HMYZÁCI - HARASOVÉ

  Matka Krmič Dělnice
Životaschopnost: 17 3+3 1+1
Útočné číslo: (+3+4/+1)= 7/+1 (+2+4/+1)= 6/+1 (0+3)= 3
Obranné číslo: (-3+8)= 5 (+3+6)= 9 (+2+5)= 7
Odolnost: 18 19 17
Velikost: D A A
Zranitelnost: zvíře, ale H0 zvíře, ale H0 zvíře, ale H0
Pohyblivost: 1/hmyz 11/hmyz 3/hmyz
Vytrvalost: 7/hmyz 19/hmyz 23/hmyz
Inteligence: 2 1 1
Poklady: nic nic nic
Zkušenost: 410 90 10
Délka života: viz níže 4 týdny 3 týdny
  Válečník Lovec Sameček
Životaschopnost: 5+5 4 5
Útočné číslo: (+3+5/+2)= 8/+2 (+2+4)= 6 (pařáty)
(+2+5)= 7 (kusadla)
(+2+4)= 6
Obranné číslo: (+3+7)= 10 (+3+6)= 9 (+4+6)= 10
Odolnost: 21 19 21
Velikost: A A B
Zranitelnost: zvíře, ale H0 zvíře, ale H0 zvíře, ale H0
Pohyblivost: 5/hmyz 11/hmyz 13/hmyz
Vytrvalost: 25/hmyz 20/hmyz 21/hmyz
Inteligence: 1 1 4
Poklady: nic nic nic
Zkušenost: 230 105 135
Délka života: 3 měsíce 4 týdny viz. níže

V této stati bych vám chtěl popsat nestvůru, která již po tisíciletí v pravidelných intervalech devastuje rozsáhlé oblasti v povodích řek. Jedná se o druh hmyzu s velmi složitým, ale dokonalým způsobem rozmnožování. Vše se odvíjí od jedné ,,matky", která produkuje několik typů potomstva. Nyní přistoupím k popisu jednotlivých Harasů.

Matka: Je přibližně čtyři sáhy dlouhý hmyz s velkým zadečkem, ze kterého chrlí tisíce drobných larviček. Tato matka je téměř nepohyblivá a nachází se výhradně u vodních toků, nejlépe u pramene. Larvičky, které produkuje, se dostávají přímo do vody, kde jsou poté proudem unášeny dále. Matka samotná se líhne z třísáhového kokonu, který vypadá jako oválný kámen a dosahuje téměř stejné pevnosti. Matka nemá schopnost si sama obstarávat potravu, živí se pouze hlenovitým výměškem, který produkují ,,Krmiči" (viz. dále).

Larvičky: Larvičky nacházející se ve vodě jsou velmi drobné, pouhým okem téměř neviditelné. Vzhledem k jejich množství dokáží řeku či jezero dokonale zamořit. Kdykoliv jsou vypity teplokrevným živočichem, začínají v jeho těle rychle růst a vyvíjet se v dospělce. Každá larvička započíná svůj vývoj ve žlučníku hostitele. Vzhledem k tomu, že larvičky produkují (pouze v těle hostitele) určité chemické látky, kterými si navzájem škodí, nemohou v těle hostitele přežívat více než tři larvičky najednou (závisí na velikosti hostitele). Larvičky poměrně rychle rostou, čímž způsobují svému hostiteli značné zdravotní potíže. Pokaždé, když už dorostlý jedinec opouští tělo oběti, znamená to pro ni smrt. Larvičkami může být nakažen v podstatě každý teplokrevný živočich, ovšem u těch, kteří nemají žlučník, nemůže započít vývoj (např. kůň). To jaký typ Harase dospěje v hostiteli, závisí na stáří matky, která larvičky produkuje. Larviček ve vodě se dá zbavit převařením nebo se dá zabránit nákaze tak, že postava bude pít po několik dní odvar z plavuně vidlačky.

Krmič: Dosahuje velikosti asi padesáti coulů. Jeho posláním je lovit živočichy nejrůznější velikosti (loví ve smečkách po 2k6 jedincích), které pak stráví a vytvoří sekret, kterým krmí matku. Pokaždé, když se krmič vyklube z hostitele, ucítí pach vydávaný matkou (na několik desítek mil) a okamžitě se snaží ji najít. Po cestě ovšem už začíná lovit a vytvářet si zásobu pro matku. Tlupy krmičů se poměrně rychle pohybují po krajině a velmi organizovaně loví jakoukoli kořist. Vykazují zvláštní stupeň souhry srovnatelný se skupinovou inteligencí 4. Jejich útok je naprosto bleskový a překvapená oběť se těžko stačí bránit. Mají dva útoky za kolo (v rozšířeném soubojovém systému bonus k iniciativě +7).

Dělnice: Dosahují velikosti dvacet až třicet coulů. Úkol dělnic spočívá v ošetřování matky, jejím čištění apod. V případě nebezpečí (pokud válečníci selžou) ji chrání vlastním tělem. Dělnic je v celé haraské populaci vždy nejméně. V okolí matky se nachází 5-15 dělnic.

