Michí
Životaschopnost |
původní Žtsch postavy |
Útočné č. |
+1(+2,+2,+3)=3,3,4 (pařátky, "tlamiška"), dále zvl. |
Obranné č. |
+7+2=9 |
Odolnost |
jako původní postava |
Velikost |
A |
Rychlost |
10,30,80 |
Inteligence |
jako původní postava + 5 (22-23 .. +6,24-25 .. +7, 26 .. +8) |
Přesvědčení |
neutrální |
Zkušenost |
Žtch * 100 |
Ochočitelnost |
nelze ochočit |
Michí není svým způsobem nestvůra, ale je to pozůstatek
existence dobrodruha, na kterého bylo sesláno Ham'elnovo kouzlo (kouzlo viz
níže). V okamžiku, kdy cíl kouzlu neodolá, změní se v Michí. Ta připomíná krysu
standardní velikosti, ale pouze tvarem. Michí má zářivě zelenou barvu, jasně
oranžovou lysinku mezi ušima a na šedém čumáčku černý kroužek s bílým kamenem.
Okolo čumáčku jsou umístěna nepříjemně inteligentní očka.
Otvor do její trvalé nory (lépe do příbytku) mívá dveře, v
obydlí mívá tekoucí vodu svedenou nějakým kanálkem, křesílko, lůžko, dobré
potraviny, často věci nemalé movité i magické hodnoty. Ale proč?
Zde je třeba se zmínit o osobě starého Ham'elna - byl to
dědula na úctyhodné 75 úrovni. V magickém důchodu našel postup, jak z
elementární (mag)energie malých tvorů "nakondenzovat" obrovské množství
magenergie vhodné pro sesílání kouzel. Jenže v době, kdy sestavoval zaklínadlo,
měl už mozek po několika mentálních soubojích no.... A tak se do zaklínadla
dostal vliv fyziognomie drobného hlodavce.
Původně mělo kouzlo zvýšit odolnost proti mentálním útokům a
dodat velkou sílu magickou. Kombinací úmyslu a výše uvedeného problému došlo k
tomu, že postava, na niž bylo kouzlo sesláno:
- získá podobu a parametry Michí
- prudce se jí zvýší inteligence (i nad humanoidní mez)
- pro případ mentálního souboje či podrobování disponuje jakýmsi dobrovolným
mentálním zrcadlem - buď na něj daný útok vůbec nepůsobí, nebo ho bez problémů
obrátí na sesilatele s působením dle své úvahy (mágovi při útoku najednou
vypučí parohy, popraskají magické prsteny...)
- získá možnost sesílat "sesbíráním magenergie z prostoru" různá žertovná
kouzla s krátkým trváním (na podlaze leží dvě kola milión zlatých mincí, pár
kol prší zelené jiskřičky....)
- si ponechá své vlastní zvláštní schopnosti (včetně pyrokineze, bojového
křiku, kouzel....)
- získá na 1 rok vztek a poté flegmatický přístup k vlastní existenci
- získá respekt většiny nemagických zvířat (pouze při hodu 0 na k10 je zvíře
ochotno na Michí zaútočit, bojovnost nebojovnost)
- jako hlodavec je schopna instiktivně najít na vzdálenost až 30 sáhů
nejbližší bezpečnou noru, do které se může schovat
Ham'elnovo kouzlo
Magenergie |
- 20 magů přípravná fáze
- 50 magů seslání
|
Dosah |
10 sáhů z očí do očí |
Rozsah |
jeden humanoid |
Vyvolání |
- přípravná fáze 1 směnu (lze předvyvolat)
- z očí do očí 3 kola
|
Trvání |
do zlomení či rozptýlení kouzla |
Past |
Odl+Roz - 6 - ! |
Poznámky
- V okamžiku přípravné fáze musí v kruhu o poloměru 100 sáhů žít drobní
hlodavci (myši, krysy, potkani...) s celkem 300 životy. Přípravná fáze kouzla
z těchto tvorů vysaje životní energii a kouzelníkovi za každý 1 život přibyde
1 mag - hlodavci do 6 směn umírají. Proto je přípravná fáze Ham'elnova kouzla
často využívána k hubení hlodavců..
- Není-li v okolí dost "krysích životů" (což je však v dané době značně
nepravděpodobné), magenergie nedosáhne 300 magů a během jedné směny se
kouzelníkovi "rozuteče". Hlodavci však jsou vyhubeni...
- Již existující Michí přípravná fáze nevysává.
- Magenergii získanou v přípravné fázi Ham'elnova kouzla nelze použít jinak
než na Ham'elnovo kouzlo. Není-li využita, zmizí po čtyřech dnech.
- V jednom okamžiku lze mít předvyvoláno pouze jedno Ham'elnovo kouzlo.
- V okamžiku sesílání kouzla "z očí do očí" se vytvoří investicí 50 magů
magický kanál mezi kouzelníkem a cílem, kterým prosviští hlodavčí magenergie -
a cíl se diví....
- Při rušení kouzla se počítá do sesílací magenergie "pouze" oněch 300 magů
z hlodavců.
- Kouzelník, který kouzlo seslal, jej může do šesti směn odvolat se 100%
účinností a investicí 1 magu. Za každých dalších šest směn se pravděpodobnost
sníží o 10% a o jeden mag se zvýší magenergie potřebná na rušení. Z tvora, u
nějž se kouzelník o odvolání pokusil a nepodařilo se mu, již tento kouzelník
Ham'elnovo kouzlo nesejme - musel by kouzlo normálně zlomit či rozptýlit.
[Obsah] [Rejstřík]
|