Biďuch a jeho kouzla

Biďuch - jméno tajemné, vzývané i proklínané. Tvor zjevující se nezván a nečekán, opovrhující jakýmikoli přivolávacími obřady. Jízlivec a mizera, bavící se ne úkor kohokoli - nebo tvor citlivý a velmi dobře odlišující dobro od zla? Je postrachem či vítaným hostem? Kdo to je?

Zjevuje se vzácně a to v podobě zcela libovolné a odpovídající jen momentálnímu přání a náladě Biďucha - vždy je to však podoba humanoida velikosti malého A. Chodí oděn a) do kůže, b) do pestrých barev, c) do čehokoli, a nenosí zbroj ani zbraně. Má neomezené možnosti pohybu, či spíše by se dalo říci, že nepochopil chemii, fyziku ani biologii a tak je schopen procházet skalami, nořit se suchý z vody či vyrůst z uschlého vrbového pařezu. Chce-li, levituje, létá, plave, chodí po vodě.... a vždy a za všech okolností funí. Boji se nevyhýbá, ale prakticky nebojuje, neboť slyší myšlenky do vzdálenosti 100 sáhů a umí okmažitě zmizet.

Zjevuje se kdykoli a kdekoli, miluje víno a dobrou medovinu. Je silně zmlsaný a za kus velmi dobrého žvance (60 mincí malin, pečená jablka, slavičí paštika s kalvádosem....), případně za nový recept může leckoho lecos naučit.

Biďuch ovládá řadu zábavných kouzel a jako odměnu je někdy poskytne i dobrodruhovi - nikdy však svá kouzla neprodá ani nevydá pod hrozbou násilí. Pokud poskytne své kouzlo hraničáři či kouzelníkovi, naučí ho příslušné formule. Dobrodruhům bez znalosti magie naváže 1-3 svá kouzla do některého z předmětů v majetku obdarovávaného a dá jim takovou moc, aby je bylo možno seslat jednou denně každé.

Avšak běda tomu, kdo by se na Biďucha pokusil zaútočit či mu jinak uškodit - Biďuch je totiž schopen svá kouzla seslat na takového tvora s trváním v délce až půl roku. A to buď tak, že dobrodruh je danou dobu pod vlivem kouzla, nebo nevědomky po udanou dobu kouzlo sesílá každým svým dotekem.

Biďuchova kouzla může sesilatel odvolat bez magenergie, lze je normálně rušit a rozptylovat. Jedinou výjimkou v tomto směru jsou kouzla dožraného Biďucha - ta může odvolat pouze sám Biďuch.

Biďuch je sice tvor jízlivý, ale neškodí tvorům malým ani velkým. Proto ani jeho kouzla nelze seslat tak, aby někomu výrazně uškodily - kouzlo se prostě nepodaří seslat. Stejně tak nelze žádné z jeho kouzel seslat na předměty a tvory kouzelné či magické.

Zde jsou kouzla, která Biďuch ovládá:


Barva

Magenergie 1 mag za každou barvu a směnu
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 věc či tvor
Vyvolání ihned
Trvání dle dodané magnergie
Past pro cíl Int - 10 - poznal, že je to iluze / nepoznala
Omezení cíl může mít velikost nejvýše A

Tímto kouzlem může biďuch přikázat libovolné věci či tvoru, aby po zvolenou dobu měnil svou barvu v zvolených spektrálních barvách. Barvy se mění po jednom kole - je-li použita pouze jedna barva, věc či tvor má tuto barvu stále do konce trvání kouzla. Je-li seslána Barva na plamen, má zvolenou barvu světlo tímto plamenem vydávané.

Tvor, který past přehodí, sice pochopí, že se jedná o iluzi, ale vidí ji dál.


Barva pryč

Magenergie
  • 3 magy za směnu za spektrální barvu
  • 5 magů za směnu za míchanou barvu (zlatá, hnědá, růžová..)
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 tvor
Vyvolání ihned
Trvání dle dodané magenergie

Tvor, na nějž bylo toto kouzlo sesláno, po zvolenou dobu nevidí danou konkrétní barvu. Za 3 magy může zmizet barva zelená, modrá ap. Barvy jako zlatá, stříbrná, ale taky hnědá nebo růžová stojí pět magů.


Kluzkost

Magenergie
  • 1 mag za předmět velikosti dýky, kliky, láhve ap.
  • 2 magy za předmět velikosti meče, židle ap.
  • 3 magy za čtverečný sáh
Dosah 15 sáhů
Rozsah dle dodané magenergie
Vyvolání 1 kolo
Trvání 1 směna

Předmět či povrch, na nějž bylo kouzlo sesláno, získá po dobu trvání kouzla nulovou přilnavost (či /jinak řečeno/ 100% kluzkost). Důsledky vyvoďte sami - nelze zvednout láhev či pohár, není možné tasit meč, schody do sklepení jsou (nebýt záchytů na zdech) zcela nevylezitelné....


Lechtivost

Magenergie
  • 2 magy za předmět velikosti dýky, kliky, zámku ap. 4 magy za předmět velikosti meče, židle ap.
  • 6 magů za čtvereční sáh
Dosah 15 sáhů
Rozsah dle dodané magenergie
Vyvolání 2 kola
Trvání 6 směn

Předmět (nelze zeď, podlaha, ale klidně koberec či zámek), na nějž bylo kouzlo sesláno, se stane šíleně lechtivým. Je-li kouzlo sesláno na sedlo, bude shazovat jezdce, zámek se bude kroutit zloději pod paklíčem, koberec se sroluje, láhev vyskočí pijanovi z ruky.... Konkrétní chování lechtivého předmětu stanoví PJ.


