HEJKAL

Varianta "A"

Životaschopnost: 3+1
Útočné číslo: drápy 5, tesáky 6 + zvl.
Obranné číslo: 8 (zrohovatělá kůže +obr.5) 8
Odolnost: 20
Velikost: A - C
Zranitelnost: humanoid, ale I 1/2
Pohyblivost: 15/humanoid
Inteligence: 14
Poklady: 300/5
Zkušenost: 80

Vyskytuje se v hlubokých lesích a hvozdech. Někdy si troufne i do blízkosti menších osad či vesnic, kde potom děsí pokojné obyvatelstvo svým jekotem a provádí různé neplechy. Používá jednodušší druhy prokletí, po nichž hyne úroda, krávy dojí kyselé mléko a lidem naskakují nejrůznější vyrážky. Někdy, po noční návštěvě tohoto stvoření, chybí vesničanům nějaké domácí zvíře, v tom nejhorším případě se ztratí člověk, nejčastěji pak dítě. Někteří si myslí, že hejkalové živí lidským masem, jiní jsou zase přesvědčeni, že z unesených dětí vychovávají své následovníky. Hejkal vypadá jako pokroucený, mechem zarostlý ošklivý člověk a má velmi zlomyslnou povahu. Ti co jej spatřili a toto setkání s bílými vlasy přežili, hovoří o ošklivém malém smradlavém skřetovi, jindy zase o dvoumetrovém výrostku. Jediný společný znak pro tyto tvory jsou špičaté uši, zlomyslné rudé oči, ostré dlouhé drápy a ústa plná nebezpečných tesáků. Hejkal je velmi samotářský tvor, proto zatím nebylo spatřeno více jedinců pohromadě. Nejvíce neplech páchá v noci, ve dne většinou odpočívá.

Zvláštní útok: Hejkal má strašlivý ječivý hlas, kterým dokáže pořádně vyděsit i ty nejotrlejší jedince. Jeho jekot má ochromující účinky - dokáže vyřadit až na 1k6 kol (past Odl-5-nic/1k6 kol neschopen pohybu). Dále pak jsou tu ještě jeho kletby, ty ale dobrodruhům můžou nanejvýše otrávit několik dní svědivou vyrážkou, či jim zkazit potraviny nebo poplašit koně.

Hejkal, varianta "B"

HEJKAL +
Životaschopnost: 3
Útočné číslo: pouze zvl
Obranné číslo: 5
Mez vyřazení: 2
Velikost: A
Bojovnost: 2
Pohyblivost: 8/humanoid
Vytrvalost: 10/humanoid
Inteligence: 12
Přesvědčení: nejčastěji zmateně zlé, ale i jiné kromě zák. dobra
Poklady: 200/5
Zkušenost: 100
Síla mysli: 15

Hejkal je asi 1/2 až 3/4 sáhu vysoký mužík s obrovskou papulou. Svým strašidelným hejkáním může vyděsit postavu natolik, že tato prchá hlava nehlava pryč po dobu 20 kol, pak musí 3 směny odpočívat. Hejkání ber jako past na inteligenci/9, síla -/vyděšení. Hejkal žije ve volném terénu, nejčastěji v lese. Může mít skrýš i ve staré hradní zřícenině a podobně, ale ne pod zemí. Umí se skvěle maskovat a zametat za sebou stopy, hraničář má postih 10% při stopování, pokud se Hejkal před postavami ukrývá, postupuj jako při hledání skrytého menšího typu.

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:27

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též