Lektvary dušeLektvary duše jsou vynálezem pyrofora Wabmiry, žijícího v opuštěných trpasličích dolech v Bílých horách. Wabmira zdědil po otci předkus, spoustu alchymistické literatury a co je hlavní obrovský talent k vynalézání nových postupů. Zůstává tajemstvím, jak Wabmira přišel k několika vyběleným místům na různých částech těla a k řadě míst popálených a poleptaných, ale od té doby co jen náhodou přežil omyl jednoho ze svých hraničářských přátel, odmítl dále pracovat jako bojový pyrofor a věnuje se výzkumu ( onen omyl spočíval ve Wabmirově předkusu a několika vybělených místech na hlavě – hraničář Rin si jeho hlavu spletl s králíkem, na padesát sáhů ho střelil doprostřed čela a pyroforovi přitom rozmlátil na střípky jeho vzácnou čelenku, chránící proti neštěstí ). V následujících letech Wabmira vyprodukoval mnoho nových vynálezů ( málokdo ví, že například rachejtle naváděné Bílými blesky vynalezl právě on ), ale největší proslulost získaly jeho Lektvary duše. Tyto lektvary původně Wabmira vymyslel pro sebe – konkrétně Bílý lektvar, ale při studiu vztahů mezi jednotlivými složkami narazil na tolik zajímavých možností, že se zastavil až po dohotovení celé série lektvarů. Lektvary duše jsou čtyř druhů – lektvar Bílý, Zlatý, Rudý, a Černý. Od bílého k Černému jsou stále silnější a jejich použití spolu nese různá rizika, ale také v případě úspěchu platí, že čím silnější lektvar, tím silnější účinek. Zvláštní na lektvarech je to, že až na vzácné výjimky ( jako upíří zuby ) lze většinu ingrediencí volně koupit na trhu či běžně získat. Bílý lektvarPřemáhá veškeré strasti a bolesti duše – po jeho požití se sice neztrácí vědomí o věcech, které trápí a sužují, ale lektvar pomáhá tyto věci přemáhat. Problémy se zdají menší a hlava lektvarem pročištěná se těžkostmi nesužuje, ale hledá jejich řešení. Ten, kdo lektvar požil, i tváří v tvář smrti hledá skulinku, kudy by proklouzl zpod katovy sekery. Působení: požití tohoto lektvaru odstraňuje veškeré postihy inteligence způsobené únavou, mučením či jiným utrpením a ruší postihy při hodech z důvodu nervozity či časové tísně – při současném vyčerpání je postih při hodech pouze poloviční. Zvyšuje postřeh o 20%, odolnost na 21/+5 – působí po 7 - 12 směn. Po uvedené době se dostavují na 1-2 směny halucinace a zmatenost. Výroba: Do čtvrtky kozího mléka, jež stálo jeden den v kameninové nádobě, vlož snítku máty peprné, dva bobkové listy a jeden rozdrcené surový jantar asi za 10 zlatých. Do směsi dále vlij mléko z jednoho kokosu a vonné silice extrahované z borovicové smůly. Zahřívej a jakmile směs začne vřít, přihoď dvě menší lysohlávky a trs helmovky ředkvičkové. Směs svař na 1/20 původního objemu, zbytek nechej volně odpařit na slunci a sedlinu pak vezmi. Vzniklý prášek rozdrť v mosazném hmoždíři, aby byl co nejjemnější. Prášek.Vydrží ve váčku podle vlhkosti 1-3 týdny, v suchu a dobře uzavřen 2-4měsíce. Užívá se šňupáním, přičemž se z jedné výroby získá 30 dávek. Má charakteristický zápach po houbách. Další ingredience: 10 zl / 5 magů Další vlivy: Při používání tohoto „lektvaru“ vzniká návyk na používání. Při použití 1xtýdně vzniká návyk během jednoho roku, 2x týdně – během dvou měsíců, 1x za dva