Artefakty

Danajský roh

Podoba:

Jedná se o mohutný roh vytvořený z ryzího zlata, u ústí rohu je patrno několik umně vyrytých elfích run (kouzelník pozná že se jedná o jakousi formu bílé magie), hlavní ozdobný motiv zde představují lidské lebky rýsující se podél osy rohu.

Historie:

Podle pradávné legendy jež se traduje odnepamněti, vznikl tento roh před 3500 lety na elfím ostrovním státě tehdy zvaném Amanta. Jméno tvůrce upadlo po staletí v zapomnění, jediné co se o něm ví je to, že byl za svého života velmi uznávaný zaklínač, jež mnohokrát pomohl prostým elfům před mnohým nebezpečenstvím. Byl postrachem nekromancerů, jelikož velmi nenáviděl vyvolávání nemrtvých a vše co se této zvrácené schopnosti týče, snažil se o vymýcení tohoto ,,povolání". Na vrcholu své slávy a svého zaklínačského umění stvořil svůj nejmocnější artefakt, sic Danajský roh, nástroj s pomocí něhož hodlal zničit všechny nemrtvé, avšak než ho stačil plně využít, zemřel pod rukou svého nejlepšího přítele a žáka, co se stalo s jeho artefaktem to dnes nedokáže nikdo z jistotou říci.

pěkně nadupaná trumpetka

Schopnosti:

Tento předmět je primárně určen k ničení oddílů nemrtvých. Zatroubí-li někdo na roh nastane tato situace: ve směru kam je natočeno ústí rohu se do vzdálenosti 200 sáhů rozkmitá velmi silná zvuková vlna jež má následující účinky: - všichni nemrtví do živ. 5 se rozpadnou. - nemrtví s vyšší živ. si hodí proti pasti na odl. n. 7- silná dezorientace na 6 kol / rozpadnutí se. -ostatní tvorové si hodí taktéž na odl. n 7 -dezorientace na 6 kol / dezorientace na 12 kol.


RINGUS FEANORI IGNEUM (Feanorův prsten)

Historie:

Všichni jistě znají Feanora, Finveho syna, který byl velmi zručný kovář. Mezi jeho díla patří zejména dva zářící kameny - silmarilly, do nichž dokázal uzavřít světlo slavných stromů Laurelinu a Telperionu, zářících ve Valinoru. Všechna Feanorova díla byla prodchnuta "jeho ohnivým duchem", jejž zdědil po své matce. Ještě než byl stižen kletbou Valar a zlákán do Melkorových sítí, vytvořil pro svůj lid jedno z nejkrásnějších děl. Zmíněný prsten zanechal svým sedmi synům. Kletba ale postupně vehnala do záhuby i je a prsten se dostal do rukou vědoucích. Pro žár prstenu se k němu nemohl nikdo z těch, kdo neovládají magenergii, přiblížit. Báli se ho i Melkor a Sauron, o nazgulech nemluvě. Snad jen balrogové se ho nebáli, jelikož také ovládají oheň. Nositelem tohoto prstenu byl prý po jistý čas i sám Gandalf.

Vlastnosti:

  • prsten plane ohnivě rudým světlem (asi jako dvě pochodně)
  • prsten si zvyká na svého nositele (a naopak!), je-li vybit a nositeli hrozí jeho odebrání, stává se, že lze seslat kouzla i bez magenergie
  • prsten je "žárlivý", nesnese přítomnost jiného prstenu s volnou magenenergií (ne Sluneční či Uhranutí, ale klidně třeba Vodoměrku či D-ragulu)
  • svému nositeli dává rovněž možnost pyrokineze
  • zaručuje poloviční zranění při zásahu ohněm či mrazem
  • v boji s prehistorickými zvířaty dává bonus +2 na útok i obranu
  • díky ohnivému duchu má postava výhody i v mentálním souboji- zvyšuje sílu mysli o +2, protože nepřítel hůře zaostří
  • pohled na prsten, jejž "nelze přehlédnout", způsobuje u mrazu a chladnomilných nestvůr s výjimkou ledového draka absolutní pokoru , bázlivou úctu, zděšení, ale také podlézavost, zákeřnost a je-li to jen trochu možné, i zradu. Nestvůry disponující ohněm vyjma ohnivého draka si při spatření prstenu hází proti pasti o síle 5 a účinku nic/zmámení. Nositel o úspěchu či neúspěchu neví
  • nositel nemůže mít extrémní přesvědčení díky prudkosti své povahy

Dík Feanorovu prokletí má prsten i záporné vlastnosti:

  • všichni ohniví draci nenávidí jeho nositele a budou se ho pravděpodobně snažit zabít
  • prsten přitahuje útoky krevsajících živočichů, upíry nevyjímaje
  • v 80% útočí na nositele, ve 20% na zbylé členy výpravy
  • postava nemůže použít lektvar mlhoviny, neboť by se díky žáru prstenu odpařila

Každý nositel prstenu získává ohnivého ducha svého tvůrce : nerad ustupuje z boje, je mnohomluvný, prudký a rád se prosazuje, jedná bez předchozí porady, má potlačený pud sebezáchovy a velmi rád riskuje. Má pyromanské sklony, pálí mrtvoly, vypaluje hrady a tvrze, po kapsách mívá křesadla.... Má tendenci oblékat se rudě, učí se ohnivá kouzla a je "divoký" - nespoutaný. Přijde-li o prsten, beznadějně po něm touží a snaží se ho opatřit si za KAŽDOU CENU.

Výroba:

Alchymista k výrobě prstenu musí zopakovat Feanorův postup, tj.: s pomocí kohokoli beze ztráty krve zabít ohnivého draka (nesekat mečem ani sekerou), vykovat z titanu prsten a po jeden rok ho vyluhovat v krvi draka, již do sebe zcela vsákne. Vzít pak ohnivý rubín, vybroušený do třinácte hran a v sopečném ohni ho do prstenu vsadit. Spotřebuje suroviny za 10 000 zlatých v podobě křídel motýlů ohniváčků, zadečků světlušek, bludiččina světýlka, mletého dřeva ze svítícího pařezu atd. a během výroby musí do prstene vložit 1000 magů. Pak má 90%-ní pravděpodobnost, že prsten vyrobil správně a s požadovanými účinky.

Účinky:

Kouzlo prstenu je mocné a vyvolává přirozenou úctu k nositeli (úměrně k inteligenci). Kouzel je vlastně čtvero:

  • Oheň
  • Ohnivá zeď
  • Ohnivý déšť
  • Ohnivá koule

Po nabití obsahuje 45 volných magů a dobíjí se několika způsoby. Buďto na slunci po dvanácte hodin bez pohybu, tedy ne na prstě, či vhozením do ohně na 4 hodiny (24 směn), dalších 6 směn pak vychládá a nebo sesláním ohně na prsten ať už z hlavy či z prstenu (Sluneční prsten) - pohltí magy kouzla a má je k dispozici. Je-li prsten zcela vybit, nositel je nervózní, nejistý a zpravidla odmítá pokračovat ve výpravě.

[zpět]



Stránka byla naposledy ručně opravována 15.05.2013 19:53:25 ,
automatická oprava proběhla 15.05.2013 19:53:25

Návštěvníků od 7.srpna 2001


Návštěvnost sleduje též