Stínek

Životaschopnost 5
Utočné číslo nemá
Obranné číslo nemá
Velikost A až C
Rychlost dle hostitele
Inteligence 2
Přesvědčení neutrální
Poklady 0
Zkušenost 200

Stínek je velmi vzácně se vyskytující tvor, neboť snáší svá vajíčka jen v absolutní tmě, je-li ještě navíc měsíc v novu a teplota okolí je blízká teplotě, při které se voda mění v led. Vajíčka, podobná kamínkům vápence, pak leží několik let, než se z nich některého podzimu vylíhnou larvy - ty během zimních měsíců vyrostou a zakuklí se. Kukla bývá ukryta většinou v hluboké skalní puklině a má tvar zlatě opalizujícího pravidelného osmistěnu.

Ihned po puknutí kukly je víceméně nehmotný dospělý stínek přitažen nejbližší živou hmotou, se kterou se "zesymbiontí", past pro cíl, na který se stínek hodlá uchytit, je //8-Odl-nic/stínek se uchytil// (pokud se ale hostitel nebrání, stínek se uchytí bez pasti). Symbióza se stínkem je hostiteli celkem prospěšná. Stínek se totiž živí výhradně stínem hostitele - slabší spotřebuje beze zbytku (od lucerny, pochodně ap.), silný stín ujídá, tj. zeslabuje. Svému hostiteli za to poskytuje ochranu tím, že při napadení z něj částečně vystoupí, čímž jednak o dvě zvýší jeho obranné číslo (hostitel vypadá poněkud rozplizle), jednak do něj přechází v případě zásahu hostitele (i nepsychickým kouzlem) polovina zranění. Na stínka samotného nelze útočit!. Je-li však stínek zraněn pod 10 životů, stáhne se do hostitele - ten pak ztrácí stínkův "příspěvek" k OČ a je normálně zraňován.

Zbavit se stínka je možno jen tak, že hostitel stráví 4 dny v absolutní tmě; pak stínek umře hlady. V případě smrti hostitele mizí i stínek.

Při kladení vajíček si stínek na dobu šesti směn hostitele "podrobuje", aby stihl najít vhodné místo k uložení vajíček bez jeho asistence. Past pro hostitele je //8-Int-nic/hostitel je šest směn ovládán stínkem// (hráč předává vedení postavy PJ). Není-li hostitel podroben, stínek vajíčka neklade.

Stínek se léčí v závislosti na druhu osvětlení. Ve slunci (silný stín) mu léčení 1 živ. trvá půl směny, při zatažené obloze či při světle pochodně nebo lucerny 1 směnu, ve světle měsíce nebo při matném osvětlení 3 směny. Ozáření hostitele prudkým světlem (výbuch, blesky přírodní i magické, magnéziové světlo...) ho ihned léčí (i v boji) za 2 životy.

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:28

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též