POWOK

Životaschopnost: 6
Útočné číslo: 7/-4
Obranné číslo: (3+4) = 7
Odolnost: 21
Velikost: B
Zranitelnost: zvíře
Pohyblivost: 10/hmyz
Vytrvalost: 17/hmyz
Poklady: nic
Inteligence: 1
Bojovnost: 12
Zkušenost: 850

Powok vypadá jako metr vysoká tarantule. Na hlavě má tři nehybné mozaikové oči se zeleným svitem a ohavná, hrůzu nahánějící kusadla. Z ohyzdného chlupatého těla odkapává sliz. Powok je neinteligentní dravec, který je hnán pouze touhou zabít, žrát a trávit. Útočí kusadly, při kousnutí působí navíc svým jedem a žíravými slinami. Po úspěšném zásahu na powoka se z rány vyvalí hustá krev a kamkoli dopadne na zem, ozve se sykot a vzápětí miniaturní exploze, která může též zranit. Powokova krev je stejně agresivní žíravina jako sliny, která rozleptává vše, co není kouzelné (zbroj i zbraně) a způsobuje bolestivé popáleniny. Z rány může krev stříkat až do vzdálenosti 2 sáhů. Powok má podivuhodnou odolnost a regenerační schopnost. I když je například rozťat na dvě půlky, je schopna každá z nich samostatně útočit a během 2 kol se zase sjednotit. Taktéž useknuté končetiny a jiné části těla během 2 kol opět srůstají. V mechanismu boje se to projevuje tak, že ve druhém kole po útoku sečnou zbraní se zranění způsobené touto zbraní (meč, sekera, dýka, hvězdice ap. )sníží na polovinu (zaokrouhluj dolů).
Powok je nebezpečný zejména svými zvláštními útoky:

1) jed - působí pouze po prvním úspěšném kousnutí, poté trvá hodinu, než se jedové váčky opět naplní. Jed má nebezpečnost 8, sílu snížení OČ i ÚČ o 1/snížení OČ i ÚČ o 2

2) veškeré tělní tekutiny powoka se berou jako jed s nebezpečností 8. Postava si háže na odolnost pouze jednou pro každou bitvu s powokem (powoky), hod platí i pro případný další styk s ostatními tělními tekutinami (krev, sliny).

3) Kousnutí - žíravé sliny, síla 4-6ž/6+k6ž

4) Po zranění powoka ostrou zbraní může vytékající krev buď přímo někoho zasáhnout nebo může způsobit zranění výbuch, který nastane po dopadu krve na zem. Všechny postavy, které jsou blíž než 2 sáhy si po skončení kola hážou 1x na obratnost. Nebezpečnost přímého zásahu krví je počet zranění powoka (myšleno počet úspěšných zásahů ostrou zbraní na něj, nikoli počet ubraných životů), síla přímého zásahu s ohledem na odolnost 1-3ž/4-6ž. Navíc se snižuje KZ (nekouzelné) o 1. Kdyby měla být výsledná KZ<0, odečítá si postava místo KZ 1 život. Nebezpečnost zásahu výbuchem je 2x počet zranění powoka. Počet výbuchů, s kterými postava přišla do styku je (nebezpečnost - hod na obratnost) : 2 (zaokrouhluj nahoru). Každý výbuch ubere postavě 0-1ž.

5) Při úspěšném zásahu powoka ostrou nekouzelnou zbraní (i vrhací a střelnou) dojde k jejímu styku s powokovou krví. SZ se každé druhé kolo snižuje o 1, dokud není zbraň pečlivě otřena. První snížení se projeví již v kole následujícím po zásahu. Druhý a další zásah znečištěnou zbraní má za následek navíc jen jednorázové snížení SZ o 1. Je-li SZ<0, zbraň se rozpadá a nelze ji použít. Poškozenou zbraň lze dát opravit odborníkovi maximálně o 3 body SZ, cena opravy dle úvahy PJ až 1/2 ceny nové zbraně. Šípy a šipky zabodnuté do těla powoka jsou zcela znehodnoceny.

Poznámka: Při útoku naplocho nepřichází zbraň do styku s krví ani nepůsobí krvavé zranění. Powoka ale nelze vyřadit běžným útokem naplocho, je ale možno ho zabít, překročilo-li stínové zranění čtyřnásobek jeho aktuálních životů.

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:28

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též