sama a v okolí je alespoň někdo, kdo má základní znalosti ze stavitelství, může být nápomocna i ke stavění domů. Jednodušší stavby (sruby) zvládne i sama. Viz též "opracování dřeva" výše ... Vařenívlastnost: Int+Obr (1/2 a 1/2) Tady se neshodujeme s oficiálními pravidly DrD ... Zpracování kůžívlastnost: Obr Zpracováním kůží se myslí ta činnost, která probíhá po stáhnutí a očištění kůže či kožešiny. Stáhnout a očistit kůži umí každý hraničář. Následně ji zpracovat na surovinu pro výrobu bot, přezek či koženého brnění však již umí málokdo. Kůže se nedá zpracovávat ve volné přírodě, je k tomu potřeba alespoň hraničářská chata a potřebné suroviny (chemikálie nebo přírodní látky) [hlavní DrD stránka] [neprofesionální dovednosti] [zájmové dovednosti] |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|