Válečník: Jeho velikost se pohybuje mezi 70 až 80 couly. Je to zvláštní skupina Harasů. Jejich jediným posláním je fyzicky likvidovat jakékoliv tvory, kteří nejsou členy kolonie a přiblíží se k místu, kde leží matka. Válečníci se tedy zdržují výhradně v jejím okolí (Vyjímkou je situace, kdy matka zemře nebo v okolí už není dostatek potravy. Tehdy válečníci vyrážejí do okolí nalovit si potravu.). Válečník má v boji dva útoky za kolo (v rozšířeném soubojovém systému má bonus +7 k iniciativě). V okolí matky se nachází 10-20 (u první matky až 30) válečníků.

Lovec: Jejich velikost se pohybuje mezi padesáti až šedesáti couly. Každý lovec poté, co se vyklube z těla hostitele , má na břiše připevněno jedno velké zelenohnědé vejce. Toto vejce obsahuje zárodek další matky (Od ,,první" matky se tato matka poněkud liší). Poté co se lovec vyklube, okamžitě se vydává na cestu za svou matkou. Tam čeká do té doby, dokud se v okolí matky nenashromáždí alespoň 7-12 lovců. Tito poté jako celá skupina vyrážejí na lov. Každý lovec má snahu ulovit vhodnou oběť (velikosti C), do které vajíčko umístí. Tuto oběť poté společnými silami odtáhnou k nejbližšímu vodnímu toku, kde se ji pokusí ukrýt. Tělo oběti potom zabalí do vláknitého kokonu, aby nic nenarušovalo vývoj matky. Lovci se umí neobyčejně rychle pohybovat a umí se také dobře ukrýt. Útočí vždy velmi rychle a snaží se oběť kousnout. Do rány vstřikují jed Odl~7~1k6 životů/ochromení na 2k6 dnů. Lovci mohou vznikat pouze z larviček nakladených ,,první" matkou.

Sameček: Když ,,první" matka začne cítit, že za několik týdnů zemře (začíná docházet potrava), započne v jejím těle vývoj okřídlených samečků. Asi po deseti dnech matka praskne a vylétnou z ní tři samečci. Každý z nich začne okamžitě hledat některou z přeživších mladých matek. Tu pak oplodní a čeká v její blízkosti tři dny, než tato matka snese velké bílé vejce. To si pak sameček připevní na břišní stranu těla a odlétá s ním. V případě ohrožení sameček vypouští oblak fialového jedu Odl~9~ 3-18 / 9-90 (oběť si hází po každém kole, které stráví v tomto oblaku). Hledá nejvhodnější místo (někde u pramene, v hlubokém lese), kde vypustí oblak jedu, který zde vydrží velmi dlouho a okamžitě začne ze svých slin a kamení vytvářet velký pevný kokon. Uzavře se do něj i s vejcem. Takto kokon leží asi 500 let. Za tuto dobu se v kokonu vyvine nová ,,první" matka a cyklus se začne odvíjet znovu.

Kokon: Je složen z drobných kamínků a slin samečka, které rychle tuhnou. Tato směs dosahuje obrovské pevnosti. Pro případ útoku je OČ kokonu 22 a má 40 životů. Když se matka vylíhne z kokonu, začne ho naleptávat slinami a živí se jím. Sežrání tohoto kokonu matce trvá asi tři dny. Z tohoto kokonu se dá vyrobit ,,Harasský" lektvar.

Pokaždé, když se po pěti stech letech začne odvíjet cyklus Harasů, má to na zasažené území naprosto zničující účinek. Všichni menší tvorové, kteří nebyli nakaženi vodou s larvičkami, jsou dříve či později naprosto vychytáni smečkami lovců. Za několik měsíců může být i velmi rozlehlá oblast naprosto bez života. V okamžiku, kdy už Harasové nemají co lovit, donutí je hlad zabíjet Harasy z kolonií jiných matek. Tato hmyzí válka je posledním vzepětím jejich bleskového rozvoje.

Důležitá poznámka pro PJ: Jestliže se rozhodnete zasadit Harasy do svého světa, nezapomeňte na následující věci:

  1. Vzhledem k tomu, že mezi jednotlivými generacermi Harasů je rozpětí pěti set let, žádný člověk už si v žádném případě nemůže pamatovat minulou katastrofu.

  2. V každém případě však musí být o těchto katastrofách určité pověry nebo musí existovat legendy na nich založené.

  3. Žádný dobrodruh nemůže tušit jaký je úkol např. samečka, nebo že larvičky nenapadají tvory, kteří nemají žlučník. Stejně tak když v lese náhodou narazí na kokon, nemohou okamžitě odhalit, jaký význam má tento kámen.

  4. Jestliže však po něm začnou pátrat, nemůže být nic jednoduššího než se zeptat sfér, kde leží.

Harasský lektvar

magenergie: 22 magů
základ: prášek z kokonu 10mn (cena se pohybuje okolo 550zl)
suroviny: 222zl
výroba: 22 hodin
tržní cena: min. 1900zl

Tento lektvar není příliš obvyklý a vzhledem k unikátnosti surovin také docela drahý. Z jednoho kokonu lze naškrábat nejvýše dvacet dávek k výrobě lektvaru (používá se pouze měkčí vnitřní vrstva). Tento lektvar po vypití propůjčuje kůži postavy kvalitu zbroje 11 (když má postava na sobě zbroj, dostane po vypití bonus +6 k OČ). Tento efekt trvá tolik hodin, kolik je její stupeň odolnosti. Zároveň se však postavě sníží stupeň (ne bonus!) obratnosti na polovinu (a tím se upraví i bonus za obratnost).

Získáno z Dechu Draka 1/98

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:27

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též