YAKHMAR

Životaschopnost: 6
Útočné číslo: 4 dotyk za 6+k6ž + zvl
5/-2 kousnutí
Obranné číslo: 6 + zvl
Mez vyřazení: 0
Velikost: D
Bojovnost: 12
Pohyblivost: 5/hmyz
Vytrvalost: 15/hmyz
Inteligence: 1
Přesvědčení: neutrál
Poklady: 0
Zkušenost: 500

Yakhmar je lidožravý ledový červ, strašlivá nestvůra, dlouhá 10-20 sáhů a vyjímečná tím, že vyzařuje chlad, pomocí kterého obalí cokoliv živého během několika minut do pancíře z ledu. Rosolovité tělo této bestie je pokryto hustým porostem sněhově bílé srsti. Hlava je téměř bez tlamy, jen s nevelkým kruhovým ústním otvorem vroubeným věncem malých, dovnitř ohnutých zubů, nad kterým zeleně září dvě veliké oči a doplňují tak hladkou, zaoblenou a bezvýraznou úhoří hlavu. Příchod ledového červa je doprovázen jemným písklavým zvukem, který způsobuje omámení - past na inteligenci/8. Omámený podle přání yakhmara buď usíná nepřirozeným spánkem nebo se k němu zvolna blíží (takto k sobě yakhmar může lákat pouze jednu postavu po druhé, nikoli současně). Omámený se považuje za vyřazeného. Ledový červ je nebezpečný svým dotykem, platí pro všechny postavy, co jsou u něj blíž než 1 sáh. Dotyk ubírá 6+k6 životů. Pro obranu před dotykem se postavě s kovovým brněním počítá KZ=0 (kov dobře vede chlad). Ledový červ dále útočí 1x za kolo svými zuby. Úspěšné kousnutí znamená automatický zásah dotykem. Postava, která dotykem yakhmara ztratila víc jak polovinu svých maximálně možných životů, je obalena do ledové krusty, nemůže útočit ani se bránit (OČ=0), a pokud ji nikdo během 1 směny nevysvobodí, umírá. Zrádné je rovněž útočit na yakhmara kovovou zbraní tváří v tvář. Při zásahu yakhmara takovouto zbraní se jejím prostřednictvím přenese mráz i na postavu a zraní ji za 1-3 životy.

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:28

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též