Oživ pokrm

Magenergie 1 mag za 6 kol
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 pokrm
Vyvolání ihned
Trvání dle dodané magenergie

Pokrm, na nějž je toto kouzlo sesláno, začne vydávat zvuky tvora ze kterého pochází. Tj. bůček bude chrochtat, sýr bučet, med bzučet.... Pokrm složený z více složek (vepřo-knedlo-zelo ap.) bude vydávat zvuky všech zúčastněných jídel.


Tíha

Magenergie 1 mag za 20 mincí
Dosah 5 sáhů
Rozsah jeden předmět
Vyvolání 1 kolo
Trvání 1 směna

Předmět, na nějž je toto kouzlo sesláno, ztěžkne a svou váhu si udrží po jednu směnu. Lze takto "přitížit" prstenu, batohu, ale třeba i svitku v zobáku havrana....


Vodovod

Magenergie 1 mag za 10 mincí váhy nádoby
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 nádoba
Vyvolání 1 kolo
Trvání 1 směna

Nádoba, na niž je toto kouzlo sesláno, získá něco jako alergii na kapalinu. Jakoukoli kapalinu (vodu, víno, lektvar..) snese pouze po dobu jedné poloviny kola - pak rozruší svou strukturu a během následujícho půl kola tekutinu volně propustí ven. Použito na dvousetčtvrtkový sud vína může mít velmi zajímavé následky.


Zmať hmat

Magenergie
  • 1 mag za předmět velikosti dýky, kliky, láhve ap.
  • 2 magy za předmět velikosti meče, židle ap.
  • 3 magy za čtverečný sáh
Dosah 15 sáhů
Rozsah dle dodané magenergie
Vyvolání 1 kolo
Trvání 1 směna

Předmět či povrch, na nějž bylo kouzlo sesláno, získá po dobu trvání kouzla na omak povrch zvolený kouzelníkem. Klika může být slizká, meč šupinatý, podlaha chlupatá....


Zmať sluch

Magenergie 1 mag za 6 kol
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 postava
Vyvolání 1 kolo
Trvání dle dodané magenergie

Postava po seslání kouzla má pocit, že z místa zvoleného kouzelníkem (půl sáhu před očima, za sebou, ale třeba i míli dopředu) slyší zvuk, který si kouzelník zvolil - cinkot peněz, vytí vlka, zvuk boje ap.


Zmať zrcadlo

Magenergie
  • 1 tvor - 1 mag
  • kdokoli - 3 magy
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 zrcadlo
Vyvolání 3 kola
Trvání 1 směna

Tímto kouzlem lze přikázat zrcadlu, aby:

  • zobrazovalo jednu konkrétní a kouzelníkovi známou osobu jako zvolené zvíře stejné velikosti (nechť trpaslík Bug vypadá jako kozel...)
  • zobrazovalo každého humanoida, který se do zrcadla podívá, jako náhodné zvíře stejné velikosti

Následky, které způsobí krollova identifikace do býka ap., nechť posoudí v konkrétních případech PJ.


Změň chuť

Magenergie 1 mag za 10 mincí nebo 1/2 čtvrtky a směnu
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 pokrm (ale i složený, jako vepřo-knedlo-zelo ap.)
Vyvolání 1 kolo
Trvání dle dodané magenergie

Tímto kouzlem lze dočasně změnit chuť libovolného pokrmu či nápoje na zvolenou. Lze takto např. nařídit bůčku, aby chutnal jako kyška, vínu, aby chutnalo jako pomyje...


Změň vůni

Magenergie 1 mag za pokrm a směnu
Dosah 5 sáhů
Rozsah 1 pokrm
Vyvolání 1 kolo
Trvání dle dodané magenergie

Tímto kouzlem lze (jako u změny chuti) dočasně změnit vůni libovolného pokrmu či nápoje na zvolenou. Lze takto např. nařídit bůčku, aby "voněl" jako tvarůžek...


Zzúm

Magenergie 1 mag za +/-10% a směnu
Dosah 10 sáhů
Rozsah 1 tvor
Vyvolání 3 kola
Trvání dle dodané magenergie

Toto kouzlo způsobí, že cíl vidí všechno okolo zmenšeně či zvětšeně. Např. potřebuje-li výprava projít kolem draka, stačí investovat 20 magů do Zzúmu (+200%) na draka. Ten pak vidí postavy o 200% vyšší (šestimetrový kroll ap.) a pravděpodobně raději zaleze do doupěte v domnění, že se scvrkl...

Biďuchova kouzla lze na jeden cíl zkombinovat a například tak stvořit chrochtající bůček, který voní jako med, chutná jako šťovík a na dotek připomíná rašpli - postava s nižší odolností ráda (a s ironickou myšlenkou 'nech si chutnat') takový kus věnuje "náhodnému hladovému pocestnému", že?

A až Biďucha někde potkáte, dejte si pozor na jazyk, nebo se nenajíte...

[Obsah] [Rejstřík]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:26

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též