dny – během tří týdnů, 1x denně – během týdne, častěji – během tří dnů. Postavě, která je na lektvaru závislá se v okamžiku, kdy nezíská další dávku, sníží inteligence, odolnost a obratnost o 1, po dalším vysazené dávce o 2, po další o 3 ( tj. celkem 6 ) – dále se postižení nezhoršuje a po týdnu začne mizet rychlostí 1 stupně vlastnosti týdně. Přesvědčení abstinující postavy se výrazně zhoršuje. Odvykávací kůra trvá tolik týdnů, kolik dávek postava požije během jednoho týdne. Během této kůry musí postava denně vypít čtvrtku kozího nebo kobylího mléka. Zlatý lektvarUmožňuje v některých případech léčbu duševních postižení. V tomto případ je potřeba, aby lektvar vypila osoba postižená – přítomný mág pak bude mít duši postiženého otevřenou a bude moci nahlédnout do všech jejích zákoutí a nalézt tak příčinu neštěstí. Otevření duše je navíc tak úplné, že mág,který postižení hledá, je často schopen svou vůlí napravit to, co v duši bylo poškozeno. Působení: Použití tohoto lektvaru rovná se naprostému odblokování mysli a duše vzhledem k magickým postupům čtení mysli a vnuknutí. Osoba odblokovaná strne a je zcela podřízena mágovi, který léčbu provádí. Takto je možno například zjistit a zrušit Poslání, ale třeba i napravit „snížení inteligence“ při útocích nezpůsobených mentálním soubojem. Lektvar je však možno použít i pro vydolování potřebných vzpomínek ( např. z mysli zajatce ). Co se týká zásahů do mysli, umožňuje lektvar pouze příkazy „vzpomeň si“ a „zapomeň“ Lektvar působí jednu směnu – pak si ten, kdo lektvar pil, hází proti pasti Odl-6~1k6 směn /1-3 dny duševní strnulosti. Výroba: V mořské vodě rozpusť 4 kusy sušeného drceného vraního oka, vlož po třech kusech plavuně vidlačky a přesličky bahenní ( obé čerstvé ) či po devíti kusech bylin sušených. Pomocí zrcadla a čoček usměrni sluneční svit tak, aby v baňce vyvolal var. Za varu pak vlij obsah žlučníku nejedovatého hada či krokodýla. Další ingredience: 30 zl / 20 magů Další vlivy: Lektvar je poněkud zdraví škodlivý, takže je třeba podávat jej současně s lektvarem Rudého kříže. V případě opomenutí postava bezprostředně po vypití musí házet proti pasti Odl-8~2-12/4-24. Jak v případě úspěchu, tak i neúspěchu po jedné směně působení lektvaru upadá postava do bezvědomí trvajícího 7-12 hodin. Rudý lektvarRudý lektvar je schopen vrátit inteligenci tam, kde se dříve nalézala a byla postižena mentálním soubojem, kouzlem či jinou zlou vůlí. Ten, kdo lektvar vypije, musí silou zbytku své vůle a celou silou svého já prorazit blokády vzniklé v mysli a obnovit místa, která se zdají být vypálená. Samozřejmě, čím delší doba uplyne od postižení, tím menší šance je na návrat k původnímu stavu duše a mysli. Působení: Po použití tohoto lektvaru se postava pokouší o jeden stupeň zvýšit svou inteligenci ( nejvýše však na původní mez ), pokud byla tato inteligence postižena. Postižený sečte současné bonusy ( postihy ) za inteligenci a odolnost a přičte 10. Od výsledku odečte počet dní, které uplynuly od snížení inteligence. Pokud hodem k10 podhodí výsledné číslo, podařilo se obnovit jeden stupeň inteligence. Výroba 1. Složka: Vař pět šípků s pěti květy ibišku a po dobu 30 směn vytrvale míchej krápníkem z