KENTAUR

Životaschopnost: 4
Útočné číslo: 4+SZ tváří v tvář, 3-kopyto
3+SZ vrhací a střelné
oprava hodu na útok zbraní proti pěšákům -1/+3
Obranné číslo: 2+(+3)+štít
oprava hodu na obranu proti pěšákům +1
Mez vyřazení: 1
Velikost: C
Bojovnost: 10
Pohyblivost: 25/zvěř
Odolnost: 20
Inteligence: divocí 9, moudří 20
Přesvědčení: různé
Poklady: divocí 15/0, moudří 100/5
Zkušenost: 600

Kentauři jsou bytosti, které od pasu nahoru vypadají jako člověk a od pasu dolů jako kůň. Kenteuři se většinou skrývají v opuštěných neprobádaných oblastech a nevyhledávají styk s civilizací. Divoce žijící kentauři se sdružují do houfů o 10-20 členech, vůdce takového houfu má 32 životů a bonus na obranu i útok +1. Jsou značně nesnášenliví s přesvědčením 3-5 a nemají rádi vetřelce.. Mají dost velkou sílu, umí používat nejen zbraně pro boj tváří v tvář (nejčastěji těžký kyj nebo obouručák), ale v oblibě mají i střelné a vrhací zbraně, ponejvíce dlouhý luk. Pokud bojují jednoruční zbraní, mohou používat i štít.. Při boji se považují za jezdce, tzn že v otevřené krajině získávají iniciativu nad pěšáky, v místnosti je tomu naopak, oprava hodu na útok je -1/+3, na obranu +1. Mezi kentaury se ojediněle vyskytují i samotářsky žijící moudré a vzdělané bytosti s lepším charakterem než jejich divoce žijící příbuzní, mají přesvědčení 1 až 3. Tito moudří kentauři jsou mírumilovní, bez příčiny nezaútočí a většinou se výborně vyznají v léčivých bylinách a obvazování ran. Ošetření zraněného trvá jednu směnu a vyléčí mu zranění za 1-3 životy. Moudrý kentaur může dle úvahy PJ ovládat buď 1-3 hraničářská kouzla (má k dispozici 8 magů), nebo 1-3 mágova kouzla (má k dispozici 9 magů a 5% pravděpodobnost neúspěchu), nebo výrobu 1-3 alchymistických předmětů (má k dispozici 9 magů a 15% pravděpodobnost neúspěchu).

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:27

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též