vápencových jeskyní. Pak vhoď na špičku nože prášku z Rumělky ( Cinnabaryt ) – HgS. Tato složka vydrží po dobu 6 měsíců, je-li uchovávána ve skle a ve tmě. 2. Složka: vyžíhej nad plamenem čerstvou ovčí krev ( desetinu čtvrtky ) a rozřeď octem. Pak vsyp dva drcené krystaly ametystu a vlož plátek kůry z lýkovce 10 coulů dlouhý a 5 široký. Tato složka vydrží 2 dny. Před podáním je nutno složky smíchat s červeným vínem a nejpozději během jedné směny vypít. Další ingredience: 70 zl / 45 magů Další vlivy: Lektvar při prvním požití během 24 hodin působí jako jed Odl - 6 ~ 2-12 / 4-24, při dalším požití má past sílu 9. Po požití se dostavují po dobu 7 - 12 hodin průjmy, halucinace, divoké a živé sny. Je-li požit další lektvar před odezněním účinku předchozího, mění se past na Odl - 10 ~ 4 – 24 / 8 - 80. Černý lektvarČerný lektvar je schopen ve vzácných případech obnovit vzpomínky a znalosti, o které postižený přišel zásahem ducha či jiného netvora upíjejícího úroveň. Není však schopen obnovit vzpomínky a znalosti, které pozřela vzluha – tyto vzpomínky jsou stráveny a není odkud je vrátit. Zásah duchů funguje odlišně – způsobuje zapomenutí, které je možné dostatečně razantním způsobem vrátit zpět, a proto také v některých černý lektvar funguje. Působení: Tímto lektvarem je možné v některých případech vrátit jednu úroveň zkušenosti, která byla vzata netvorem upíjejícím úroveň. Jedná se však o lektvar s dost značnými vedlejšími účinky, a proto by měl být užíván vzácně a jen v případech, které vylučují jiné, méně drastické řešení. Zejména proto, že lektvar účinkuje pouze v 50% případů. Výroba: Ve vodě z rašeliniště či bažiny je třeba šest hodin vařit následující ingredience ( postačí sušené ): několik letorostů tisu červeného nebo chvojky ( nejlépe s bobulemi ), 3 bobule Rulíku, kůži ropuchy a mloka, krev hranostaje, dva drcené upíří zuby ( či z upířího netopýra – nejlépe špičáky ), jednu muchomůrku červenou hlemýždí sliz dva lišaje smrtihlavy, jedno saranče, jednoho škorpióna, zeměžluč, drchničku rolní, pelyněk a larvy komárů. Zbude asi třetina čtvrtky tekutiny. Tu je třeba vypít – ihned za ní lahvičku svěcené vody a lektvar Modré Hvězdy. Další ingredience: 250 zl / 73 magů Další vlivy: Po požití tohoto lektvaru se dostavují následující příznaky – strnulost, halucinace, amok, ve výjimečních případech nic nebo sebevražedné pokusy. Pijící si hází proti pasti Odl-10-4-24/4-24 a hod k %. Pak v 1-30% postava upadá na 1-6 dní do bezvědomí, ve 31-60% postava 1-6 dní trpí halucinacemi ve spánku i za bílého dne, v 61-80% postava dostane záchvat ničivého vzteku, kdy rozbíjí kohokoliv a cokoliv po dobu 7-12 hodin, v 81-95% další následky postava nemá, v 96-100% se postava po jeden den bude pokoušet jakýmkoliv způsobem zprovodit se ze světa. Postava, která Černý lektvar vypije, získává téměř doživotní nedůvěru ke všemu co začíná na „ALCH“ Závěrem: Černý lektvar Wabmira objevil, když se po ránu vrátil z flámu a pokoušel se uvařit si lektvar Rudého kříže. Po jednom z dalších tahů pak uvařil lektvar, který znehodnotil celou laboratoř drobnými kousky svého objevitele. |
Stránka byla naposledy ručně opravována
15.05.2013 19:53:25 , Návštěvníků od 7.srpna 2001
|